Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Skanery laserowe podniosą bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych!

inforail
09.02.2018 14:14
0 Komentarzy

Skanery laserowe idodatkowe sygnalizatory powstrzymają kierowców przed niewłaściwym wjazdem iblokowaniem toru na przejazdach kolejowo – drogowych. Pierwsze urządzenia PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. zamontowały we Wrocławiu na skrzyżowaniu z linią doLegnicy.

Spółka liczy na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa pasażerówpociągów oraz sprawniejszy i bezpieczniejszy ruch drogowy do centrum miasta.

PKP PLK podają, że 99% wypadków na przejazdachkolejowo-drogowych spowodowali w 2017 r. nieostrożni kierowcy. Ichnieodpowiedzialność pokazuje coraz liczniejszy monitoring przejazdów.Ignorowanie czerwonych świateł, znaku stop, wjeżdżanie na przejazd pomimo brakumiejsca na zjazd, oraz omijanie slalomem półrogatek i wjeżdżanie pod opadającerogatki – to podstawowe błędy prowadzące do tragedii, opóźnień pociągówuszkodzeń urządzeń i taboru.

Przejazd kolejowo-drogowy na ul. Średzkiej we Wrocławiu -skrzyżowanie z linią E 30 Wrocław – Legnica (zabezpieczony rogatkami,sygnalizacją i oznakowaniem), to miejsce, gdzie kierowcy notorycznie wjeżdżalina tory, pomimo braku możliwości opuszczenia przejazdu. Samochody blokowałyprzejazd pociągów, uszkadzały urządzenia. Tylko w ubiegłym roku kierowcyspowodowali na ul. Średzkiej 165 awarii, w tym sprawcami ponad 60% bylikierowcy ciężarówek.

PKP Polskie LinieKolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają poziom bezpieczeństwa na przejazdachkolejowo-drogowych. We Wrocławiu zamontowano dodatkowe zabezpieczenia naszczególnie ruchliwym skrzyżowaniu. Wykorzystanie skanerów laserowych idodatkowych sygnalizatorów ma zapobiec wjazdowi kierowców na tory, gdy brakjest miejsca na zjazd. PLK realizuje także program przejazdowy, który zwiększybezpieczeństwo na ponad 180 przejazdach – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezesPKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Spółka podaje, że montaż dodatkowych urządzeń na przejeździewe Wrocławiu, to jedno z wielu działań PLK na rzecz zwiększania bezpieczeństwana przejazdach kolejowo-drogowych. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniająmodernizacje linii i bezkolizyjne skrzyżowania, które wykluczają niebezpiecznezdarzenia samochodów i pociągów. PLK realizują obecnie w ramach KPK tzw.program przejazdowy „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowychz drogami” za ok. 400 mln zł. Przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe imontowane nowe urządzenia dają kierowcom dodatkowe sygnały o przejeździepociągów.

W ramach kampanii społecznej Bezpieczny Przejazd – „Szlabanna ryzyko!” od 12 lat prowadzone są działania, by zwiększyć odpowiedzialnośćkierowców i ograniczyć liczbę zdarzeń na przejazdach. Kierowcy i piesiotrzymali w 2017 r. 256 tys. ulotek o zasadach bezpieczeństwa na przejazdachkolejowo-drogowych. 103 tys. materiałów dydaktycznych trafiło do dzieci podczasspotkań na temat bezpieczeństwa w szkołach i przedszkolach (1000 spotkań, zponad 50 tys. dzieci). Kampania społeczna Bezpieczny Przejazd -„Szlaban naryzyko!” wykorzystuje nagrania z kamer podczas warsztatów z instruktorami jazdyoraz w procesie szkolenia nowych kierowców. W 2017 r seminaria byłyzorganizowane w siedmiu miastach. Materiały trafiły do około 800 ośrodkówszkolenia kierowców. Pomogą przygotować w 2018 r. około 50 tysięcy przyszłychkierowców.


Komentarze