TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ślimaczące się inwestycje na Mazowszu
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.05.2020 10:45:18 1 komentarz
Ślimaczące się inwestycje na Mazowszu

Inwestycje infrastrukturalne na Mazowszu ślimaczą się. Takie zdanie na ich temat ma Marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.

I w związku z tym przesuwa środki na walkę z koronawirusem. A budowa czy odbudowa kolejowej infrastruktury ma być prowadzona w nowej perspektywie unijnej, czyli po 2023 roku. Do tego czasu i tak – w ocenie władz województwa – nie ma szans na uruchomienie którejś z nich.

Na Mazowszu PKP PLK realizuje trzy zadania. To odbudowa linii Chorzele – Ostrołęka, odbudowa linii do Zegrza i budowa torów do portu lotniczego w Modlinie. Marszałek Struzik wskazał, że w przypadku każdej z nich wydatki są na poziomie zero. A to – jak należy przyjmować – daje podstawy sądzić, że i tak na żadną ze wskazanych tras pociągi nie wyjadą do 2023 roku.

Stąd decyzja o przesunięciu środków na zakup środków do walki z koronawirusem. A chodzi o kwotę 120 mln zł. Przy czym nie oznacza to wycofania się z odbudowy czy budowy wskazanych linii kolejowych, ale przesunięcia inwestycji w czasie. Jest to o tyle uzasadnione, że na każdej z nich dzieje się niewiele. Stąd – w ocenie marszałka Struzika – następuje urealnienie inwestycji.

Co na to PKP PLK? Otóż nie za wiele. Do spółki wysłaliśmy 10 pytań, dotyczących m.in. opóźnień, stanu prac na poszczególnych inwestycjach i owego ich ślimaczenia się. W odpowiedzi dostaliśmy fragmenty informacji prasowych, z których nic nie wynikało, a już na pewno nie były one odpowiedzią na zadane przez nas pytania. Próbując jednak dowiedzieć się czegoś konkretnego ponowiliśmy zapytania. Rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec odpowiedział "w skrócie":

Ostrołęka – Chorzele / umowa podpisana w realizacji

Wieliszew – Zegrze / umowa podpisana w realizacji

Połączenie do lotniska / wstrzymuje powód niezależny od PLK oraz UM.

Należy zatem przyjmować, że marszałek Adam Struzik ma rację mówiąc o ślimaczących się inwestycjach na Mazowszu. Opóźnienia są, ale PKP PLK nie ma zamiaru się do nich przyznawać. Wszystko jednak wskazuje na to, że taka postawa skończy się odcięciem środków finansowych od samorządu. A to z kolei oznacza, że pasażerowie na pewno nie pojadą pociągiem ani do Zegrza, ani do Chorzeli ani tym bardziej do portu lotniczego w  Modlinie w ciągu najbliższych 5 lat. Tym bardziej, że "walka" o budowę torów do terminala trwa już od 7 lat!



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
linia
Modlin
budowa
remont
tor
infrastruktura
tory
Chorzele
Zegrze
  • Johnny – 12.05.2020

    Dlatego lepiej samemu budować tory albo przejmować od PKP PLK i rewitalizować. Doskonałym przykładem pierwszej koncepcji jest Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, który wybudował Pomorską Kolej Metropolitalną (LK 248 i LK 253). Doskonałym przykładem drugiej koncepcji jest Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, który przejmuje od PKP PLK kolejne linie kolejowe na Dolnym Śląsku, rewitalizuje je i uruchamia na nich przewozy swojego przewoźnika, czyli Kolei Dolnośląskich.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....