TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rynek nowych pasażerskich pojazdów kolejowych w 2013 roku
INFORAIL - Opublikowano: 23.02.2014 20:16:42 7 komentarzy
Rynek nowych pasażerskich pojazdów kolejowych w 2013 roku
 Prezentujemy podsumowanie dostaw nowych pasażerskich pojazdów kolejowych w IV kwartale 2013 roku, a także w całym minionym roku. Pierwszy z omawianych okresów okazał się zdecydowanie lepszy niż poprzednie trzy miesiące i to aż o 9 jednostek. Łącznie przewoźnicy kolejowi odebrali 21 pojazdów, o łącznej długości 1633,95 m, podczas gdy w poprzednim okresie rozliczeniowym było ich zaledwie 9. Wynik ten jest zdecydowanie najlepszy, co cieszy, ze wszystkich kwartałów roku ubiegłego. Zanotowaliśmy zatem zdecydowany skok. Łącznie nowe jednostki trafiły do czterech przewoźników. Najwięcej pociągów, bo 10, w IV kwartale, przekazano Przewozom Regionalnym (47,61% udziałów w rynku). Oczywiście są to dostawy wsparte nabytkami Urzędów Marszałkowskich. Tylko dwa z tych pojazdów to pociągi zakupione, w formie leasingu, przez przewoźnika. Mowa tu o dwóch SA135. Pozostałe pociągi zostały zakupione przez samorządy. I tak Lubuskie odebrało cztery Linki, Zachodniopomorskie trzy Impulsy, Podkarpackie jednego Impulsa. Siedem kolejnych Elfów EN76 zostało przekazanych Kolejom Wielkopolskim. Do PKP Intercity dojechały trzy składy Pendolino, zaś Koleje Mazowieckie otrzymały 222M. To pierwszy taki wyprodukowany pojazd. Perspektywy kontynuacji większości z powyższych dostaw sprawiają, że liczba dostarczonych jednostek w kolejnym roku może utrzymać się na przyzwoitym poziomie. A zatem rok 2014 zapowiada się obiecująco. PrzewoźnikJednostkaLiczbaUdział w rynkuLiczba członów jednostkiŁączna liczba członówUdział w rynku Długość jednostkiŁączna długośćUdział w rynkuPrzewozy RegionalneED78 (3)SA135 (2)SA139 (4)36WE (1)1047,61%ED78 –4SA135 –1SA139 –236WE –3 2532,89%ED78 –74,4 mSA135 –24,4 mSA139 –43,73 m36WE –55,8 m502,72 m30,76%Koleje WielkopolskieEN76733,33%42836,84%75,25 m526,75 m32,23%PKP IntercityED250314,28%72127,63%187,4 m562,20 m34,40%Koleje Mazowieckie222M14,78%222,63%43 m43 m2,63%Razem21100%76100%1633,95 m100% I klasyfikacja producentów. Tu bez niespodzianek. Trwa dominacja dwóch krajowych producentów PESY i Newagu. Także w IV kwartale 2014 roku te dwie firmy w zasadzie podzieliły między siebie rynek, a na pewno zdominowały segment przewozów regionalnych. Jedynie Pendolino dla PKP Intercity dostarczył Alstom, który jednak po zakończeniu tego kontraktu nie ma raczej co liczyć w naszym kraju na kolejne. W IV kwartale 2013 roku na polskie tory wyjechało jedenaście jednostek z Bydgoszczy i cztery z Nowego Sącza. Trzy składy Pendolino dostarczył Alstom. W dalszej perspektywie w zestawieniach pojawią się także FPS Cegielski i Stadler. Nie zabraknie oczywiście PESY, Newagu i Alstomu. ProducentIlośćUdział w rynkuŁączna liczba członówUdział w rynkuŁączna długośćUdział w rynkuPESA1361,90%3850,00%749,75 m45,88%Newag523,80%1722,36%322,00 m19,70%Alstom314,30%2127,64%562,20 m34,42%Razem21100%76100%1633,95 m100% I podsumowanie 2013 roku. Łącznie dostarczonych zostało 49 jednostek, o łącznej długości 4108,50 m. Przekazano je siedmiu przewoźnikom. Zostały one wyprodukowane przez trzech producentów –PESĘ, Newag i Alstom. PrzewoźnikLiczba I kwartałLiczba II kwartałLiczba III kwartałLiczba IV kwartał Łącznie 2014 rokUdział w rynkuŁączna liczba członówŁączna długośćKoleje Wielkopolskie14471632,65%641204,00 mPrzewozy Regionalne013101428,57%34710,59 mKoleje Śląskie6000612,24%36688,50 mKoleje Dolnośląskie2300510,20%20372,00 mPKP Intercity001348,16%28749,60 mSKM Warszawa111036,12%18340,8 mKoleje Mazowieckie000112,06%243mRazem10992149100%1364108,50 mProducentLiczba I kwartał Liczba II kwartałLiczba III kwartał Liczba IV kwartałŁącznie 2013 rokUdział w rynkuŁączna liczba członów Łączna długośćPESA758133265,22%1182324,00 mNewag3415 1326,08%551034,90 mAlstom001348,70%28749,60 mRazem10910461904108,50 mPlanyPoniżej prezentujemy planowane dostawy jednostek. Obejmują one zamówienia, których realizacja jeszcze się nie rozpoczęła. ZamawiającyProducent Zamówione jednostkiLiczba jednostekLata dostawPKP IntercityStadler&NewagFlirt 320 2014-2015PKP IntercityPESADart202015PKP IntercityPESAGAMA - lokomotywy spalinowe 102015PKP IntercityFPS H.Cegielskiwagony 252014PKP Intercityw tokuwagony202014-2015PKP Intercityw tokuezt piętrowy 102014Koleje MazowieckiePESApush&pull (wagony piętrowe+ lokomotywy GAMA)22+22014-2015Koleje Mazowieckieplanowanyspalinowe autobusy szynowe22014Koleje Mazowieckieplanowanyezt (5)40 (12+24) 2015Koleje Mazowieckieplanowanyezt (2)102015Warmińsko-Mazurskie NewagImpuls 37WE12015MałopolskiePESAElf 41WE, 40WE10 (4+6)2014-2015ZGZNewag w trakcie realizacjiImpuls 31WE14 +3 (opcja)2013-2014Pomorskiew tokuautobusy szynowe 42014PodkarpackiePESAElf 21WE22014PodkarpackiePESASA13412014Podkarpackie NewagImpuls 37WE22014Koleje DolnośląskieNewagImpuls 36WE, 31WE6 (3 człon)+5 (4 człon)2014-2015Kujawsko-Pomorskie (BiT)PESAElf 22WE2+3 (opcja)2014ŁKAStadlerFlirt202014-2015ŁKAplanowanyezt102015-2020PGZNewagImpuls 36WE19 2014-2015Pomorskie (PKM)w tokuszt (2,3) 10 (3+7)2014-2015
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
PESA
Alstom
rynek
  • Therud – 24.02.2014

