Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SM31-143 w historycznych barwach

inforail
08.02.2019 09:37
0 Komentarzy

Kolejna lokomotywaPKP CARGO przeszła naprawę i otrzymała historyczne barwy. SM31-143 zostaniezaprezentowana na terenie łódzkiej Sekcji Centralnego Zakładu Spółki PKP CARGOS.A.

Lokomotywa przeszła w Zakładzie Napraw Taboru PKP CARGOTABORw Czerwieńsku naprawę na poziomie P4, w ramach której przywrócono jej dawnąmalaturę – zieleń z pomarańczowym pasem. To już 20. lokomotywa, której PKPCARGO przywróciła historyczne barwy.

Prezentacja lokomotywy odbędzie się w sobotę 9 lutego, wgodz. 11.00-14.00 na terenie sekcji Centralnego Zakładu PKP CARGO w ŁodziOlechowie, przy ul. Jana Gottlieba Blocha 15. Chętni będą mieli możliwośćzwiedzenia sekcji z przewodnikiem.

Jesteśmy spółką komercyjną, ale staramy się także dbać odziedzictwo polskich kolei – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.To na pewno nie jest to ostatnia lokomotywa, której PKP CARGO przywracahistoryczne barwy – wyjaśnia prezes Warsewicz.

Lokomotywy SM31 były budowane w latach 1976-1985 w Fabrycelokomotyw Fablok w Chrzanowie. Wyprodukowano 196 pojazdów tej serii. Są oneprzeznaczone do wykonywania ciężkich prac manewrowych na górkach rozrządowych iw przemyśle. Posiadają o 50 proc. większą moc niż lokomotywy serii SM42.

SM31-143 została zbudowana w 1981 roku. Pracę w służbie PKProzpoczęła w lutym tego samego roku z przydziałem do lokomotywowni KatowiceSzopienice. Następnie zatrudniona była w Raciborzu, Częstochowie, Bytomiu,Gliwicach i w Katowicach, skąd w 2000 roku trafiła do Zakładu Taboru w Łodzi,gdzie pracuje do dzisiaj. Łączny przebieg lokomotywy wynosi 761 787 km.

Lokomotywa SM31-143 przeszła naprawę w Zakładzie NaprawTaboru w Czerwieńsku, należącym do spółki zależnej PKP CARGOTABOR i specjalizującymsię w naprawach rewizyjnych i głównych na poziomie P4 i P5.

Komentarze