TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Siemens z zamówieniem na hybrydowe lokomotywy. Pojawią się też w Polsce?
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.11.2019 14:45:25 1 komentarz
Siemens z zamówieniem na hybrydowe lokomotywy. Pojawią się też w Polsce? (foto: Siemens)

Przewoźnik Railsystems RP złożył zamówienie na dwie lokomotywy Vectron Dual Mode od spółki Siemens Mobility.

Jest to pierwsze zamówienie na nowe lokomotywy, które mogą działać zarówno jako pojazdy spalinowe, jak i elektryczne. Siemens Mobility pokazał to rozwiązanie po raz pierwszy podczas targów InnoTrans 2018.

Spółka Railsystems RP otrzyma lokomotywę Vectron Dual Mode, która łączy to co najlepsze z dwóch systemów: na trasach zelektryfikowanych Vectron Dual mode pobiera zasilanie z sieci, dzięki temu oszczędza paliwo i zmniejsza koszty utrzymania. Na trasach bez sieci trakcyjnej Vectron może zmienić tryb pracy na spalinowy bez potrzeby wymiany lokomotywy w składzie - powiedziała Sabrina Soussan, CEO Siemens Mobility.

Lokomotywa Vectron Dual Mode pozwala przewoźnikowi utrzymać wysoką jakość usług przez cały cykl użytkowania. Pojazd jest niezawodny na odcinkach niezelektryfikowanych, tym samym eliminując potrzebę zmiany lokomotyw na niektórych odcinkach tras. Z kolei, w większych miastach, gdzie trasy kolejowe są z reguły zelektryfikowane, lokomotywa nie powoduje zwiększenia zanieczyszczeń powietrza. W porównaniu do standardowej lokomotywy spalinowej, w ciągu roku można w ten sposób zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 950 ton, tlenku azotu o 6 ton i cząstek stałych o 37 kg.

Lokomotywa Vectron Dual Mode została zaprojektowana do pracy w przewozach towarowych i jest oparta na sprawdzonych podzespołach lokomotywy Vectron, których blisko 1000 zostało sprzedanych w całej Europie.

Lokomotywa jest przystosowana do pracy na torach o rozstawie 1,435 mm i jest wyposażona w system kontroli pociągu PZB z możliwością adaptacji także do systemu ETCS. Bez względu na to, czy działa na trasie zelektryfikowanej czy nie, moc jaką dysponuje lokomotywa na obwodzie kół napędnych, to 2,000 kW. Pojazd jest wyposażony w zbiornik na paliwo o objętości 2700 litrów. Vectron Dual Mode osiąga prędkość maksymalną 160 km/h.

Niewykluczony jest dalszy rozwój konstrukcji i wyposażenie lokomotywy Vectron Dual Mode w systemy pozwalające na funkcjonowanie w innych europejskich krajach, w tym także w Polsce. W warunkach naszej sieci kolejowej, szczególnie biorąc pod uwagę jej rozwój związany z budową CPK, taka lokomotywa byłaby bardzo przydatna do obsługi szybkich połączeń nowego lotniska z rejonami, do których lokomotywa elektryczna nie dojedzie z uwagi na brak sieci trakcyjnej nad częścią linii kolejowej, np. Zamość, atrakcyjne turystycznie regiony Mazur i południowej części woj. Podkarpackiego, położone przy torze normalnym miasta na terenie Litwy, Ukrainy czy Białorusi. Również możliwe by było znaczne skrócenie czasów przejazdu do takich miejscowości wypoczynkowych jak Hel, Łeba czy Darłowo. Podobnie, w ruchu towarowym możliwe by było wyeliminowanie konieczności wymiany lokomotyw z elektrycznej na spalinową lub odwrotnie w wielu relacjach krajowych i międzynarodowych – powiedział Piotr Dybowski, kierownik ds. sprzedaży lokomotyw pionu rolling stock Siemens Mobility.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
lokomotywa
hybryda
  • zeus04 – 19.11.2019

    Dało się w Niemczech? Da się i w Polsce, a u nas nawet łatwiej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....