    Elfy dla Kujawsko-Pomorskiego mają mieć 4 człony (dokładnie tak samo jak pozostałe 22WE)

  • sphinx – 25.02.2014

    W pierwszej kolumnie ostatniej tabeli jest przewoźnik czy zamawiający/właściciel? Bo brakuje konsekwencji - województwa nie są przewoźnikami, a PKM nie będzie ani przewoźnikiem, ani właścicielem... Co do planów Kolei Mazowieckich - są już chyba nieaktualne, przecież nawet na waszym portalu kilka dni temu był artykuł "Inwestycje Kolei Mazowieckich", w któym nie ma mowy o 24 EZTach, a te 10+12 ma przyjechać do 2014 roku...

  • sphinx – 25.02.2014

    To jeszcze dwie rzeczy: Koleje Dolnośląskie dostaną 35WE i 36WE (przetarg wygrał Newag). 2 - ZGZ podpisała już umowę na 14 EZTów więc liczba jednostek to nie 9+8, a 14, ewentualnie +3. PS. Mogę prosić o wyjaśnienie rozbieżności w planach zakupowych KM między tabelą, a artykułem "Inwestycje Kolei Mazowieckich" w kwestii EZTów?

  • InfoRail – 25.02.2014

    Sprawdzimy.

  • InfoRail – 25.02.2014

    35WE jest sześcioczłonowy. Czy zatem Impulsy dla KD będą na pewno miały takie oznaczenia?

  • sphinx – 25.02.2014

    Oczywiście mój błąd. Chodziło o 31WE i 36WE.

  • alojz – 25.02.2014

    W tabelkach brakuje pierwszego podkarpackiego Impulsa 36WE. Coś mało też wielkopolskich elfów. 031 był gotowy pod koniec marca, 046 przed Sylwestrem, co daje 16 sztuk.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....