Siemens z Kolejowym Centrum Serwisowym. Pod PRX

inforail
11.09.2018 10:15
0 Komentarzy

11 września Siemens oficjalnie otworzył zajezdnię serwisową dla pociągów RRX. Kolejowe Centrum Serwisowe mieści się w Dortmund-Eving. To efekt zawartej umowy , która przewiduje ponad 99% dostępność pociągów RRX

Firma Siemens Mobility oficjalnie otworzyła nową zajezdnię serwisową dla przewoźnika Rhine Ruhr Express (RRX). W przyszłości, 75 pracowników z Kolejowego Centrum Serwisowego w Dortmund-Eving będzie prowadziło prace naprawcze i konserwacyjne dla 82 elektrycznych zespołów trakcyjnych RXX Desiro HC przez okres 32 lat. Dzięki zdigitalizowaniu procesów, projekt zapewnia dostępność przekraczającą 99%.

– Jest mi wyjątkowo miło ponieważ dzisiejsza uroczystość stanowi kolejny krok w przyszłość. W następnych latach będziemy tworzyć wyraźnie ulepszoną mobilność dla około 2.7 miliona pasażerów korzystających codziennie z szybkiej kolejki miejskiej. Oczekujemy, że nowy obiekt w Dortmundzie znacząco zwiększy dostępność nowych składów – Martin Husmann, szef Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR)

– Dzięki digitalizacji serwisu i prac naprawczych składy RR bedą w pełni dostępne do służby. Wyposażyliśmy Kolejowe Centrum Serwisowe oraz pociągi w najnowsze systemy diagnostyczne, które pozwalają nam wykryć wszelkie nieprawidłowości zanim awaria unieruchomi pociąg – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Sześciotorowy warsztat

W tym celu spółka Siemens Mobility położyła około 5.5 kilometra torów na terenach byłej stacji rozrządowej w Dortmund-Eving i zbudowała sześciotorowy warsztat, trzypiętrowy magazyn, budynki socjalne, portiernię, zewnętrzny skład części oraz budynki mieszczące myjnię. Wszelkie prace odbywają się bez użycia dokumentów w formie papierowej. Pracownicy otrzymują zadania, oraz wszelkie niezbędne informacje dotyczące mających nastąpić napraw na tabletach. Dzięki licznym czujnikom pociągi nieustannie dostarczają zajezdni danych na temat ich statusu również podczas prac naprawczych i konserwacyjnych.

Każdy elektryczny zespół trakcyjny generuje od jednego do czterech miliardów jednostek danych w ciągu roku. Dzięki zastosowaniu inteligentnych algorytmów, pracownicy Siemens Mobility analizują dane pod kątem krytycznych komponentów pociągu. Głównym zadaniem jest wykrycie wszelkich odchyłek od normy w celu obliczenia przewidywanych błędów, a następnie przekazanie zaleceń mechanikom w warsztacie, tak aby wykonywali planowane prace serwisowe lub inne czynności, które będą zapobiegały awariom. Dzięki tym informacjom, wszelkie prace mogą być planowane i organizowane zanim pociąg dojedzie do zajezdni. W ten sposób niezbędne części zamienne mogą być przygotowywane przed rozpoczęciem prac serwisowych, a praca mechaników koordynowana w sposób optymalny. Taka strategia sprawia, że pociąg spędza tak mało czasu w zajezdni jak to jest tylko możliwe i zaraz może wracać na trasę.

Kontrolna bramka AVI

Zajezdnia RRX jest również wyposażona w najnowszy system kontroli pojazdu (AVI), który został zastosowany w praktyce po raz pierwszy w Niemczech. Kiedy pociąg wjeżdża na teren zajezdni, mija specjalną bramkę AVI, gdzie koła, osie oraz powierzchnie toczne kół w każdym wagonie są sprawdzane za pomocą nowoczesnej technologii laserowej. Dane są bezpośrednio kierowane do systemu zarządzania danymi, gdzie zostają przetworzone. Dodatkowo zajezdnia wyposażona jest w wysoce wydajną drukarkę 3D, która szybko i bezpośrednio produkuje wszelkie plastikowe części, które w przeciwnym wypadku nie byłyby dostępne w tak krótkim czasie i za tak niską cenę.

Miliardowy kontrakt

W marcu 2015 roku, związek przewoźników miejskich, biorących udział w nowym projekcie RRX, zlecił Siemens Mobility dostawę 82 elektrycznych zespołów trakcyjny Desiro HC oraz obsługę i prace konserwacyjne na okres 32 lat. Zamówienie, warte ponad 1.7 miliarda euro jest największym kontraktem, jaki dotąd został zlecony spółce Siemens w sektorze kolei regionalnych w Niemczech.

Pociąg RRX będzie jednym z ośmiu pojazdów prezentowanych podczas targów InnoTrans 2018 w Berlinie. Oprócz niego zostaną zaprezentowane m.in. tramwaj Avenio M dla Ulm, metro Inspiro dla Sofii, Cityval dla Rennes, pojazdy Desiro dla City Moorgate w Londynie oraz dla ÖBB, a także lokomotywa Vectron MS, Smatron oraz Vectron Dual Mode. W czasie trwania targów w Poczdamie odbędą się także testy pierwszego na świecie autonomicznego tramwaju.

Komentarze