TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Śląskie: Mamy kłopot z PESĄ
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.09.2018 18:59:34 13 komentarzy
Śląskie: Mamy kłopot z PESĄ

Wykonanie budżetu woj. śląskiego jest lepsze, niż w poprzednich latach; nie są zagrożone żadne środki unijne – przekonywał w poniedziałek marszałek woj. śląskiego Wojciech Saługa.

Opozycja mówiło o niskich wskaźnikach realizacji budżetu, szczególnie po stronie wydatków.

Informację o wykonaniu budżetu woj. śląskiego po półroczu (ale też z danymi po lipcu i sierpniu) marszałek tego regionu Wojciech Saługa (PO) przedstawił podczas poniedziałkowej sesji sejmiku. Jak wyjaśniał, to odniesienie m.in. do głosów z kampanii wyborczej. Opozycyjne PiS zarzuciło 8 września br. koalicji PO-PSL-SLD-Śląska Partia Regionalna słabe zarządzanie regionem.

Saługa zaznaczył, że wykonanie zarówno dochodów, jak i wydatków (które – jak podkreślił – budziły "więcej emocji") jest lepsze, niż w poprzednich latach. Uwzględniając przyjęte w poniedziałek zmiany w budżecie podkreślił, że "fizyczne wykonanie, czyli wypłacenie z kasy" wyniesie 47,5 proc. natomiast, "jeżeli chodzi o kontraktowanie" - 85,7 proc.

Marszałek woj. śląskiego przypomniał, że co roku ostateczny kredyt służący finansowaniu budżetu jest w tym regionie mniejszy, niż zakładany. Wskazał, że wobec pierwotnego planu 116 mln zł, obecne szacunki zakładają kredyt na kwotę 90,7 mln zł (łączny limit zobowiązań z tytułu kredytów to 180,5 mln zł). "W związku z tym maleje nam zadłużenie; jeżeli wyjdzie nam, co planujemy, na koniec roku zadłużenie spadnie o ok. 27 mln zł" - zaznaczył. "Było ok. 690 mln zł" - podał we wcześniejszej rozmowie z dziennikarzami.

"Sytuacja budżetowa jest stabilna, dobra, przewidywalna. Mimo że padają w przestrzeni publicznej różne zarzuty, nie zmarnowaliśmy i nie zmarnujemy żadnej złotówki. Oczywiście ktoś może czarować rzeczywistość, ale mierzymy się przepisami – prawem zamówień publicznych, które karze blokować kwoty na całe zadania, mierzymy się, że niektórzy wykonawcy nie są w stanie dochować umów, jak choćby mamy kłopoty z Pesą na dostawę pociągów" - wymieniał na sesji Saługa.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl realizacja kontraktu na dostawy Elfów2 jest znacznie opóźniona. Na tę chwilę trudno nawet wyrokować kiedy brakujące składy zostaną przekazane.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
śląskie
PESA
  • Patryk Krzywik – 17.09.2018

    To se poczekamy na tramwaje

  • Edi666 – 17.09.2018

    Trzeba było kupić Impulsy albo Flirty

  • Michał Skórzewski – 18.09.2018

    Pesa to cały jeden wielki kłopot.

  • Combino – 18.09.2018

    @Patryk Krzywik: nie poczekacie,bo akurat trafiliście po prostu na najgorszy okres w historii Pesy,by wyjść z którego trzeba trochę czasu. Niemniej jednak najgorsze już za firmą,każdy miesiąc działa na korzyść obu stron; dostawy tramwajów przypadną na zupełnie inny czas i inną sytuację.

  • mechanik – 18.09.2018

    combino a może tak zastanowiłbyś się (choć raz), nad powodem pisania takiego bełkotu jak powyżej?

  • New – 18.09.2018

    Przecież to, co napisał @Combino, to prawda. I trzeba trzymać kciuki żeby się to wszystko sprawdziło dla dobra polskiej gospodarki.

  • Edi666 – 18.09.2018

    Co jest dobrego dla polskiej gospodarki w partactwie Pesy?

  • Tomek Karp – 18.09.2018

    PESA...

