Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rusza modernizacja kolejnego odcinka ósemki

inforail
27.07.2015 10:35
0 Komentarzy

Modernizacja 27 km linii kolejowej wraz z przebudową peronówi układu torowego na szlakach i stacjach ? to główne założenia podpisanej dziśumowy na modernizację trasy między stacjami Warszawa Okęcie i CzachówekPołudniowy. Prace o wartości ponad 460 mln zł potrwają 20 miesięcy. Po ichzakończeniu pociągi na znacznej części tego odcinka przyspieszą do 160km/godz., a pasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych peronów.

? Modernizacja linii kolejowej od stacji Warszawa Okęcieprzez Piaseczno do Czachówka będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowatorów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku. Pozakompleksową modernizacją torów szlakowych zadaniem wykonawcy będzie przebudowaukładu torowego stacji Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy w celuusprawnienia obsługi ruchu aglomeracyjnego. Umożliwi to przewoźnikom takim jakSzybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługującychpołudniową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna,Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii ? mówi Marcin Mochocki, członekzarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.

W ramach modernizacji zostaną przebudowane wszystkie peronyna stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz naprzystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne,Ustanówek oraz Czachówek Górny. Zostaną one wyposażone w wiaty i będą łatwodostępne oraz bezpieczne dla osób niepełnosprawnych. Plan robót zakłada równieżbudowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki nastacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.

Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.będzie się wiązała również z przebudową wszystkich istniejących przejazdówkolejowych. Efektem będzie usprawnienie również transportu drogowego i poprawabezpieczeństwa. Kierowcy będą mogli skorzystać z odnowionych i przebudowanychwiaduktów drogowych oraz z jednego nowego, który powstanie w pobliżu przystankuosobowego Warszawa Jeziorki.

Inwestycję na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.wykona Trakcja PRKiI. Umowa została podpisana dzisiaj na dworcu kolejowym wPiasecznie. Zadanie obejmuje opracowanie projektów wykonawczych i realizacjęrobót budowlanych. Wartość kontraktu wynosi 462 mln zł. ? Trakcja PRKiI mawieloletnie doświadczenie w realizacji kilkakrotnie większych kontraktów. Dysponujemykompleksowym potencjałem specjalistycznego sprzętu i przygotowaliśmy jużzaplecza budowy, jesteśmy zatem przygotowani do niezwłocznego rozpoczęcia prac? podkreśla Sławomir Raczyński, wiceprezes zarządu oraz dyrektor ds. produkcjiw Trakcji PRKiI.

Podpisana dziś umowa jest trzecim kontraktem na modernizacjętrasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania ibudowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom. Wplanach na najbliższe miesiące PLK ma ogłoszenie przetargów na kolejnefragmenty tej trasy między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem.Modernizacja tego ostatniego odcinka wiąże się, między innymi z budową drugiegotoru. Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jejdo prędkości 160 km/h na 93 procentach długości, planowane jest w perspektywiefinansowania UE na lata 2014 ? 2020.

Komentarze