TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ruszyła produkcja kolejnych Velaro RUS
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 07.01.2013 14:29:57 1 komentarz
Ruszyła produkcja kolejnych Velaro RUS

W grudniu 2012 Valentin Gapanovich, Wiceprezes Kolei Rosyjskich RZD oraz Jochen Eickholt, prezes Siemens Rail Systems Division, zainaugurowali produkcję kolejnych pociągów dużych prędkości Velaro RUS, które zostały zamówione przez przewoźnika w grudniu 2011 roku. W Rosji są one nazywane \'Sapsan\', czyli sokół wędrowny. \'Nasze pociągi są symbolem rosyjskiej kolei. Są szybkie, bezpieczne i niezawodne. Bierzemy na siebie odpowiedzialność za ich utrzymanie - skomentował Jochen Eickholt. Rosyjski operator kolejowy RZD zamówił bowiem nie tylko osiem składów Velaro RUS, a także rozszerzenie umowy serwisowej na 30 lat. Zamówienie jest warte w sumie około 600 mln euro. Pociągi zostaną zbudowane w fabryce Siemensa w Krefeld, a ich dostawa rozpocznie się w styczniu 2014 roku. To zamówienie zwiększy liczbę szybkich pociągów eksploatowanych przez RŻD. Osiem dodatkowych składów, każdy 10-częściowy, zostanie skierowanych do ruchu na trasie Moskwie –Petersburg.

Zasadniczym celem wprowadzenia ich na linię ma być poprawa komfortu podróżowania pasażerów i spełnienie ich wysokich wymagań. Nazywane w Rosji Sapsanami pociągi oparte są na platformie Velaro Siemens. Od końca 2009 roku osiem pociągów Sapsan zostało wprowadzonych do obsługi połączeń Moskwa - Petersburga i Nizhnij Novgorod. W porównaniu do poprzednich pojazdów, wyższa prędkość –250 km/h –znacznie skróci czas podróży, dlatego też pasażerowie będą mogli przejechać całą trasę godzinę szybciej niż obecnie. Pociągi są też zaprojektowane tak, aby radzić sobie z ekstremalnymi warunkami pogodowymi. Mogą skutecznie być eksploatowane w temperaturze od -40 do +40 stopni Celsjusza. Testy przeprowadzone przez producenta w ekstremalnych warunkach dowiodły, że możliwa jest ich bezawaryjna praca właśnie w skrajnych temperaturach. Siemens jest odpowiedzialny za utrzymanie rosyjskiej floty od 2009 roku. Prace związane z obsługą składów prowadzone są w jednej z najbardziej nowoczesnych baz kolejowych, położonej na obrzeżach Petersburga. Nowoczesne metody konserwacji i utrzymania pojazdów tam stosowane sprawiły, iż gotowość do jazdy Sapsanów RŻD określana jest na poziomie 98%.  

Każdy z zamówionych przez RŻD Sapsanów będzie miał 250 m długości i będzie mógł przewozić 600 pasażerów. To pojazdy szerokotorowe, o 33 cm szersze niż ICE3 dla Deutsche Bahn. Nowością ma być klasa Premium, przeznaczona dla pasażerów VIP, która znajdzie się w pociągach obok klasy biznes. Wszystkie pociągi oferować będą dostęp do Internetu, a z najlepszych miejsc także monitorów, z możliwością wyboru kanału. Tam także zamontowane zostaną wygodniejsze siedzenia. Nowe jednostki będzie można eksploatować w trakcji podwójnej, wszystko w celu zwiększenia przepustowości obsługiwanej przez nie linii.

Rosja jest jednym z ważniejszych naszych rynków –mówi Jochen Eickholt. W ciągu ostatnich 5 lat zdobyliśmy tam kilka istotnych zamówień. Razem z naszymi rosyjskimi partnerami osiągnęliśmy inwestycje na poziomie 200 milionów euro. To nie tylko produkcja pociągów, ale także zakłady produkcyjne –dodaje prezes Siemens Rail Systems Division.      
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
RŻD
Rosja
Sapsan
Siemens
  • Michał – 07.01.2013

    "... ich na linię na być poprawa... "

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....