TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rozwój połączeń przez likwidację
INFORAIL - Opublikowano: 04.03.2015 08:53:05 7 komentarzy
Rozwój połączeń przez likwidację

W cieniu kolejnych likwidacji połączeń z Niemcami odbyło się wczoraj spotkanie minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak z premierem Saksonii Stanisławem Tillichem. Jakież było nasze zaskoczenie, kiedy na stronie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju przeczytaliśmy, że rozbudowa i modernizacja połączeń kolejowych między obydwoma krajami jest priorytetem zarówno dla Polski, jak i dla Niemiec. Minister zwróciła uwagę, że rozwój komunikacji kolejowej w ruchu międzynarodowym powinien być nieodzownym elementem realizowanego ze środków unijnych i krajowych programu modernizacji infrastruktury oraz taboru kolejowego. Czyżby rozwój przez likwidację połączeń? Patrząc na ostatnie poczynania MIR-u, który tnie dotacje na pociągi transgraniczne aż trudno uwierzyć, że spotykające się strony, zwłaszcza Minister Maria Wasiak, mogli wysnuć takie wnioski. Przypomnijmy, że ostatnimi czasy zlikwidowane zostały bezpośrednie połączenia z Wrocławia i Poznania do Niemiec. Jednym z powodów było właśnie obcięcie ministerialnej dotacji. Szerzej o powodach takich decyzji pisaliśmy tutaj, tutajtutaj. 
Co więcej likwidacja połączeń z Niemcami nie jest jedynym niekorzystnym krokiem, związanym z pociągami transgranicznymi. W ostatnich tygodniach zlikwidowane zostały także kursy do Czech, czym zaskoczeni byli nawet nasi południowi sąsiedzi. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj
A zatem rozwój! Przez likwidację...


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
MIR
  • teodor – 04.03.2015

    Jak domyślam się, projekt rozwoju połączeń jest projektem długofalowym. Więc nie demagogizujmy, dzisiaj parę pociągów wyleciało, za kilka miesięcy wrócą. Może w lepszej relacji i z lepszym rozkładem jazdy? "Wawel" do Berlina od dawna woził powietrze, w pociągach z Wrocławia do Drezna też granicę przejeżdżały pojedyncze osoby. Więc żadna strata. Liczę, że na ich miejsce powstaną pociągi bardziej dopasowane do potrzeb pasażerów. Może do Jeleniej Góry o co nawet dopominają się Niemcy? Na pewno byłby to hit, zarówno dla mieszkańców Saksonii chcących wybrać się w Karkonosze, jak i Polaków wybierających się na weekendowe wycieczki do Goerlitz, Drezna i w niemieckie góry.

  • dzb – 04.03.2015

    na trasie wrocław-zgorzelec pociągi miały frakwencję nawet sięgającą 200%, w niedziele ludzie nie mogli wejść do pociągów, w necie są zdjęcia więc co gadasz, że nikt nie jeździł, jakiś zaścianek jelenia góra, po co tam pociągi

  • Przemo Z. – 04.03.2015

    @wrocek To może jeszcze zasieki postawimy na gr. województwa ?

  • zebu – 04.03.2015

    Zgadzam się z teodorem, że lepiej puścić pociągi do Jeleniej Góry. Nawet Niemcy też upominają się o pociągi w Karkonosze: http://www.mdr.de/sachsen/breslau-zug102_zc-f1f179a7_zs-9f2fcd56.html . Po co niby mają jeździć ciągle do Wrocławia? A pociąg do Jeleniej Góry to na pewno byłby hit!

  • kolejTAR – 08.03.2015

    leczcie się wszyscy twierdzący że potrzebne sa pociągi do Jeleniej Góry!! kdepowskie chore mikolstwo każdą brednię powtarzać będzie jako prawdę...!

  • tor – 08.03.2015

    Sam się lecz. Kilka komentarzy Niemców opowiadających się bardziej za pociągami do Jeleniej Góry niż do Wrocławia: http://www.mdr.de/sachsen/breslau-zug102_zc-f1f179a7_zs-9f2fcd56.html Jeśli Koleje Dolnośląskie dogadają się z DB a one zezwolą na wjazd do Gorlitz polskim szynobusą to KD planują kursy Jelenia Góra-Zgorzelec wydłużyć do Gorlitz a tam przesiadka na Drezno. Po pociągach z Wrocławia pozostanie już tylko wspomnienie. Ta relacja się nie sprawdziła,dość marnowania publicznych pieniędzy.

  • Mateusz – 08.03.2015

    Cena za wynajem desir od Niemców na 77 dni od 14.02 do 01.03 to 1 665 824 pln, co daje 21 634 pln netto za dzien. Efektywnie te pociagi przejezdzaly po Polsce codziennie 14h bo i tak nie mogly zostac uzyte do obslugi zadnych pociagow poza "Dreznami". Za godzine wychodzi 1545 PLN. Niezly biznes. A polacy jak zwykle dali zrobic z siebie frajerów. Najwyższy czas skończyć finansowanie Deutsche Bahn.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....