TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rząd Wielkiej Brytanii zatwierdził projekt szybkiej kolej HS2
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 12.02.2020 08:45:25
Rząd Wielkiej Brytanii zatwierdził projekt szybkiej kolej HS2

Plan budowy kolei dużych prędkości HS2, mającej połączyć Londyn z północą Anglii, który z racji rosnących kosztów oraz opóźnień budzi kontrowersje, będzie realizowany - ogłosił we wtorek brytyjski premier Boris Johnson.

"Gabinet dał kolei dużej prędkości zielone światło. Zamierzamy ją zbudować oraz zapewnić, że nie będzie dalszego wzrostu kosztów ani opóźnień harmonogramu, podejmujemy zdecydowane działania, aby przywrócić dyscyplinę w programie" - oświadczył Johnson w parlamencie. Przyznał, że decyzja w tej sprawie była trudna, ale pokreślił, że wzrost kosztów w stosunku do pierwotnych założeń ani słabe jak dotychczas zarządzanie "nie umniejszają fundamentalnego znaczenia projektu".

Johnson poinformował, że w celu przywrócenia dyscypliny przy realizacji projektu HS2 powoła odpowiedzialnego za to członka rządu na szczeblu wiceministra.

Zgodnie z pierwotnym planem linia kolei dużych prędkości - oznaczona jako HS2 - miała najpierw, do 2026 roku, połączyć Londyn z Birmingham, a w drugiej fazie, w latach 2032-2033, miała zostać pociągnięta dalej dwiema odnogami - do Manchesteru i Leeds. Pozwoliłoby to skrócić podróż ze stolicy do Birmingham z 1 godz. 21 minut do 52 minut, a z Londynu do Manchesteru - z 2 godz. 7 minut do 1 godz. 7 minut. Jednak we wrześniu 2019 roku minister transportu Grant Shapps poinformował, że pociągi na pierwszym odcinku pojadą najwcześniej w latach 2028-2031, zaś druga faza powstanie do 2035-2040 r.

Do tego dochodzi sprawa rosnących kosztów. W początkowej fazie projektu ówczesny koalicyjny rząd Partii Konserwatywnej i Liberalnych Demokratów zakładał, że całość przedsięwzięcia będzie kosztowała nieco ponad 31 mld funtów, w 2017 roku, gdy projekt został zaaprobowany przez parlament i ruszyła budowa, budżet ustalono na 56 mld. We wrześniu 2019 roku rząd oceniał, że koszty budowy zamkną się w kwocie 81-88 mld, zaś według rządowego raportu ze stycznia obecnego roku, istnieje "znaczące ryzyko", że wzrosną one do 106 mld.

Opóźnienia i koszty, jak również obiekcje ekologów powodowały, że były liczne głosy wzywające do modernizacji istniejących linii kolejowych zamiast budowy HS2. Z drugiej strony podkreślano, że Wielka Brytania pozostaje w tyle w porównaniu z takimi krajami jak Francja, Hiszpania czy Niemcy jeśli chodzi o szybką kolej, co jest barierą rozwojową.

Ponadto HS2 ma być jednym ze sposobów rozwoju północnej Anglii i zmniejszania dysproporcji w poziomie życia między poszczególnymi częściami kraju. A Johnson od czasu grudniowych wyborów parlamentarnych wielokrotnie powtarza, że to jest priorytetem jego rządu i zrobi wszystko, by odpłacić wyborcom z północy Anglii za okazane mu zaufanie.

"Ten kraj jest wstrzymywany przez naszą nieodpowiednią infrastrukturę. Możemy próbować radzić sobie z istniejącymi trasami z północy na południe albo możemy wykazać się odwagą, by podjąć decyzję - bez względu na to, jak trudną i kontrowersyjną - która zapewni dobrobyt w każdej części kraju" - przekonywał brytyjski premier. Wyraził też nadzieję, że jeśli prace przy budowie ruszą natychmiast, pierwsze pociągi mogłyby pojechać przed końcem obecnej dekady.

Jak do tej pory na realizację HS2 wydano 7,4 mld funtów, a bezpośrednio i pośrednio przy budowie linii zatrudnionych jest 9 tys. osób. Wszystkie dotychczasowe prace mają jednak charakter przygotowawczy - nie położono jeszcze ani kawałka torów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wielka Brytania
HS
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....