TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ruszyła budowa mostu granicznego na Nysie Łużyckiej
PKP PLK - Opublikowano: 03.07.2015 13:15:49
Ruszyła budowa mostu granicznego na Nysie Łużyckiej

Rozpoczął się najważniejszy etap budowy granicznego mostu kolejowego Bielawa Dolna ? Horka na międzynarodowej trasie z Polski do Niemiec. Inwestycja warta 23 mln zł zapewni dwa razy szybszy przejazd większej liczbie pociągów i możliwość transportu cięższych ładunków. Most istotnie poprawi jakość połączeń Wschód - Zachód.

Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona jest równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii Knappenrode ? Horka ? granica państwa przez DB Netz AG, niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej. Oba projekty toczą się dzięki dobrej współpracy zarządców infrastruktury kolejowej w ramach polsko-niemieckiej Grupy Infrastrukturalnej.

- Projekt mostowy istotnie poprawia sprawności i bezpieczeństwo przewozów na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawnia połączenia na osi Wschód ? Zachód. Nowy most i wcześniejsza modernizacja lini E 30 Opole ? Wrocław ? Węgliniec ? granica państwa oraz elektryfikacja linii po stronie niemieckiej stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiednimi krajami. To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza i bardziej komfortowa podróż dla pasażerów - mówi Ireneusz Kluczyk, pełnomocnik Zarządu PKP PLK S.A. ds. organizacji procesów rozkładów jazdy i eksploatacji oraz przewodniczący polsko-niemieckiej Grupy Infrastrukturalnej.

Modernizacja międzynarodowej trasy toczy się równocześnie po stronie polskiej i niemieckiej.

- Projekt polski łączy się bezpośrednio z naszą modernizacją i elektryfikacją odcinka Knappenrode ? Horka - granica państwa. Po zakończeniu prac tą linią będą przewożone ładunki z morskich portów do południowych regionów Polski. Wygodniejsza podróż i sprawny transport towarów, to sukces możliwy do osiągnięcia dzięki dobrej współpracy PKP PLK i DB Netz ? mówi Michael Wuth, dyrektor pionu ds. sprzedaży i rozkładu jazdy DB Netz AG Oddział Regionalny Południowo-Wschodni.

Przez nowy most szybciej, sprawniej, ciszej

Most nad Nysą Łużycka zastąpi starą przeprawę. Od lutego wykonano już prace rozbiórkowe: usunięto tor i wyeksploatowane konstrukcje mostu. Wykonawca zlikwidował też stare podpory oraz zbędne elementy żelbetowych przyczółków. Było to możliwe po uzyskaniu niezbędnych polskich i niemieckich dokumentów m.in. związanych z ochroną środowiska oraz pozwalających na rozpoczęcie robót.

3 lipca 2015 r. w fundamenty mostu wmurowano akt erekcyjny - rozpoczęła się budowa nowej przeprawy kolejowej nad Nysą Łużycką. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele polskich i niemieckich władz samorządowych oraz przedstawiciele polsko-niemieckiej Grupy Infrastrukturalnej, zarządców infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A i DB Netz AG, wykonawcy.

Długość mostu wyniesie blisko 160 metrów - o 23 metry więcej, niż poprzedniej przeprawy. Obiekt zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej - nie 50 km/h lecz 120 km/h. Inwestor zwiększy również nośność obiektu, czyli składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami - Węglińcem i Horką zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji. Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu.

Koszt realizowanego projektu ?Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Bielawa Dolna ? Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja? wynosi około 23 mln zł, z czego prawie 17,5 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
DB
Niemcy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....