TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rynek nowych pojazdów kolejowych do ruchu pasażerskiego w III kwartale 2011 roku
Karol Wach - Opublikowano: 03.11.2011 09:20:34 7 komentarzy
Rynek nowych pojazdów kolejowych do ruchu pasażerskiego w III kwartale 2011 roku

Z perspektywy ostatnich miesięcy, a nawet lat trzeci kwartał 2011 roku okazał się bardzo dobrym okresem w najnowszej historii dostawa pojazdów kolejowych do ruchu pasażerskiego. Łącznie polscy przewoźnicy kolejowi odebrali aż 35 jednostek taborowych, czyli o 21 więcej niż w II kwartale. A to za sprawą dostaw dla mazowieckich przewoźników –Koleje Mazowieckie odebrały (oficjalnie) 11 sztuk lokomotyw Bombardier TRAXX P160 DC oraz 6 Elfów, zaś Szybka Kolej Miejska –9 Elfów. Pozostałe dostawy były realizacją kontraktów rozpoczętych wcześniej. Trzy pociągi trafiły do Kolei Śląskich, dwa –do Kolei Dolnośląskich, dwa wagony do PKP Intercity. Pozostałe pojazdy zostały przekazane przez samorządy wojewódzkie Przewozom Regionalnym –w tym kwartale były to dwa świętokrzyskie Elfy. Zdecydowana większość dostarczonych w III kwartale 2011 roku pociągów trafiła do dwóch spółek samorządowych. Drgnięcie z II kwartału br. w przewozach dalekobieżnych było kontynuowane, choć dwa bezprzedziałowe wagony typu 159, 2 klasy, jakie FPS Cegielski dostarczył PKP Intercity, nadal są już nawet nie kroplą, ale kropelką w morzu potrzeb przewoźnika. Pierwsze miejsce w III kwartale 2011 roku w klasyfikacji przewoźników dla Kolei Mazowieckich. Przewozy Regionalne zostały zdetronizowane! Nareszcie?  

Udział w rynku –III kwartał 2011 r. (przewoźnicy kolejowi)

Przewoźnik

Ilość (III kw. 2011 r.)

Udział w rynku

Koleje Mazowieckie

17

48,57%

SKM Warszawa

9

25,72%

Koleje Śląskie

3

8,58%

Przewozy Regionalne

2

5,71%

PKP Intercity

2

5,71%

Koleje Dolnośląskie

2

5,71%

 

Lista rankingowa producentów

Na liście rankingowej producentów bez niespodzianek. Tu bezsprzecznym liderem jest konsorcjum bydgoska PESA i ZNTK Mińsk Mazowiecki. W tym kwartale na drugie miejsce wskoczył Bombardier. Cegielski bez zmian, z zestawienia wypadł Newag. Na 35 dostarczonych w III kwartale 2011 roku jednostek taborowych aż 22 zostało wyprodukowanych w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim, co dało aż 62,86% udziału w rynku. To jednak wynik gorszy niż w II kwartale, wszystko przez Bombardiera, który zajął ponad 30 % rynku. Dystans jest mimo wszystko bezpieczny i PESA nie ma co (na razie) obawiać się konkurencji. Tym bardziej, że w segmencie ezt-ów jest praktycznie bezkonkurencyjna. Czujność jednak nie zaszkodzi. Drugie miejsce, jak już wspomnieliśmy dla Bombardiera, trzecie dla FPS Cegielski, która dostarczyła dwa bezprzedziałowe wagony 2 klasy dla PKP Intercity.

Udział w rynku –II kwartał 2011 r. (producenci kolejowi)   

Producent

Ilość (I kw. 2011 r.)

Udział w rynku

PESA/ZNTK MM

22

62,86%

Bombardier

11

31,43%

FPS Cegielski

2

14,29%

 

Pojazdy dostarczone w II kwartale 2011 roku:

SKM Warszawa:

27WE (Elf) –9 sztuk (001-009)

Koleje Mazowieckie:

- Bombardier TRAXX P160 DC –11 sztuk (EU47-001 –011)

- EN 76 (Elf) 6 sztuk (EN 76 010 - 015)

 Koleje Śląskie –3 sztuki EN76 (Elf) (EN 76 006-008)

Koleje Dolnośląskie:

SA135-009

SA134-024

Przewozy Regionalne:

EN96-001 Świętokrzyskie

EN96-002 Świętokrzyskie

PKP Intercity:

2 wagony typu 159, 2 klasy bezprzedziałowe   

Podział ze względu na rodzaj taboru (III kw. 2011 r.)

