TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rozpoczynają się testy czeskich Railjetów
INFORAIL - Opublikowano: 05.02.2014 15:34:59 10 komentarzy
Rozpoczynają się testy czeskich Railjetów
Rozpoczęły się testy pierwszego zestawu Railjet, wyprodukowanego przez Siemensa dla Kolei Czeskich. Wszystko jest przygotowaniem do uruchomienia regularnych kursów tych składów. Ma to nastąpić w grudniu tego roku, a więc w momencie wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. Pojadą na trasie Praga –Brno –Wiedeń –Graz. Railjet oferuje bardzo wysoki komfort podróżowania w trzech klasach –business, first i economy. Składy, wyprodukowane przez Siemensa, są obecne na rynku od 2009 roku. Obsługują bądź wkrótce obsługiwać będą połączenia: Budapeszt –Wiedeń –Salzburg –Monachium (Stuttgart –Frankfurt nad Menem), Wiedeń –Innsbruck –Bregenz –Zurich, Wiedeń –Klagenfurt –Villach oraz Wiedeń –Graz. Od przyszłego roku ta ostania relacja wydłuży się do Pragi przez Brno. Będzie to partnerska współpraca dwóch przewoźników (CD i OBB oraz Siemensa). Ceske drahy wzbogacą się o siedem zestawów, mogących kursować z maksymalną prędkością 230 km/h. Ich długość bez lokomotywy to 185m, waga 350 ton. Jednorazowo na pokładzie Railjeta (w wersji dla CD) będzie mogło podróżować 442 pasażerów, z czego 6 w klasie business i 42 w klasie first. Pozostali pasażerowie będą mieli do dyspozycji miejsca w klasie ekonomicznej. Poza tym w składach dla CD wprowadzone zostaną lekkie modyfikacje, jednak generalnie będą one zbliżone do Railjetów austriackich. Nie będzie obowiązkowej rezerwacji miejsc. Dla pasażera ważne są też czasy przejazdu pomiędzy poszczególnymi miastami. I tak podróż z Wiednia do Pragi ma trwać 4 godziny i 10 minut, z Pragi do Graz 6 godzin i 50 minut, z Brna do Wiednia półtorej godziny, zaś z Brna do Graz 4 godziny i 10 minut. Na większości odcinków pociąg będzie jechał z prędkością 160 km/h, niestety są jeszcze odcinki, gdzie będzie musiał zwolnić do 100 km/h. Przypomnijmy, że maksymalna prędkość składów Railjet to 230 km/h. Co jeszcze czeka na pasażerów w pociągach Siemensa? To, co dziś w europejskiej szybkiej kolei jest standardem, a więc klimatyzacja, restauracja pokładowa, WC z obiegiem zamkniętym, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, WiFi, pomoc personelu pokładowego, system informacji pasażerskiej wizyjno-głosowy, z monitorami, na których pojawia się będzie trasa przejazdu, kolejne stacje z godzinami odjazdu czy aktualna prędkość, z jaką pociąg się porusza. Wspominając o toalecie przystosowanej dla osób niepełnoprawnych należny dodać, że Railjet jest wyposażony w pomost dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CD
Czechy
Railjet
  • szkot – 05.02.2014

    No i nie można było dla pkp i takich kupić zamiast pierdzielino!?

  • rzymianin22 – 05.02.2014

    Szkot masz ogromną rację, przy naszym zakupie tych kilku sztuk Pendolino, można było wybrać Railjet i mieć ich więcej. Szczerze, to Railjet podoba mi się bardziej no i pasuje do znanego już Husarza.

  • Jerzy_CZ – 06.02.2014

    Oczywiście można bylo ich kupić dla PKP, bo Siemens był przygotowany na produkcję tych pociągów. Osiem opcjonalnych Railjetów nie zostało przez Czechów zamówionych, więc mogły teraz kursować po torach polskich.

  • gosc23 – 06.02.2014

    nie przeszłoby to, bo Pesa przetarg na RailJety (ustawiony po Siemensa) dla IC na pewno oprotestowałaby , albo że zrobi takie same za pół ceny, i pewnie by zrobiła ale kosztem komfortu, mielibyśmy polskie pesowskie Railjety i standard w nich jak w EDytach, no ludzie no co tu czarować ale taka jest prawda

  • k – 06.02.2014

    Idąc tym tropem pesa powinna zrobić pesowskie pendolino. Jakoś nie zrobiła?

  • kierowca bombowca – 09.02.2014

    @gosc23 - mylisz się - w czasie, gdy można było zastanawiać się nad wyborem Pseudopendolino/RailJet Pesa nie dysponowała nie tylko lokomotywą, ale nawet wagonami v=200 km/h (których zresztą nadal nie ma)

  • Przemo Z. – 10.02.2014

    Widzę dyskusja o wyższości Świąt Bożego Narodzenia ( PENDOLINO) nad Wielkanocnymi ( RAILJET) trwa w najlepsze

  • k – 10.02.2014

    No właśnie, o czym tu dyskutować. Przecież wszyscy wiedzą, że Railjety są zdecydowanie lepsze :)

  • Przemo Z. – 11.02.2014

    @k Pod jakim względem ? Już widzę jak RJ rozwija te swoje 230 km/h. Tylo gdzie ?

  • k – 11.02.2014

    Może tam gdzie pendolino te swoje 250 km/h?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....