Składy Alstomu, Bombardiera i Stadlera obsłużą połączenia w Zagłębiu Ruhry

inforail
08.07.2016 07:35
0 Komentarzy

VRR wybrał ofertyprzewoźników Keolis i Abellio w przetargu na obsługę połączeń w ramach S-bahn ilinii regionalnych. Nowi operatorzyprzejmą zadania od DB Regio w grudniu 2019 r.

KEOLIS został wybrany w części 1. Kontrakt będzie realizowanyprzez 12 lat i obejmie obsługę linii S1 Dortmund – Solingen i S4 Lütgendortmund? Unna. Łącznie zadanie obejmuje 4,8 mlnpockm na rok.

Abellio został natomiast wybrany w części 2. Zadanie toobejmuje obsługę linii RB3 Dortmund – Duisburg, RB40 Hagen – Essen, RB41 Wesel- Wuppertal, S2 Dortmund – Recklinghausen / Essen, S3 Oberhausen – Hattingen iS9 Hagen – Recklinghausen / Haltern am See przez 15 lat. W sumie daje to 7,1mln pockm na rok.

Istniejąca umowa z DB Regio, obejmująca obsługę linii S6 iS11, ma być przedłużona do 2023 roku.

I tabor. Do obsługi części 1 mają być skierowane jednostkielektryczne Alstomu i Bombardiera, które zakupione zostały w zeszłym roku.Pojeżdżą na tych trasach co najmniej do 2034 r.

Zadanie 2 będzie natomiast obsługiwane nowymi Flirtami odStadlera. Szwajcarski producent dostarczy 41 takich pociągów, które mająkursować co najmniej przez 30 lat.

Jednostki z 180 miejscami zostaną wykorzystane na liniach S2i S28, zaś dłuższe pociągi z 296 miejscami na S3, S9, RB3, RB40 i RB41. VRR zapewnia,że będą miały one bardziej komfortowe fotele, niż istniejąca flota. Będą też gniazdkaelektryczne, bezpłatne Wi-Fi, CCTV, toalety i szerokie drzwi, liczące 1 800 mm.

Pociągi na ww. trasach będą kursować z częstotliwością 15 lub30 minut.


Komentarze