  • New – 18.09.2018

    Pytanie nacechowane jest z góry negatywną treścią, zatem mógłbym Ci na nie odpowiedzieć innym pytaniem, ale odpowiem inaczej, a mianowicie dla rozwoju gospodarczego regionu byłaby to bardzo zła informacja, gdyby Pesa upadła. Z punktu widzenia kapitału ludzkiego szczególnie. Są to tak podstawowe kwestie, a zarazem oczywiste, że nie podlegają w zasadzie dyskusji. Ale z całym szacunkiem, Ty wiesz najlepiej. Koniec :)

  • Kaszebe – 19.09.2018

    @New. A to co piszesz to jest lobbing czyli reklama której styl przypomina propagandę sukcesu z"poprzedniej epoki".Co do ludzi to sepsa boryka się z brakami kadrowymi,szczególnie na montażu a to że biurwy pójdą na zieloną trawkę to ucieszy właścicieli supermarketów. Stwierdzenie"dobro polskiej gospodarki"jest pojęciem względnym. Szczególnie za PUBLICZNE pieniądze którymi jest dofinansowywana w sposób bezpośredni a pośrednio za też publiczne pieniądze od podmiotów którzy funkcjonują na taborze o dużej awaryjności. Mamy przecież kapitalizm!

  • New – 19.09.2018

    @KaszebeMój komentarz nie jest lobbingiem, przynajmniej nie miałem takiego zamiaru żeby mógł być w ten sposób odebrany. Nie jest również reklamą. Równie dobrze mogę napisać, że to, co Ty wypisujesz ma znamiona hejtu. Jednocześnie nie mam pewności, czy nie jest to związane z jakimiś korzyściami, które możliwe, że za to otrzymujesz. Przyganiał kocioł garnkowi :) Żartować sobie możesz do woli, ale to jest poważna sprawa.Stwierdzenie "dobro polskiej gospodarki" owszem jest pojęciem względnym, tak samo jak stwierdzenie, że mamy "kapitalizm". Mamy również prawo o zamówieniach publicznych i kazusy jak działa "kapitalizm" w Niemczech bądź we Francji. Nam do takiego "kapitalizmu" bardzo daleko. Wsparcie Pesy przez PUBLICZNE pieniądze bardzo nas zbliża do "kapitalizmu" francuskiego i niemieckiego. Takich przykładów u naszych zachodnich sąsiadów można wymieniać godzinami. Zważając na to, że uznasz to również za stwierdzenie bardzo względne, to napiszę tak, że Ty masz jakieś zdanie (spowodowane uprzedzeniami, bądź ze względów finansowych), a ja mam inne, i póki jest wolność słowa, to zawsze będę powtarzał, że istnienie Pesy jest bardziej korzystne niż jej upadłość, na co mogę przytoczyć co najmniej kilka zasadnych argumentów, ale nie jest to miejsce i czas. Z resztą nie mam zamiaru Cię przekonywać, bo nikt mi za to nie płaci i nie mam zamiaru tracić czasu. Niedługo Pesa wyjdzie z kryzysu i znów będzie liczyć się na rynku, z czego będę bardzo zadowolony.

