TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rynek krajowy okiem Newagu
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.09.2020 10:45:21
Rynek krajowy okiem Newagu

Tradycyjnie w raporcie okresowym Newag wskazuje, co nas czeka na rynku taboru szynowego. Nie inaczej jest także przy okazji raportu za I połowę 2020 roku.

Producent podał, że w segmencie dostaw zespołów trakcyjnych w bieżącym roku oferta NEWAG została wybrana jako najkorzystniejsza w dwóch z trzech ogłoszonych postępowań: dla Województwa Małopolskiego oraz Województwa Zachodniopomorskiego. Obie umowy zostały już zawarte.

Oferta firmy została wybrana przez Koleje Dolnośląskie na dostawę dwóch sztuk trójczłonowych dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Umowa nie została jeszcze zawarta.

Newag przewiduje jeszcze w 2020 roku:

▪ w segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych ogłoszenie nowego postępowania przez PKP SKM w Trójmieście;

▪ w segmencie hybrydowych zespołów trakcyjnych planowane jest rozstrzygnięcie postępowania prowadzonego przez Koleje Dolnośląskie oraz ogłoszenie postępowania przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną;

▪ w segmencie wagonów osobowych, gdzie głównym Zamawiającym jest PKP Intercity S.A. NEWAG będzie analizował wszystkie postępowania i selektywnie je wybierał kierując się potencjałem marży i wymaganych zasobów do zaangażowania;

▪ w segmencie lokomotyw spalinowych planuje się pozyskać kilka zamówień na modernizację lokomotyw spalinowych SM42 i SM48 z rynku przewoźników prywatnych;

▪ w segmencie lokomotyw elektrycznych kontynuowane będą rozmowy z kilkoma przewoźnikami towarowymi zainteresowanymi zakupem lokomotyw cztero- i sześcioosiowych. Trwają także postępowania ogłoszone przez PKP Intercity na dostawę 10 (opcja +5) lokomotyw wielosystemowych oraz Industrial Division, również na dostawę 10 lokomotyw.

Ryzyko związane z epidemią COVID-19

Epidemia koronawirusa może mieć wpływ na działalność Spółki. Epidemia może doprowadzić do zakłócenia łańcucha dostaw oraz wzrostu kosztów transportu przy czym skala tego zakłócenia jest trudna do oszacowania. Możliwe jest również czasowe wstrzymanie produkcji zarówno na skutek czasowego braku dostaw komponentów i materiałów jak również w wyniku zmniejszonej dostępności pracowników.

Konsekwencją postoju może być pogorszenie wyników finansowych Spółki. Możliwym jest również pogorszenie płynności finansowej na skutek zatorów płatniczych ze strony kontrahentów. Epidemia koronawirusa może również negatywnie oddziaływać na stan gospodarki, w tym zdolności finansowe zamawiających tabor szynowy, co z kolei może doprowadzić do zmniejszonego popytu na towary i usługi oferowane przez Spółkę i podmioty wchodzące w skład jej grupy kapitałowej. Tego rodzaju potencjalne negatywne konsekwencje będą zależne od wielu czynników makroekonomicznych i mikroekonomicznych, w szczególności długości trwania epidemii, ewentualnych nawrotów epidemii, zakresu i czasu ograniczeń wprowadzanych przez instytucje państwowe oraz pomocy publicznej kierowanej do zamawiających.

Spółka podjęła szereg działań w celu ograniczenia ryzyka w szczególności poprzez ograniczenie wyjazdów służbowych do niezbędnego minimum, ograniczenie spotkań, zapewnienie środków dezynfekcyjnych oraz środków ochrony osobistej, wprowadzenie zdalnego trybu pracy.

Newag podaje, że nie został w sposób istotny dotknięty zagrożeniem epidemicznym. Główny wpływ pandemii na działalność Spółki obecnie polega na opóźnieniu w zakończeniu realizacji kontraktu z FSE ze względu na ograniczenia wynikające z epidemii na terenie Polski i Włoch, co doprowadziło do przesunięcia dostaw pojazdów dla FSE z roku 2020 na pierwszą połowę roku 2021.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
ezt
lokomotywa
wagon

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....