TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Są wykonawcy remontów linii kolejowych do Wisły i Cieszyna
- Opublikowano: 20.09.2019 17:56:27
Są wykonawcy remontów linii kolejowych do Wisły i Cieszyna

Najkorzystniejsze oferty w przetargu na rewitalizację linii kolejowych wiodących od magistrali Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice do Wisły Głębiec i do Cieszyna wybrały PKP Polskie Linie Kolejowe. Przy łącznym budżecie ok. 432 mln zł, opiewają one łącznie na 647 mln zł.

Obecnie zasadnicza część tych linii, tworząca blisko 41-kilometrowe połączenie do Wisły Głębiec, jest wykorzystywana przede wszystkim przez Koleje Śląskie. Przejazd między Głębcami, a Chybiem (na magistrali E65 między Czechowicami-Dziedzicami i Zebrzydowicami) zajmuje dziś 75 min. (do Katowic 135 min.).

Niespełna 10-kilometrowe połączenie Goleszów – Cieszyn jest nieprzejezdne od 2013 r. Pociągi do Cieszyna mogą dojeżdżać innym, odnawianym w ostatnich miesiącach szlakiem - od strony Zebrzydowic (stacja w polskim Cieszynie jest także skomunikowana z dużym dworcem w Czeskim Cieszynie).

Przygotowany w poprzednich latach unijny projekt pod nazwą "Rewitalizacja linii nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce" jest jedynym projektem modernizacji infrastruktury kolejowej w Regionalnym Programie Operacyjnym Woj. Śląskiego na lata 2014-20.

Wniosek dotyczący dofinansowania tej inwestycji - o szacunkowej wartości 441,7 mln zł - PLK zgłosiły w listopadzie ub. roku do konkursu RPO dotyczącego transportu kolejowego. Zarządca kolejowej infrastruktury ubiega się w nim o 273,5 mln zł dofinansowania.

Od 17 grudnia ub. roku PLK prowadzą przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót. Podzielono go na trzy części: dotyczące rewitalizacji odcinka Bronów (obok Chybia) – Wisła Głębce (o budżecie 304,9 mln zł brutto), odbudowy odcinka Goleszów – Cieszyn (o budżecie 81,4 mln zł brutto) oraz robót w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym (o budżecie 45,7 mln zł brutto). Jedynym kryterium oceny jest cena, wszystkie części przewidują wykonanie prac do 23 grudnia 2021 r.

Podczas lutowego otwarcia ofert okazało się, że złożyło je czternastu wykonawców (mogli oni składać oferty na jedną lub więcej części zamówienia). Pod kątem największej części (rewitalizacja Bronów – Głębce) spłynęły cztery oferty opiewające na kwoty od 466,9 mln zł brutto do 575,2 mln zł brutto. Najtańszą przedstawiło konsorcjum spółek Track Tec Construction i Intop Warszawa.

Chęć wykonania prac na odcinku Goleszów – Cieszyn wyraziło ośmiu oferentów. Zaproponowane przez nich ceny mieściły się w przedziale: 93,4 – 174,6 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Infra Silesia i PBS Transkol. Z kolei na roboty w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym napłynęły cztery oferty – między 33,1 mln zł, a 45,7 mln zł. Autorem najtańszej było konsorcjum spółek Elkol i Prvni Signalni.

W połowie marca PLK podały, że po aukcji elektronicznej dla odcinka Bronów-Głębce największą liczbę punktów uzyskała oferta złożona przez Trakcję PRKiI. W czerwcu spółka poinformowała o unieważnieniu tej części postępowania ze względu na brak oferty niepodlegającej odrzuceniu; jednak po wyroku Krajowej Izby Odwoławczej, wskutek odwołania, pod koniec lipca PLK cofnęły unieważnienie.

Dla odcinka Goleszów-Cieszyn w połowie marca zarządca kolejowej infrastruktury podał, że po aukcji elektronicznej najwięcej punktów uzyskała oferta konsorcjom Torkol i Mar-Bud.

Zgodnie z informacją opublikowaną na platformie zamówień publicznych PLK, w czwartek wybrano najkorzystniejsze oferty we wszystkich częściach zamówienia.

Dla odcinka Bronów – Głębce za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez Trakcję PRKiI (za 520,1 mln zł brutto), dla odcinka Goleszów-Cieszyn złożoną przez konsorcjom Torkol i Mar-Bud (za 93,4 mln zł brutto), a dla urządzeń SRK – ofertę Krakowskich Zakładów Automatyki (za 34 mln zł brutto).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....