Tabor

Ilość dostarczonego taboru

Producenci

ezt

 

PESA –20  

lokomotywy

11

Bombardier –11

wagony

2

FPS –2

szt

2

PESA/ZNTK - 2

 

Poniżej łączne zestawienia dwóch pierwszych kwartałów 2011 roku

Udział w rynku –III kwartały 2011 r. (przewoźnicy kolejowi)

W ciągu trzech kwartałów 2011 roku polscy kolejowi przewoźnicy pasażerscy odebrali łącznie 61 jednostek taborowych. W klasyfikacji przewoźników liderem są (jeszcze?) Przewozy Regionalne, które dostały w użytkowanie od samorządów 18 pojazdów. Dostawy taboru dla Kolei Mazowieckich zrealizowane w III kwartale wywindowały przewoźnika na drugie miejsce, zaś SKM –na trzecie. Kolejne pozycje dla innych spółek samorządowych –Kolei Śląskich i Dolnośląskich, ostatnia zaś dla PKP Intercity.  

Przewoźnik

Ilość I kwartał 2011

Ilość II kwartał 2011 

Ilość III kwartał 2011

Ilość po III kwartałach 2011

Udział w rynku

Przewozy Regionalne

11

5

2

18

29,51%

Koleje Mazowieckie

0

0

17

17

27,87%

SKM Warszawa

0

0

9

9

14,75%

Koleje Śląskie

0

5

3

8

13,11%

Koleje Dolnośląskie

1

2

2

5

8,20%

PKP Intercity

0

2

2

4

6,56%

 

Udział w rynku –III kwartały 2011 r. (producenci kolejowi)

Na liście rankingowej producentów bez niespodzianek. Pierwsze miejsce dla konsorcjum PESA/ZNTK. Drugie dla „czarnego konia”III kwartału 2011 roku –Bombardiera, trzecie dla FPS Cegielski, czwarte zaś dla Newagu, którzy jednak pozostają w bezpiecznej dla PESY odległości.  

Producent

Ilość I kwartał 2011

Ilość II kwartał 2011 

Ilość III kwartał 2011

Ilość I półrocze 2011

Udział w rynku

PESA/ZNTK MM

11

11

22

44

72,13%

Bombardier

0

0

11

11

18,03%

FPS Cegielski

0

2

2

4

6,56%

Newag

1

1

0

2

3,28%


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rynek
PESA
Bombardier
Koleje Mazowieckie
SKM Warszawa
PKP Intercity
FPS
Przewozy Regionalne
  • MB – 04.11.2011

    Jakim cudem suma 0 + 0 + 0 dla SKM Warszawa wynosi 9 szt.?

  • Tr.P.S. – 04.11.2011

    Przyjrzyj się - 0+0+9=9, a nie 0+0+0=9.

  • MB – 04.11.2011

    Przyjrzałem się, nawet skopiowałem artykuł. Było 0 + 0 + 0, a po mojej uwadze Autor zmienił to na 0+0+9. Dlatego teraz powyższa uwaga wydaje się błędna.

  • Jaruzel – 08.11.2011

    @Piech: kiedy doczekam się jakiegoś reportażu/artykułu o F.P.S. H. Cegielski? Interesuje mnie to, a chyba budując 2 wag/kwartał ten zakład jest już bankrutem? Ogólnie te dobrze, że kolej nam się rozwija, że rynek ma zdecydowanego lidera, i że większość nowego taboru odbierają nowocześni przewoźnicy, a nie beznadziejni- P.R. i Intercity, które chyba w ogóle już nie dba o odmowę swojego taboru. Szczególnie dobrze, że nic nie sprzedał "śmieciowy" Stadler!

  • R. Piech – 08.11.2011

    @Jaruzel; nie wiem dlaczego akurat do mnie to pytanie ale wypada odpowiedzieć. Ponoć udało się ustabilizować sytuację w FPS, choć do dawnej "sławy" jest obecnie daleko. Aktualnie FPS żyje z dostaw nowych wagonów do PKP IC, kolei białoruskich oraz z dużych modernizacji wagonów dla HKX. Przynajmniej na tyle oficjalnie wiadomo.

  • pawel – 24.02.2012

    Dla niektórych to na pewno był dobry rok, PESA prognozuje niezłe wyniki np. dzięki kontraktowi z Warszawą. Z racji nowego roku http://www.youtube.com/watch?v=g38VXy9LK_0&feature=youtu.be widac ze rok ubiegly byl lepszy niz poprzedni, a tamten tez nie byl zly, ta braza ewidentnie nie czuje kryzysu

  • pawel – 24.02.2012

    Dla niektórych to na pewno był dobry rok, PESA prognozuje niezłe wyniki np. dzięki kontraktowi z Warszawą. Z racji nowego roku http://www.youtube.com/watch?v=g38VXy9LK_0&feature=youtu.be widac ze rok ubiegly byl lepszy niz poprzedni, a tamten tez nie byl zly, ta braza ewidentnie nie czuje kryzysu

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....