TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Siemens: Jeśli wystartujemy w przetargu PKP IC to z lokomotywą na 200 km/h
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.03.2017 17:03:06 18 komentarzy
Siemens: Jeśli wystartujemy w przetargu PKP IC to z lokomotywą na 200 km/h

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity planują przetarg na dostawę lokomotyw. Przewoźnik chce kupić elektrowozy przystosowane do kursowania z prędkością 190 km/h.

Zapytaliśmy jednego z potencjalnych oferentów ? firmę Siemens ? co sądzi o takim pomyśle przewoźnika. Jeśli wystartujemy w tym przetargu to zaoferujemy lokomotywy przystosowane do kursowania z prędkością 200 km/h ? mówi Piotr Dybowski, dyrektor w Siemensie. Prędkość 190 km/h jest dla producenta dziwna. Siemens nie ma w swojej ofercie lokomotyw, które mogłyby jeździć maksymalnie 190 km/h. Vectron z prędkością 200 km/h spełniłby to kryterium ? mówi Piotr Dybowski.

Co więcej warto zwrócić uwagę na fakt, że linie modernizowane są przez PKP PLK do prędkości 200 km/h. Pociągi jadące o 10 km/h wolniej mogłyby spowalniać te, prowadzone przez maszyny szybsze. Na razie problem ten wydaje się być czysto teoretyczny, ale pamiętajmy, że lokomotywy nie kupuje się na kilka ale na kilkadziesiąt lat.

Wracając do oferty Siemensa warto dodać, że są w niej albo elektrowozy przystosowane do prędkości 160 km/h albo do wspomnianej 200 km/h. Patrząc też na ostatni przetarg PKP CARGO, który obecnie jest już na finiszu, do dostarczenia zostały trzy lokomotywy, trzeba zaznaczyć, że Siemens nie miał w nim praktycznie konkurencji. W przypadku PKP Intercity tak łatwo już raczej nie będzie, bez wątpienia jednak Siemens jest jedną z tych firm, które bacznie obserwują to co zrobią PKP Intercity. Brak oferty producenta w zbliżającym się przetargu byłby bez wątpienia niespodzianką.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Siemens
lokomotywa
Vectron
  • gutek – 21.03.2017

    i słusznie - nie ma na szlaku takiej prędkości 190

  • Tomm – 21.03.2017

    Siemens niech przestanie marzyć o tym kontrakcie. Chwała Bogu nie mają szans. Tutaj trzeba wybrać griffina najlepiej :) tylko newag :]

  • xtrain – 22.03.2017

    Oby Griffin wygrał. Przede wszystkim PKP IC powinny przygotować warunki przetargu pod polskie lokomotywy a nie pod zagraniczne.

  • Martinus – 22.03.2017

    @xtrain - dlatego 190 km/h . Fajny jest Vectron , ale mówienie że 190 to zawalidroga , trochę słabe... Czy Griffin czy Gama , wszystko jedno , byle nie były awaryjne.

  • Alek – 22.03.2017

    Oby Griffin wygrał.

  • ND – 22.03.2017

    Popieram, Gryffin powinnien byc w najwiekszej ilosci a na oslode pare Gam(a) by byla jakas rezerwa.

  • władysław matraczak – 22.03.2017

    A kogo to obchodzi co wy popieracie. wypisujecie te pierdioluty jakby to od was zależało co kupią. dzieci nie macie na to żadnego wpływu. i musicie z tym żyć.

  • Majster – 22.03.2017

    Tylko polskie produkty! Musimy rozwijać własne technologie bo nigdy nie osiągniemy rozwoju jak na zachodzie europy.

  • xtrain – 22.03.2017

    władysław matraczak - jeśli masz dzieci swoje to zajmij się ich edukacją , a jeśli nie masz to zrób je sobie i wtedy będziesz im prawił swoje przemyślenia.

