TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rynek pasażerskich pojazdów kolejowych w I kwartale 2014 roku
INFORAIL - Opublikowano: 26.05.2014 12:52:16 5 komentarzy
Rynek pasażerskich pojazdów kolejowych w I kwartale 2014 roku
Za nami I kwartał 2014 roku, pora na podsumowanie dostaw nowych pasażerskich pojazdów kolejowych. Omawiany okres okazał się o wiele lepszy od analogicznego w 2012 i 2013 roku. Dostarczono 20 jednostek taborowych, o łącznej długości 1345,75 m i 55 członów, podczas gdy rok wcześniej było ich 10, zaś dwa lata wcześniej tylko 3. To dobry wynik. Nareszcie nie wszystkie przekazane do eksploatacji pojazdy to ezty i szty. Pojawiły się nowe wagony dla PKP Intercity i to w liczbie aż 9. Łącznie nowe jednostki trafiły do dwóch przewoźników. Niechlubna tradycja braku zakupów u dwóch największych polskich przewoźników została zastopowana. Większość nowych jednostek w I kwartale trafiło do PKP Intercity, pozostałe do Przewozów Regionalnych, również przy współudziale urzędów marszałkowskich i Kolei Wielkopolskich. W omawianym okresie odnotowaliśmy natomiast dostawę tylko jednego składu dla przewoźników samorządowych. To Elf dla wspomnianych Kolei Wielkopolskich. I tak PKP Intercity odebrały 9 wagonów i 4 składy Pendolino, Przewozy Regionalne zaś 5 szt-ów i 1 ezt-a. Dwa spośród nich zostały zakupione przez Urzędy Marszałkowskie.Klasyfikacja przewoźników - I kwartał 2014 rokuPrzewoźnikTyp taboruLiczbaUdział w rynkuLiczba członów jednostkiŁączna liczba członówDługość jednostkiŁączna długośćUdział w rynku człony/długośćPKP IntercityWagonED250Razem941365%179283724,5 m187,4 m237,6 m749,6 m987,2 m67,27%/73,35%Przewozy RegionalneED78SA134SA137Razem114630%4224281474,4 m41,7 m41,8 m74,4 m41,7 m167,2 m283,3 m25,45%/21,05%Koleje WielkoplskieEN7615%4475,24 m75,24 m7,28%/5,60%Łącznie20100%551375,75 m100%/100% I klasyfikacja producentów. Rzadko zdarza się, że w zestawieniach możemy umieścić aż cztery firmy taborowe. Tak się jednak złożyło, że w I kwartale 2014 roku nowe pojazdy opuściły bramy aż czterech fabryk. To FPS Cegielski, Alstom, PESA i Newag. Tylko Alstom produkuje Pendolino poza granicami Polski. Dostawa 9 wagonów dla PKP Intercity pozwoliło na zajęcie pierwszego miejsca FPS Cegielski. Powoli przełamywane jest także królowanie tych dwóch ostatnich z wymienionych firm. Bramy poznańskich zakładów opuściły następujące pojazdy: 4 wagony 2 klasy dla niepełnosprawnych, 4 wagony 1 klasy i 1 wagon klasy 2 rowerowy. Dalej Newag, który dostarczył pięć pojazdów, z czego aż cztery to szt-y SA137 dla Przewozów Regionalnych, oprócz tego w zestawieniach klasyfikujemy Impulsa ED78 zakupionego przez Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski. Trzecie miejsce dla Alstomu, który dostarczył w I kwartale cztery składy ED250 Pendolino, czwarte –dla PESY, która przekazała tylko dwa pojazdy –SA134 dla Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego i ostatniego Elfa dla Kolei Wielkopolskich. Klasyfikacja producentów - I kwartał 2014 rokuProducnetTyp taboruLiczbaUdział w rynkuDla kogo?Łączna liczba członówŁączna długośćUdział w rynku człony/długośćFPS CegielskiWagon945%PKP Intercity9237,6 m16,36%/17,65%NewagSA137ED78Razem41525%Przewozy RegionalnePrzewozy Regionalne/UMWZ12241,6 m21,81%/17,95%AlstomED250420%PKP Intercity28749,6 m50,91%/55,47%PESASA134210%Przewozy Regionalne/UMWPKoleje Wielkopolskie2441,7 m75,25 m10,92%/8,93%Razem20551375,75 m100%/100%Na koniec, tradycyjnie już przedstawiamy zestawienie planowanych przetargów i dostaw taboru kolejowego. ZamawiającyProducent Zamówione jednostkiLiczba jednostekLata dostawPKP IntercityStadler&NewagFlirt 320 2014-2015PKP IntercityPESADart202015PKP IntercityPESAGAMA - lokomotywy spalinowe 102015PKP IntercityFPS H.Cegielskiw trakcie realizacjiwagony 25 2014PKP Intercityw tokuwagony202014-2015PKP Intercityw tokuezt piętrowy 102015Koleje MazowieckiePESApush&pull (wagony piętrowe+ lokomotywy GAMA)22+22014-2015Koleje MazowieckiePESASA13522014Koleje Mazowieckieplanowanyezt (5)12 2015Koleje Mazowieckieplanowanyezt (2)102017-2018Koleje Mazowieckieplanowanyezt (5)552018-2022Warmińsko-Mazurskie NewagImpuls 37WE12015MałopolskiePESAAcatus+ 41WE, 40WE10 (4+6)2014-2015ZGZNewag w trakcie realizacjiImpuls 31WE14 +3 (opcja)2013-2014PomorskiePESA218Mc42014PodkarpackiePESAAcatus+ 21WE22014Podkarpackie NewagImpuls 37WE22014Koleje DolnośląskieNewagImpuls 36WE, 31WE6 (3 człon)+5 (4 człon)2014-2015Kujawsko-Pomorskie (BiT)PESAElf 22WE2+3 (opcja)2014ŁKAStadlerFlirt202014-2015ŁKAplanowanyezt102015-2020PGZNewagImpuls 36WE19 2014-2015Pomorskie (PKM)w tokuszt (2,3) 10 (3+7)2014-2015
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
PESA
Alstom
FPS Cegielski
PKP Intercity
Przewozy Regionalne
rynek
Koleje Wielkopolskie
  • voytec – 28.05.2014

    Wagony z HCP raczej nie mają 24.5m długości.To nie są Y tylko Z.

  • sphinx – 28.05.2014

    To ja jeszcze będę drążył temat KM - podobno część tych pięcioczłonowców to nie będą nowe składy, a wydłużenie posiadanych Elfów i Flirtów o jeden człon.

  • InfoRail – 28.05.2014

    Zapytamy. Wydaje mi się jednak że chodzi o zakup dodatkowych eztów.

  • sphinx – 29.05.2014

    To niech lepiej zaczynają jak chcą mieć dostarczone w 2015 (bodajże w listopadzie). Przetarg miał być rozpisany w I kwartale tego roku czyli najpóźniej miesiąc temu, a tu wciąż cisza.

  • InfoRail – 02.06.2014

    KM potwierdziły. Jest tak jak napisaliśmy. Zaraz napiszemy osobne info o planach taborowych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....