TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Siedem nowości Stadlera na targach w Berlinie
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.09.2018 12:11:04 2 komentarze
Siedem nowości Stadlera na targach w Berlinie

Podczas targów InnoTrans 2016 Stadler był jednym z największych wystawców pojazdów szynowych. W tym roku producent przebija swoją poprzednią ofertę i zaprezentuje siedem nowych, innowacyjnych pojazdów.

Firmę będzie można odwiedzić w hali 2.2 na stoisku 103 oraz na terenie ekspozycji zewnętrznej - O/615. Potencjalni kandydaci do pracy uzyskają informacje w Punkcie Kariery w hali 7.1c 208.

Rekordowe zamówienia z 2016 roku znajdują swoje odzwierciedlenie w rekordowej liczbie innowacji prezentowanych podczas targów InnoTrans 2018. Stadler po raz pierwszy przedstawi szerokiej publiczności dwa nowe pojazdy kolei miejskiej, autonomiczny pociąg metra, dwa zestawy trakcyjne typu FLIRT, lokomotywę bimodalną oraz najnowszy pociąg piętrowy o skrajni odpowiedniej dla Skandynawii. Prezentowane na torach wystawienniczych pojazdy firmy Stadler o łącznej długości ponad 500 metrów ponownie ustanawiają standardy jakości, efektywności energetycznej i komfortu podróży.

Ważnym wydarzeniem będzie prezentacja nowego pociągu dla berlińskiej kolejki S-Bahn. Zaplanowany na 18 września pokaz otworzy serię siedmiu premier pojazdów firmy Stadler podczas 12. edycji targów.

Berlińska kolej miejska dla S-Bahn Berlin GmbH, Niemcy

106 pociągów - w tym 21 dwuczłonowych i 85 czteroczłonowych zespołów trakcyjnych obejmuje zamówienie, które Stadler zdobył w ramach konsorcjum z Siemensem w 2015 roku. Podczas targów zaprezentowany zostanie pierwszy pociąg czteroczłonowy. Pojazd o długości 73,6 m posiada 184 miejsca siedzące i został zaprojektowany zgodnie z potrzebami niemieckiej stolicy. Zasilany napięciem 750 V DC z trzeciej szyny jest wyposażony w niezależny napęd każdego członu zapewniający wysoki poziom redundancji. Przez całą długość pojazdu można swobodnie przejść, co umożliwia optymalne rozmieszczenie pasażerów. Po raz pierwszy seria pociągów S-Bahn dla Berlina jest wyposażona w klimatyzację. Nowy system informacji pasażerskiej posiada wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości z każdej strony wagonu, informujące pasażerów o przebiegu trasy. Także z peronów można odczytać na wyświetlaczu LED informacje, jaki pociąg stoi na torze i dokąd jedzie. Stadler jako lider konsorcjum odpowiada za konstrukcję i produkcję pojazdów, w szczególności za pudła wagonów, drzwi, klimatyzację jak również końcowy montaż i uruchomienie pociągów. Siemens odpowiada za układ napędowy i hamulcowy oraz system elektryczny. Nowe pociągi wyprodukowane w fabryce firmy Stadler w berlińskiej dzielnicy Pankow będą eksploatowane w Berlinie w podsieci Ring/Südost od roku 2021.

Prezentacja S-Bahn Berlin: tor 10/400, 18.09.2018, godz. 13:00

Lokomotywa EURODUAL dla Havelländische Eisenbahn (HVLE), Niemcy

W marcu 2017 roku firma Havelländische Eisenbahn (HVLE) zamówiła w firmie Stadler dziesięć lokomotyw EURODUAL wraz z pełną usługą serwisu i utrzymania. HVLE jest pierwszym klientem, który zamówił te sześcioosiowe lokomotywy z napędem bimodalnym. Pojazdy dysponują mocą do 2.800 kW w trybie spalinowo-elektrycznym i do 7.000 kW z napędem z trakcji elektrycznej. Są przewidziane do obsługi transportu towarowego na terenie Niemiec. Prędkość maksymalna pojazdów wynosi 120 km/h. EURODUAL jest wszechstronną lokomotywą Co'Co', którą można eksploatować zarówno na trasach zelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych. Oznacza to dużą elastyczność i pozwala na bardziej efektywne wyznaczanie tras przewozu w związku z brakiem przerw w jeździe na odcinkach niezelektryfikowanych. Wszędzie tam gdzie dostępna jest trakcja elektryczna, ogólny pobór energii spada do poziomu efektywnej lokomotywy elektrycznej. EURODUAL dla HVLE uwzględnia wymagania recyklingu: aż 97,71% komponentów w całym cyklu życia pojazdu nadaje się do ponownego wykorzystania. Inne techniczne ciekawostki to skuteczna kontrola przyczepności i nowatorski wózek, minimalizujący obciążenie torów. Dostawy lokomotyw rozpoczną się w roku 2020.

