TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rybnik i Wodzisław Śląski chcą dodatkowych pociągów między miastami
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 09.04.2017 23:46:42 2 komentarze
Rybnik i Wodzisław Śląski chcą dodatkowych pociągów między miastami

Władze Rybnika i Wodzisławia Śląskiego chcą od grudnia br. uruchamiać dodatkowe połączenia kolejowe między tymi miastami. Samorządowcy rozmawiają w tej sprawie z należącymi do województwa Kolejami Śląskimi.

Władze Rybnika i Wodzisławia mają nadzieję, że zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów między tymi miastami zmniejszy korki na łączących je drogach (szczególnie odcinku drogi krajowej 78) i - w efekcie - przysłuży się też poprawie jakości powietrza.

Prezydent Rybnika Piotr Kuczera chce promować rozwiązania dające "alternatywę dla samochodu, dla autobusu". "Mamy sieć kolejową, którą możemy lepiej wykorzystywać. Myślę, że trasa między Wodzisławiem a Rybnikiem będzie dobrym przykładem" - powiedział PAP Kuczera. "Chciałbym, żeby to był jeden z elementów tworzących atrakcyjną sieć komunikacyjną subregionu" - wskazał.

Przejazd samochodem między Wodzisławiem Śląskim a Rybnikiem, np. nocą, jeśli nie ma ruchu, zajmuje zwykle około 20 minut. W dzień, szczególnie w godzinach szczytu, czas ten często zwiększa się dwukrotnie lub więcej. Pociąg Kolei Śląskich pokonuje 12-kilometrowy dystans między stacjami Wodzisław Śląski i Rybnik w 17 minut, zatrzymując się po drodze na czterech przystankach.

Obecnie między Rybnikiem i Wodzisławiem kursuje siedem par pociągów Kolei Śląskich na dobę, głównie w relacji Katowice ? Chałupki/Bohumin ? Katowice. W sprawie uruchomienia dodatkowych pociągów władze Rybnika i Wodzisławia Śląskiego już od pewnego czasu współpracują z należącymi do województwa śląskiego Kolejami Śląskimi.

"Pozytywnie podchodzimy do zainteresowania miast uruchamianiem dodatkowych połączeń kolejowych, gdyż jest to najbardziej ekologiczna forma transportu, co jest szczególnie istotne w naszym regionie" - powiedziała PAP Magdalena Iwańska z Kolei Śląskich. Dodała, że spółka, w uzgodnieniu z PKP Polskimi Liniami Kolejowym, planuje obecnie przyszłoroczny rozkład jazdy, który oprócz dotychczasowych połączeń, ma objąć również dodatkowe - między Rybnikiem a Wodzisławiem Śląskim.

Doradca prezydenta Rybnika ds. transportu zintegrowanego Bartosz Mazur zasygnalizował, że Koleje Śląskie planują od nowego rozkładu jazdy na 2018 r., który ma wejść w życie w grudniu br., dołożyć między Rybnikiem i Wodzisławiem parę połączeń. Wraz z uruchomieniem od czerwca 2018 r. kolejnych, dofinansowywanych przez miasta kursów, jeździłoby między nimi docelowo ok. 20 par pociągów dziennie.

Według wstępnych szacunków koszt kursowania dodatkowych pociągów w drugiej połowie 2018 r. oznaczałby dla każdego z miast wydatek po ok. 300 tys. zł. W tym kontekście Kuczera przypomniał m.in., że obecnie miasto dofinansowuje tamtejszy Związek Transportu Zbiorowego kwotą w wysokości 16 mln zł rocznie.

Doradca prezydenta Rybnika ds. transportu wskazał, że miasta starają się nie tylko o dodatkowe połączenia między nimi, ale też o wydłużenie do Wodzisławia tras niektórych pociągów, kończących teraz lub zaczynających swoje trasy w Rybniku. Dotyczy to np. obsługiwanego przez Przewozy Regionalne (Polregio) pociągu "Karolinka" z Rybnika do Krakowa.

Prócz tego samorządy będą starały się poprawiać dostęp do kolei. "Zrobiliśmy wstępny audyt trasy (...), wizję lokalną każdego z przystanków na trasie, sprawdzając, jak daleko jest do osiedli, jak wygląda kwestia dojścia czy dojazdu rowerem" - wyjaśnił Mazur. "W niektórych miejscach potrzebne są duże inwestycje, by wydatnie poprawić sytuację, ale są też takie, gdzie znaczny efekt można osiągnąć nawet tzw. gospodarskim sposobem" - dodał.

Aby zachęcać mieszkańców do transportu publicznego, samorząd Rybnika z początkiem marca obniżył ceny biletów komunikacji miejskiej, jednocześnie podwyższając opłaty za parkowanie. Według pierwszych ocen liczba pasażerów wzrosła o ok. 10 proc., przy jednoczesnym spadku wpływów z biletów. Miasto wskazuje, że to tylko jeden ze sposobów zmiany systemu transportowego, który powinien przynieść korzyści w dłuższej perspektywie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rybnik
Wodzisław Śląski
Koleje Śląskie
  • kubex.. – 10.04.2017

    Artykuł się powtarza...

  • www – 10.04.2017

    Koszty funkcjonowania dodatkowych kursów KŚ są chyba nieco niedoszacowane. Poza tym skąd miałyby się wziąć te dodatkowe składy. Za darmo ich nich nie pożyczy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....