Do końca roku powinna potrwać renowacja czterech najbardziej zniszczonych zabytkowych lokomotyw stojących w Parowozowni Wolsztyn.
Prace uchronią eksponaty przed dalszą degradacją. Konserwacja lokomotyw powinna się rozpocząć w najbliższych dniach, a obejmie wykonanie zewnętrznych prac renowacyjnych, zabezpieczających i malarskich. Według planów Parowozowni w tym roku mają być wyremontowane parowozy Ty5-10, Ty45-379, Ty51-223 i Ty2-406.
Dyrektor Parowozowni Wolsztyn Wojciech Marszałkiewicz przyznał, że zakres zaplanowanych prac jest bardzo ograniczony przez budżet, jednak lokomotywy pilnie potrzebują konserwacji.
"Gruntowne odrestaurowanie jednej lokomotywy to przekraczający nasze możliwości koszt 130-150 tys. zł. Jednak nasze niektóre eksponaty są w takim stanie, że serce się kraje. Stąd koncepcja, by przeprowadzić chociaż takie prace, które pozwolą uchronić od rdzy i kompletnego zniszczenia te lokomotywy, które są w najgorszym stanie" – powiedział PAP Marszałkiewicz.
Pieniądze na renowację pochodzą z budżetu wielkopolskiego samorządu. Dyrektor Parowozowni Wolsztyn powiedział, że podobnych prac renowacyjnych pilnie wymagają cztery kolejne eksponaty. Trwają starania o pieniądze na ten cel.
Parowozownia Wolsztyn może się poszczycić zbiorem około 30 unikatowych lokomotyw, w tym trzech czynnych, które m.in. prowadzą liniowe pociągi osobowe z Wolsztyna do Poznania i do Leszna. W kolekcji jest też około 20 historycznych wagonów, a także inne pojazdy szynowe: dźwig warsztatowy i pług odśnieżny z 1883 roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.