Prezentacja EURODUAL: tor 4/105, 18.09.2018, godz. 15:00

Elektryczny piętrowy zespół trakcyjny dla Transitio, Szwecja

W kwietniu 2016 roku Stadler i szwedzka firma leasingowa Transitio podpisały umowę na dostawę 33 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, z opcją na dalsze 110 pociągów, przeznaczonych dla spółki Mälab. Jest to pierwsze zamówienie zgodnie z umową ramową na dostawę pojazdów dla kolei regionalnej, którą Transitio zawarło w 2014 roku z trzema oferentami. Pociągi będą jeździły od maja 2019 pod marką Mälartåg na czterech trasach na zachód od Sztokholmu, wokół jeziora Mälar. Dwupiętrowe pociągi najnowszej generacji charakteryzują się otwartą architekturą. W strefie wejścia do pojazdów zoptymalizowano przepływ pasażerów, co sprawdza się przede wszystkim na bardzo uczęszczanych odcinkach miejskich. Czteroczłonowe pociągi poruszają się z prędkością maksymalną 200 km/h i oferują 357 miejsc siedzących. Pudła wagonu są dostosowane do szwedzkiej skrajni (KISS Nordic), która jest wyższa i szersza niż przewidziana w szwajcarskiej normie. Pociągi wyróżnia specjalna konstrukcja odporna zarówno na niskie temperatury (do -40 stopni) jak i na duże opady śniegu (do 80 cm). Posiadają pudła o podwójnych ścianach, potężne pługi śnieżne, wydajne ogrzewanie podłogi i ścian oraz izolację dostosowaną do niskich temperatur panujących w Skandynawii. Podłoga pociągów została zaprojektowana w sposób wykluczający jej przemarzanie.

Prezentacja AB Transition: tor 9/400, 19.09.2018, godz. 11:00

Elektryczny zespół trakcyjny TRAVERSO na ekspresową trasę firmy SOB, Szwajcaria

Pod koniec czerwca 2016 szwajcarska firma Südostbahn AG (SOB) zamówiła w firmie Stadler 11 elektrycznych, niskopodłogowych zespołów trakcyjnych. Nowe pociągi zastąpią od nowego rozkładu jazdy w roku 2019 stare składy, z których niektóre eksploatowane są już od 40 lat. Pojazdy dla SOB to najnowsza edycja bestsellera firmy – pociągu typu FLIRT. Na potrzeby ruchu intercity pociągi TRAVERSO posiadają odpowiednio ukształtowane czoło pojazdu. Całkowicie nowe wózki napędne oraz zmodernizowane wózki toczne zapewniają wysoki komfort podróży, a nowa technika napędu – oszczędną eksploatację. Duże panoramiczne okna pozwalają pasażerom podziwiać wspaniałe widoki na niepowtarzalnej trasie turystycznej między Lucerną i St. Gallen. Dwie strefy bistro, przedział dla rodzin z dziećmi i komfortowe siedzenia z gniazdkami elektrycznymi to tylko niektóre z udogodnień uprzyjemniających podróż. Ośmioczłonowe pociągi w charakterystycznym kolorze metalicznej miedzi oferują 359 miejsc siedzących, z tego 68 w pierwszej klasie. Poruszają się z prędkością maksymalną 160 km/h. 13 grudnia 2020 r. SOB, we współpracy z SBB, przejmie obsługę transportu kolejowego w ruchu dalekobieżnym. Począwszy od tej daty nowe pociągi TRAVERSO firmy SOB będą kursowały także z Bazylei do Zurychu oraz górską trasą Gottharda do Tessynu. Od grudnia 2020 roku podróżni jadący przez masyw Gottharda będą więc mogli wybrać, jakim pociągiem Stadlera chcą przekroczyć Alpy: błyskawicznie - przez tunel Gottharda czy podziwiając piękne widoki trasą panoramiczną.

Prezentacja SOB Traverso: tor 11/410, 19.09.2018, godz. 15:00

METRO dla Strathclyde Partnership for Transport (SPT), Wielka Brytania

W marcu 2016 roku Stadler, w ramach konsorcjum z Ansaldo STS, wygrał przetarg na dostawę 17 pociągów metra dla SPT Glasgow Subway. Pojazdy będą przystosowane do jazdy w pełni automatycznej, bez maszynistów (ATO). To dla Stadlera kamień milowy: firma po raz pierwszy wyprodukuje pojazdy metra jeżdżące bez maszynistów. Glasgow Subway jest czwartym najstarszym operatorem metra na świecie - po Londynie, Liverpoolu i Budapeszcie. Infrastrukturę metra tworzy trasa o długości 10,5 kilometrów z 15 stacjami. Pochodzący z czasów wiktoriańskich system ma niestandardową szerokość toru wynoszącą 1.219 mm (cztery stopy) i tunele o wysokości 3,4 m i tym samym jest najmniejszą siecią metra na świecie. Pojazdy muszą odpowiadać tym realiom, dlatego niezbędne są odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne. Nowe czteroczłonowe pociągi o długości 39 metrów posiadają otwartą przestrzeń oferującą wiele miejsc stojących i zapewniają dostępność osobom niepełnosprawnym (PRM). Poruszają się z prędkością maksymalną 58 km/h. Pierwsze jednostki zostaną włączone do eksploatacji w roku 2020.

