TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rynek kolejowy coraz bardziej wymagający. Odpowiedź Siemensa [FILM]
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.03.2017 17:36:30 1 komentarz
Rynek kolejowy coraz bardziej wymagający. Odpowiedź Siemensa.

Rynek kolejowy w Europie ulega znacznym przeobrażeniom zarówno w obszarze przewozów pasażerskich, jak i towarowych ? twierdzi producent taboru kolejowego ? Siemens.

Przewozy kolejowe wymagają zapewnienia coraz wyższego poziomu bezpieczeństwa, uniwersalności i możliwości szybkiego doposażenia i przekonfigurowania taboru. Odpowiedzią na wyzwania europejskiego rynku kolejowego jest rodzina lokomotyw Vectron produkcji Siemens. Producent zaprezentował wczoraj na torze testowym w Żmigrodzie swój elektrowóz.

Rodzina lokomotyw Vectron to najnowocześniejsza modułowa konstrukcja Siemensa funkcjonująca na europejskich rynkach kolejowych od kilku lat. Są to pojazdy jedno- i wielosystemowe, które z powodzeniem obsługują transgraniczny ruch pasażerski i towarowy. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 200 km/h. Zastosowane warianty wyposażenia pozwalają na pracę w różnych systemach zasilania trakcyjnego i w różnych wariantach mocy. W zależności od przeznaczenia dostępne są:

? Lokomotywa wielosystemowa (MS) o mocy 6,4 MW

? Lokomotywa AC wysokiej mocy (6,4 MW)

? Lokomotywa AC średniej mocy (5,6 MW)

? Lokomotywa DC o mocy 5,2 MW

? Vectron Diesel o mocy silnika spalinowego 2,4 MW i najwyższym wymaganym obecnie poziomie czystości spalin IIIB

Vectron powstawał z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym dla całej Europy. Dzięki temu przykładowo przejazd z Polski do Holandii przez Niemcy albo z Polski na Węgry, przez Czechy i Słowację może być realizowany przy wykorzystaniu tylko jednej lokomotywy ? mówi Krzysztof Celiński, dyrektor branży Mobility, w Siemens Sp. z o.o.

Długoletnie doświadczenie

Vectron łączy to, co sprawdzone, z wybiegającą w przyszłość strategią oraz innowacyjnością. Do jego konstrukcji wykorzystano doświadczenia zebrane przy wcześniejszych platformach lokomotyw Siemens ? Eurosprinter® i Eurorunner®. Wśród nich można wymienić m.in.:

? Wydajność ? przenoszenie siły pociągowej przez czop skrętu

? Moc ? wykorzystanie mechanizmu napędowego z wałem drążonym małego koła zębatego i wielopłytkowym sprzęgłem elastycznym

? Wytrzymałość ? przeglądy cyklu utrzymania poziomu 1. do 3. co 30 tys. km, utrzymanie pojazdu kolejowego na poziomie 4. po osiągnięciu 1,2 mln km.

? Ekologia ? efektywne wykorzystywanie energii hamowania i zastosowanie

w konstrukcji pojazdu materiałów, z których 98% nadaje się do recyklingu

? Bezpieczeństwo ? zastosowanie szeregu elementów pochłaniających energię ewentualnego zderzenia i wymienialnego czoła minimalizującego jego skutki i ułatwiającego wykonanie naprawy

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Lokomotywa Vectron jest dodatkowo w pełni dostosowana do wdrożenia Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), będącego częścią unijnego projektu ujednolicenia systemu sterowania ruchem kolejowym ERTMS. Wdrożenie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) wpłynie bezpośrednio na poprawę bezpieczeństwa na kolei. Przykładowo, pozwoli na pełną automatyzację jazdy pociągiem i wyeliminowanie błędów ludzkich wynikających np. z braku widoczności semaforów. Ma to szczególne znaczenie przy jeździe powyżej 160 km/h, kiedy maszynista nie zawsze jest w stanie samodzielnie zidentyfikować wszystkich sygnałów i ostrzeżeń znajdujących się na trasie.

Europejski standard przewozów pasażerskich i towarowych

W Europie na co dzień kursuje ponad 250 lokomotyw Vectron, obsługujących przewoźników aż w 16 krajach ? Niemczech, Włoszech, Chorwacji, Norwegii, Austrii, Rumunii, Szwecji, Słowacji, Słowenii, Czechach, Turcji, Węgrzech, Finlandii, Szwajcarii, Bułgarii oraz Polsce. W naszym kraju z lokomotyw Vectron korzystają czołowi przewoźnicy towarowi PKP Cargo oraz DB Cargo. Lokomotywy Vectron DC były z bardzo dobrym wynikiem testowane także przez PKP Intercity, CTL, Pol Miedź Trans, Orlen KolTrans, Ciech Cargo i Freightliner PL. Pierwszy z tych przewoźników jest przed przetargiem na dostawę lokomotyw. Nie jest żadną tajemnicą, że Siemens i jego Vectron to jeden z poważniejszych kandydatów do zwycięstwa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
lokomotywa
Vectron
  • kokoszka – 24.03.2017

    Nie przykro mi ale siemens to firma z wieloletnim doswiadczeniem ;-) i czy komus to pasuje czy nie? Robia dobre lokomotywy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....