TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rynek pasażerskich pojazdów kolejowych w I kwartale 2014 roku
INFORAIL - Opublikowano: 26.05.2014 12:52:16 5 komentarzy
Rynek pasażerskich pojazdów kolejowych w I kwartale 2014 roku
Za nami I kwartał 2014 roku, pora na podsumowanie dostaw nowych pasażerskich pojazdów kolejowych. Omawiany okres okazał się o wiele lepszy od analogicznego w 2012 i 2013 roku. Dostarczono 20 jednostek taborowych, o łącznej długości 1345,75 m i 55 członów, podczas gdy rok wcześniej było ich 10, zaś dwa lata wcześniej tylko 3. To dobry wynik. Nareszcie nie wszystkie przekazane do eksploatacji pojazdy to ezty i szty. Pojawiły się nowe wagony dla PKP Intercity i to w liczbie aż 9. Łącznie nowe jednostki trafiły do dwóch przewoźników. Niechlubna tradycja braku zakupów u dwóch największych polskich przewoźników została zastopowana. Większość nowych jednostek w I kwartale trafiło do PKP Intercity, pozostałe do Przewozów Regionalnych, również przy współudziale urzędów marszałkowskich i Kolei Wielkopolskich. W omawianym okresie odnotowaliśmy natomiast dostawę tylko jednego składu dla przewoźników samorządowych. To Elf dla wspomnianych Kolei Wielkopolskich. I tak PKP Intercity odebrały 9 wagonów i 4 składy Pendolino, Przewozy Regionalne zaś 5 szt-ów i 1 ezt-a. Dwa spośród nich zostały zakupione przez Urzędy Marszałkowskie.Klasyfikacja przewoźników - I kwartał 2014 rokuPrzewoźnikTyp taboruLiczbaUdział w rynkuLiczba członów jednostkiŁączna liczba członówDługość jednostkiŁączna długośćUdział w rynku człony/długośćPKP IntercityWagonED250Razem941365%179283724,5 m187,4 m237,6 m749,6 m987,2 m67,27%/73,35%Przewozy RegionalneED78SA134SA137Razem114630%4224281474,4 m41,7 m41,8 m74,4 m41,7 m167,2 m283,3 m25,45%/21,05%Koleje WielkoplskieEN7615%4475,24 m75,24 m7,28%/5,60%Łącznie20100%551375,75 m100%/100% I klasyfikacja producentów. Rzadko zdarza się, że w zestawieniach możemy umieścić aż cztery firmy taborowe. Tak się jednak złożyło, że w I kwartale 2014 roku nowe pojazdy opuściły bramy aż czterech fabryk. To FPS Cegielski, Alstom, PESA i Newag. Tylko Alstom produkuje Pendolino poza granicami Polski. Dostawa 9 wagonów dla PKP Intercity pozwoliło na zajęcie pierwszego miejsca FPS Cegielski. Powoli przełamywane jest także królowanie tych dwóch ostatnich z wymienionych firm. Bramy poznańskich zakładów opuściły następujące pojazdy: 4 wagony 2 klasy dla niepełnosprawnych, 4 wagony 1 klasy i 1 wagon klasy 2 rowerowy. Dalej Newag, który dostarczył pięć pojazdów, z czego aż cztery to szt-y SA137 dla Przewozów Regionalnych, oprócz tego w zestawieniach klasyfikujemy Impulsa ED78 zakupionego przez Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski. Trzecie miejsce dla Alstomu, który dostarczył w I kwartale cztery składy ED250 Pendolino, czwarte –dla PESY, która przekazała tylko dwa pojazdy –SA134 dla Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego i ostatniego Elfa dla Kolei Wielkopolskich. Klasyfikacja producentów - I kwartał 2014 rokuProducnetTyp taboruLiczbaUdział w rynkuDla kogo?Łączna liczba członówŁączna długośćUdział w rynku człony/długośćFPS CegielskiWagon945%PKP Intercity9237,6 m16,36%/17,65%NewagSA137ED78Razem41525%Przewozy RegionalnePrzewozy Regionalne/UMWZ12241,6 m21,81%/17,95%AlstomED250420%PKP Intercity28749,6 m50,91%/55,47%PESASA134210%Przewozy Regionalne/UMWPKoleje Wielkopolskie2441,7 m75,25 m10,92%/8,93%Razem20551375,75 m100%/100%Na koniec, tradycyjnie już przedstawiamy zestawienie planowanych przetargów i dostaw taboru kolejowego. ZamawiającyProducent Zamówione jednostkiLiczba jednostekLata dostawPKP IntercityStadler&NewagFlirt 320 2014-2015PKP IntercityPESADart202015PKP IntercityPESAGAMA - lokomotywy spalinowe 102015PKP IntercityFPS H.Cegielskiw trakcie realizacjiwagony 25 2014PKP Intercityw tokuwagony202014-2015PKP Intercityw tokuezt piętrowy 102015Koleje MazowieckiePESApush&pull (wagony piętrowe+ lokomotywy GAMA)22+22014-2015Koleje MazowieckiePESASA13522014Koleje Mazowieckieplanowanyezt (5)12 2015Koleje Mazowieckieplanowanyezt (2)102017-2018Koleje Mazowieckieplanowanyezt (5)552018-2022Warmińsko-Mazurskie NewagImpuls 37WE12015MałopolskiePESAAcatus+ 41WE, 40WE10 (4+6)2014-2015ZGZNewag w trakcie realizacjiImpuls 31WE14 +3 (opcja)2013-2014PomorskiePESA218Mc42014PodkarpackiePESAAcatus+ 21WE22014Podkarpackie NewagImpuls 37WE22014Koleje DolnośląskieNewagImpuls 36WE, 31WE6 (3 człon)+5 (4 człon)2014-2015Kujawsko-Pomorskie (BiT)PESAElf 22WE2+3 (opcja)2014ŁKAStadlerFlirt202014-2015ŁKAplanowanyezt102015-2020PGZNewagImpuls 36WE19 2014-2015Pomorskie (PKM)w tokuszt (2,3) 10 (3+7)2014-2015
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
PESA
Alstom
FPS Cegielski
PKP Intercity
Przewozy Regionalne
rynek
Koleje Wielkopolskie
  • voytec – 28.05.2014

    Wagony z HCP raczej nie mają 24.5m długości.To nie są Y tylko Z.

  • sphinx – 28.05.2014

    To ja jeszcze będę drążył temat KM - podobno część tych pięcioczłonowców to nie będą nowe składy, a wydłużenie posiadanych Elfów i Flirtów o jeden człon.

  • InfoRail – 28.05.2014

    Zapytamy. Wydaje mi się jednak że chodzi o zakup dodatkowych eztów.

  • sphinx – 29.05.2014

    To niech lepiej zaczynają jak chcą mieć dostarczone w 2015 (bodajże w listopadzie). Przetarg miał być rozpisany w I kwartale tego roku czyli najpóźniej miesiąc temu, a tu wciąż cisza.

  • InfoRail – 02.06.2014

    KM potwierdziły. Jest tak jak napisaliśmy. Zaraz napiszemy osobne info o planach taborowych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....