Siemens Mobility dostarczy 23 pociągi Desiro dla regionu Brandenburgii

inforail
26.03.2019 11:07
0 Komentarzy

Spółka przewozowaOstdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) złożyła zamówienie na 23 pociągi regionalneDesiro HC produkcji Siemens Mobility.

Kontrakt jest wart około 300 milionów euro. Zamówionezespoły trakcyjne będą jeździły na trasach RE1, RE8 i RB17 w rejonieBrandenburgii. Dostawa 21 sześcioczłonowych oraz 2 czteroczłonowych pojazdówrozpocznie się latem 2022 r., a pierwsze pociągi rozpoczną kursowanie w grudniutego samego roku.

Spółka Siemenspowstała w Berlinie i tu znajduje się jedna z głównych siedzib władz spółki. Tooznacza, że mamy bardzo silne relacje i powiązania z regionem Brandenburgii.Wielu naszych pracowników codziennie dojeżdża do pracy koleją z różnych miejscregionu. Cieszę się, że od 2022 będą mogli podróżować naszymi pociągami –powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility

Polegamy na spółceSiemens Mobility jako silnym partnerze i oczekujemy terminowego iprofesjonalnego wykonania pociągów oraz mamy nadzieję na dalszą ścisłą i bardzodobrą współpracę – dodał Arnulf Schuchmann, szef i przewodniczący ODEG

Cztero i sześcioczłonowepociągi

Sześcioczłonowe pociągi Desiro będą kursować na regionalnejlinii ekspresowej RE1, łącząc Magdeburg z Cottbus przez Berlin i Frankfurt nadOdrą. Pociągi czteroczłonowe będą obsługiwały trasę RE8 łączącą Wismar iWittenbergię z Baruth i Elsterwerda/Finsterwalde przez Berlin jak również trasęRB17 łączącą Wismar z miastem Ludwigslust.

Pociągi Desiro HC oferują 673 miejsc siedzących oraz dużąprzestrzeń na rowery, spacerówki, wózki oraz wagon specjalny z bezproblemowymdostępem do toalety dla niepełnosprawnych. Wysuwane stopnie pozwalają naułatwiony dostęp do pociągów z peronów na wysokości 550 mm oraz 750mm. Drzwi, wporównaniu do starszych typów pociągów, są szersze i umożliwiają szybszewsiadanie i wysiadanie.

W pociągach zapewniany jest także dostęp do bezprzewodowegoInternetu. System kamer bezpieczeństwa pokrywa wszystkie przedziały, a w raziekonieczności, kontroler może komunikować się bezpośrednio z przedziałem pociąguprzez głośniki. Wagony są wyposażone w wyświetlacze wewnątrz i na zewnątrz wagonów,pokazujące liczbę wolnych miejsc w czasie rzeczywistym.


Komentarze