  • ND – 22.03.2017

    @władysław matraczakNa tym polega demos ze rzadzi lud a nie namiestnicy. Coz jak ktos ma leb kacapa to na amerykanska glowe nie przerobi chocby mowil po japonsku.

  • PiotrCz – 22.03.2017

    "Dlaczego PKP Intercity decyduje się na zakup lokomotyw do prędkości 190 km/h, a nie do 200, tak jak w przypadku kupionych w 2008 roku EU44? ? 190 km/h to parametr graniczy, powyżej którego wchodzimy już, według nowych przepisów, w budowę taboru dla kolei dużej prędkości. Rośnie wówczas liczba koniecznych do wykonania certyfikacji, a więc także cena elektrowozu ? tłumaczył na Europejskim Forum Taborowym Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity." Szczególny i zastanawiający przypadek, Zamawiający martwi się za Producenta o posiadane certyfikaty.

  • taborspec – 22.03.2017

    Jestem jak najbardziej za wspieraniem polskich producentów, ale tu należy spojrzeć prawdzie w oczy - o Griffinie tak naprawdę niewiele wiemy, dopiero niedługo wyjadą na tory pierwsze seryjne egzemplarze dedykowane jednak ruchowi towarowemu, którego specyfika jest inna. Dragon to niewątpliwie udany, wydajny i ciekawy produkt, ale już stricte dedykowany ruchowi towarowemu, więc nie jest to rekomendacja dla PKP IC, które Griffinami jeździłoby 120-160 km/h. Dokonania Pesy w segmencie lokomotyw elektrycznych lepiej ominąć litościwym milczeniem.Vectron to naprawdę kawał dobrego sprzętu, bardzo niezawodnego i taniego w eksploatacji, nawet jak na obecne standardy. W perspektywie 7-10 lat widziałbym ich w PKP IC sztuk 50. To by zaspokoiło potrzeby taborowe PKP IC w zakresie obsługi składów wagonowych na lata razem w innymi projektami i istniejącym zasobem taboru (EP09 i EU44 obecnie, EU07A w dużej liczbie niedługo), a zarazem jest to jak najbardziej realna liczba, biorąc pod uwagę standing finansowy IC, a nie wzięta z kosmosu ("kupić 100 Griffinów i 50 Gam" - to typowy komentarz na portalach dla mikoli).

  • Góral – 22.03.2017

    Generalnie uwagi trafne poza tą dotyczącą PESY. Koleje Mazowieckie chwalą sobie Gamy. To, że spalinówki nie radzą sobie nie oznacza, że elektrowozy też są złe. Wręcz przeciwnie.

  • jatal – 23.03.2017

    @ Piotr CzProblem w tym że redakcja nie zapytała wprost (a może zapytała ale nie dostała zgody na publikowanie odpowiedzi) czy zapowiadana zmiana granicy między koleją klasyczną a szybką (ze 190 km/h na 200) została wprowadzona czy też skończyło się tylko na pomyśle. Ja nie wiem jak obecnie jest ale wyważona odpowiedź przedstawiciela Siemensa może wskazywać że nie chciał powiedzieć wprost co myśli o takim uzasadnieniu PKP-IC. O tym że zmiana została dokonana moim zdaniem świadczy istnienie Vectrona na 200 bo nie widzę sensu robienia go tylko o 10km/h szybszego a przez to spełnianie dodatkowych wymogów.

  • Władysław matraczak – 23.03.2017

    Generalnie to powiedział. Mamy was w d... i tak dostaniecie loka na 200 nie na wasze 190.

  • Black – 23.03.2017

    Żaden producent nie ma chyba lokomotywy na 190 km/h. Wszyscy robią albo na 160 albo na 200. Dziwne jest to 190 w pic

  • zeus04 – 24.03.2017

    I tak PKP-IC kupi lokomotywy na 190 km/h. Siemens może oferować nawet na 230.

  • gutek – 25.03.2017

    Pesa przebije wszystkich ceną

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....