TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rozwój połączeń przez likwidację
INFORAIL - Opublikowano: 04.03.2015 08:53:05 7 komentarzy
Rozwój połączeń przez likwidację

W cieniu kolejnych likwidacji połączeń z Niemcami odbyło się wczoraj spotkanie minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak z premierem Saksonii Stanisławem Tillichem. Jakież było nasze zaskoczenie, kiedy na stronie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju przeczytaliśmy, że rozbudowa i modernizacja połączeń kolejowych między obydwoma krajami jest priorytetem zarówno dla Polski, jak i dla Niemiec. Minister zwróciła uwagę, że rozwój komunikacji kolejowej w ruchu międzynarodowym powinien być nieodzownym elementem realizowanego ze środków unijnych i krajowych programu modernizacji infrastruktury oraz taboru kolejowego. Czyżby rozwój przez likwidację połączeń? Patrząc na ostatnie poczynania MIR-u, który tnie dotacje na pociągi transgraniczne aż trudno uwierzyć, że spotykające się strony, zwłaszcza Minister Maria Wasiak, mogli wysnuć takie wnioski. Przypomnijmy, że ostatnimi czasy zlikwidowane zostały bezpośrednie połączenia z Wrocławia i Poznania do Niemiec. Jednym z powodów było właśnie obcięcie ministerialnej dotacji. Szerzej o powodach takich decyzji pisaliśmy tutaj, tutajtutaj. 
Co więcej likwidacja połączeń z Niemcami nie jest jedynym niekorzystnym krokiem, związanym z pociągami transgranicznymi. W ostatnich tygodniach zlikwidowane zostały także kursy do Czech, czym zaskoczeni byli nawet nasi południowi sąsiedzi. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj
A zatem rozwój! Przez likwidację...


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
MIR
  • teodor – 04.03.2015

    Jak domyślam się, projekt rozwoju połączeń jest projektem długofalowym. Więc nie demagogizujmy, dzisiaj parę pociągów wyleciało, za kilka miesięcy wrócą. Może w lepszej relacji i z lepszym rozkładem jazdy? "Wawel" do Berlina od dawna woził powietrze, w pociągach z Wrocławia do Drezna też granicę przejeżdżały pojedyncze osoby. Więc żadna strata. Liczę, że na ich miejsce powstaną pociągi bardziej dopasowane do potrzeb pasażerów. Może do Jeleniej Góry o co nawet dopominają się Niemcy? Na pewno byłby to hit, zarówno dla mieszkańców Saksonii chcących wybrać się w Karkonosze, jak i Polaków wybierających się na weekendowe wycieczki do Goerlitz, Drezna i w niemieckie góry.

  • dzb – 04.03.2015

    na trasie wrocław-zgorzelec pociągi miały frakwencję nawet sięgającą 200%, w niedziele ludzie nie mogli wejść do pociągów, w necie są zdjęcia więc co gadasz, że nikt nie jeździł, jakiś zaścianek jelenia góra, po co tam pociągi

  • Przemo Z. – 04.03.2015

    @wrocek To może jeszcze zasieki postawimy na gr. województwa ?

  • zebu – 04.03.2015

    Zgadzam się z teodorem, że lepiej puścić pociągi do Jeleniej Góry. Nawet Niemcy też upominają się o pociągi w Karkonosze: http://www.mdr.de/sachsen/breslau-zug102_zc-f1f179a7_zs-9f2fcd56.html . Po co niby mają jeździć ciągle do Wrocławia? A pociąg do Jeleniej Góry to na pewno byłby hit!

  • kolejTAR – 08.03.2015

    leczcie się wszyscy twierdzący że potrzebne sa pociągi do Jeleniej Góry!! kdepowskie chore mikolstwo każdą brednię powtarzać będzie jako prawdę...!

  • tor – 08.03.2015

    Sam się lecz. Kilka komentarzy Niemców opowiadających się bardziej za pociągami do Jeleniej Góry niż do Wrocławia: http://www.mdr.de/sachsen/breslau-zug102_zc-f1f179a7_zs-9f2fcd56.html Jeśli Koleje Dolnośląskie dogadają się z DB a one zezwolą na wjazd do Gorlitz polskim szynobusą to KD planują kursy Jelenia Góra-Zgorzelec wydłużyć do Gorlitz a tam przesiadka na Drezno. Po pociągach z Wrocławia pozostanie już tylko wspomnienie. Ta relacja się nie sprawdziła,dość marnowania publicznych pieniędzy.

  • Mateusz – 08.03.2015

    Cena za wynajem desir od Niemców na 77 dni od 14.02 do 01.03 to 1 665 824 pln, co daje 21 634 pln netto za dzien. Efektywnie te pociagi przejezdzaly po Polsce codziennie 14h bo i tak nie mogly zostac uzyte do obslugi zadnych pociagow poza "Dreznami". Za godzine wychodzi 1545 PLN. Niezly biznes. A polacy jak zwykle dali zrobic z siebie frajerów. Najwyższy czas skończyć finansowanie Deutsche Bahn.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....