  • Kaszebe – 20.09.2018

    @New. Łoł,łoł,łoł ale mi się dostało ...tylko że piszesz ogólniki. Gdyby to był hejt to napisane byłoby dokładnie tak jak twoja odpowiedź, bez konkretów. Nie ma sensu pisać o padających Dartach,Gammach czy pękających szynobusach bo to już jest nudne. Nawet nie poproszę byś zadzwonił do Katowic z pytaniem co z łamiącymi się w tramwajach wózkami? Nie pytaj krakusów o najdłuższy tramwaj współczesnej Europy czyli spychanie"Krakowiaka"przez innego"Krakowiaka"co wręcz pachnie sodomią! Na pewno trudno będzie uzyskać odpowiedź w Częstochowie czemu,nawet po sześciu latach zdarzają się dni gdy na szlaku są tylko trzy,cztery wozy z pesy?Lepiej zapytaj w Warszawie co jest z powietrzem w tym mieście skoro wypadające szyby czołowe oraz oddzielające się poszycie,zapewne problemy ze sztywnością ostoi,uziemiły wiele,wiele tramwai ale nie w tym jest problem bo takich przykładów"można wymieniać godzinami"/cytat/. ; )Czyli co,ratujemy tego co głośniej krzyczy?Przeanalizowałeś mechanizm działania sepsy? Łapiemy zamówienie a potem to i tak nam nic nie zrobią bo jeśli się postawią to stracą dotacje i wszystko. Komentujemy przecież artykuł o dostawach taboru dla Śląska. Jeśli sepsa nie miała kasy na wykonanie zamówienia to czemu startowała? A tak naprawdę to jest to tylko jedna,wielka spawalnio-montownia.Polski wkład wynosi ok.18%. Elektronika była Siemensa,teraz dorzucili trochę Azji,hamulce Knorr-a,ekrany Pixek,itd,itd nam zostało trochę komponentów i robocizna. I nie pisz że czasy teraz takie. Dalej utwierdzasz mnie w przekonaniu że jesteś osobą albo mająca niewiele do czynienia z koleją albo jesteś takim"ekspertem"co rok temu na Trako wszedł do kabiny"Czesi",młody maszynista,i patrząc na kran hamulca głównego zapytał mechanika"od której pozycji kończy się hamowanie elektrodynamiczne"? Zastanów się nad inną,teoretyczną sytuacją,bo w takim świecie,wydaje mi się się poruszasz,co będzie jeśli uratowana sepsa dalej pójdzie tą samą drogą i będzie zaniżała ceny tylko po to by dostać zamówienia. Jakie mogą być skutki dla Newagu,Modertransu,Opola czy choćby FPS?Nie mając zamówień zbankrutują tylko dla tego bo trzeba było uratować"narodowego producenta"bo ma lepszy PR?!?!?Mamy ratować te firmy? Jeśli tak to powieśmy portrety Lenina a Marks będzie wiecznie żywy! : D)))

  • New – 20.09.2018

    Widzisz bo mi nie płacą za komentarze, taki żart :) Załóżmy, że jesteś ekspertem i masz rację. Przyjmuję to, bo ja się nie znam w aspektach technicznych. Nie neguję faktów, które przytoczyłeś i przytoczysz zapewne w przyszłości. Tylko nie rozumiem skąd te nerwy i na siłę udowadnianie czegoś komuś. Ja tego nie potrzebuję :) Nie zmienia to faktu, że w poprzednim poście zaatakowałeś mnie personalnie, co jest nie smaczne, na niskim poziomie i słabe po prostu. Gdybyś nie zczaił o co mi chodzi, to przeczytaj sobie pierwsze zdanie swojego pierwszego komentarza. Kolejna kwestia mieszanie do wszystkiego polityki również jest dziwne. Jak tak tęsknisz za Leninem i Marxem to sobie powieś ich portrety. PS: Tak, mamy ratować te firmy. Pesa niedługo wyjdzie na prostą finansowo i poprawi jakość wykończenia (mam nadzieję:)). A tak poza tym podejrzewam, że gdy wyjdzie na prostą, wzrośnie wartość Pesy (bo teraz jest to wartość zerowa w takiej kondycji) i podejrzewam, że udziały firmy zostaną sprzedane z zyskiem inwestorowi prywatnemu w odpowiednim momencie, podobnie jak w Solarisie. Tak uważam i nic tego nie zmieni :), ale co ja tam wiem, skoro jestem komunistą :D Skąd w ogóle pomysł o wieszaniu portretów. Skąd się urwałeś? Ze średniowiecza? Chociaż w średniowieczu był większy poziom cywilizacyjny niż w niektórych środowiskach dzisiaj. PS2: Do boju Pesa i czy tego chcesz czy nie będzie istniała :D Życzę Ci miłego dnia i nie denerwuj się tak, bo nie masz za to żadnych pieniędzy :D

  • New – 20.09.2018

    Jeszcze jedno! Jestem pasażerem i kibicuję również takim firmom jak Newag, Modertrans, FPS itp. :)

  • Kaszebe – 21.09.2018

    @New. Trafiony ,zatopiony,bez komentarza. No może jeden"Ekspert" !!! : D))))))

  • mechanik – 21.09.2018

    @New Jeżeli tak dbasz o zdrowie innych, to po jaką cholerę sadzisz te tandetne, wyświechtane hasełka i piszesz załamującą poezję? Komu to ma oprócz ciebie służyć i kto to ma niby czytać? To już nawet nie jest śmieszne, uwierz,

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....