Prezentacja METRO SPT: tor 4/106, 20.09.2018, godz. 11:00

Elektryczny niskopodłogowy zespół trakcyjny – Tailormade – dla RBS, Szwajcaria

Firma Regionalverkehr Bern-Solothurn (RBS) zamówiła w czerwcu 2016 roku 14 pociągów miejskich dla linii S7 z Berna do Worb. Czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne będą poruszały się z prędkością 100 km/h. Pasażerowie mają do dyspozycji 102 miejsca siedzące i 380 miejsc stojących. Nowy pojazd, nazwany Worbla, zawiera wiele innowacji. Pociąg o długości 60 metrów posiada osiem, zamiast sześciu par drzwi – co jest nowością na szwajcarskim rynku pojazdów o metrowej szerokości toru. Rozwiązanie to zapewnia szybką wymianę pasażerów oraz umożliwia utrzymanie częstotliwości kursowania do Bolligen, wynoszącej siedem minut. W strefie wejścia do pojazdu zapewniono dużą liczbę miejsc stojących. W ten sposób podróżni z wózkami dziecięcymi, walizkami czy poruszający się na wózkach inwalidzkich mają więcej miejsca blisko wejścia. System trakcyjny oraz sterowanie (oba z pełną redundancją) zapewniają wysoką dostępność i niskie koszty cyklu życia pojazdu. Eksploatacja nowych pociągów rozpocznie się z końcem 2018 roku.

Prezentacja RBS: tor 9/406, 20.09.2018, godz. 13:00

FLIRT (BMU) dla Greater Anglia, Wielka Brytania – pojazd wyprodukowany w Stadler Polska w Siedlcach

W październiku 2016 Stadler zdobył największe jak dotąd zamówienie z Wielkiej Brytanii na 14 trójczłonowych i 24 czteroczłonowe bimodalne składy FLIRT (Class 755/3 i 755/4) oraz 20 dwuczłonowych elektrycznych składów FLIRT (Class 745/0 i 745/1). Nowe pojazdy mają zastąpić istniejącą flotę pociągów regionalnych, intercity i StanstedExpress należących do Greater Anglia, aby poprawić szybkość, komfort i niezawodność podróżowania koleją we wschodniej Anglii. Dysponując nowymi pociągami FLIRT przewoźnik będzie mógł zaoferować swoim pasażerom o 20 procent więcej wygodnych miejsc siedzących. Pojazdy będą niskopodłogowe z możliwością przejścia pasażerów przez całą ich długość, co jest istotne dla osób niepełnosprawnych. Wysoki komfort podróży gwarantuje otwarta przestrzeń z dużymi oknami, sieć WiFi, gniazdka zasilania 240 V oraz USB przy siedzeniach, klimatyzacja, miejsca dla rowerów oraz toaleta przystosowana także dla osób na wózkach inwalidzkich.

Za szczególnie innowacyjny należy uznać bimodalny napęd pociągu FLIRT BMU. Pojazd można przełączać z typowego napędu elektrycznego na spalinowo-elektryczny. W tym drugim trybie pociągi są nadal napędzane energią elektryczną, uzyskiwaną z cichych silników Diesla spełniających normę emisji spalin III B. Nowe pociągi są finansowane przez Rock Rail East Anglia – joint venture firm Rock Rail, Aberdeen Standard Investments oraz GLIL Infrastructure. Greater Anglia będzie użytkowała pojazdy w ramach leasingu. Dostawy 58 pociągów rozpoczną się w roku 2019.

Prezentacja FLIRT BMU: tor 10/410, 20.09.2018, godz. 15:00

Stadler na targach InnoTrans 2018:

Hala 2.2, stoisko 103 – Stadler Rail Group

Teren zewnętrzny O, stoisko 615 – Stadler Service

Hala Kariery 7.1c, stoisko 208

Ekspozycja zewnętrzna:

- T 4/105

- T 4/106

- T 9/400

- T 9/406

- T10/400

- T10/410

- T11/410



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
  • Patryk Czajek Czajowski – 10.09.2018

    Takie tam... Nie za ładne, nie za brzudnie. Ni to wygodne, ni to niewygodne. Takie po prostu

  • mechanik – 11.09.2018

    @Patryk Czajek Czajowski Nie żadne "takie tam" tylko kawał fantastycznego designu, dzięki któremu ten EZT będzie się świetnie prezentował przez kolejne dziesiątki lat.

  • DarekP – 12.09.2018

    Na razie marzenia o dogonieniu czołówki przez polskie firmy można odłożyć między bajki. Stadler robi na prawdę mocne wrażenie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....