TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

SM42 po modernizacji
INFORAIL/PKP CARGO - Opublikowano: 19.02.2013 19:58:56 1 komentarz
SM42 po modernizacji

Wczoraj na łamach InfoRail pisaliśmy o zmodernizowanych elektrowozach EP07 Przewozów Regionalnych. Tymczasem zakończyła się już także modernizacja 118 lokomotyw SM42 PKP Cargo w nowosądeckim Newagu. Dzięki niej zużycie paliwa w pojazdach spadnie nawet o 40%, a emisja spalin i opłat środowiskowych o 50%. Lokomotywy SM42 po remoncie otrzymały oznaczenie typu 6Dg. Ponadto w bydgoskiej PESIE zmodernizowano pięć lokomotyw tej serii do typu 6Dk. Remonty lokomotyw spalinowych to dla PKP CARGO działanie priorytetowe ze względu na wydatki i wpływ na środowisko naturalne.

W maszynach wymieniane są m.in. silniki spalinowe C27. W nowoczesnych jednostkach napędowych zużycie paliwa jest niższe o około 40% w stosunku do starych. Jednocześnie zmniejsza się emisja spalin i związanych z tym opłat środowiskowych o około 50%. Dla maszynistów bardzo ważny jest komfort pracy, dlatego też w lokomotywach modernizowane są ergonomiczne kabiny gwarantujące dobrą widoczność, systemy klimatyzacji oraz nowe systemy łączności. Maszyny zyskały też mikroprocesorowy system sterowania i układ zdalnego sterowania. W porównaniu z pierwowzorem po modernizacji zmieniony został również wygląd lokomotyw. Ich sylwetka zyskała, stając się choć odrobinę nowoczesna. Lokomotywy zostały pomalowane w nowe, charaktersytyczne niebieskie barwy przewoźnika. 

Dane techniczne lokomotyw 6Dg

Modernizacja

Newag SA Nowy Sącz

Układ osi

6Dg

Masa służbowa

70 t

Długość ze zderzakami

14 240 mm

Szerokość

3160 mm

Wysokość

4285 mm

Średnica kół

1100 mm

Paliwo

2815 l

Silnik spalinowy

CATERPILLAR C27

V (konstrukcyjna)

90 km/h

Ogrzewanie

Nie

Sterowanie wielokrotne

Tak

Obecnie PKP CARGO posiada ok. 2,5 tys. lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Ta liczba gwarantuje sprawne wykonywanie przewozów na terenie Polski i innych rynków. Spółka dysponuje także obecnie około 50 lokomotywami dopuszczonymi do eksploatacji na terenie Czech i Słowacji - to EU-45 (5 szt., w tym 4 leasingowane), ET22, ET41, SM42 i ST45. Kolejnych osiem lokomotyw dopuszczonych jest do eksploatacji na terenie Niemiec: EU-45 (cztery leasingowane) i SU46.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP Cargo
lokomotywa
SM42
  • Jaruzel – 21.02.2013

    SM42 ma nowoczesny wygląd! Wygląd zewnętrzny powinien pozostać, tak przy modernizacjach, jak i nowo-produkowanych lokomotywach; lecz wszystko pod maską powinno być wymienione. A teraz mały cytat: " Dane (...) 6Dg układ osi: 6Dg" ...SM42, o ile Mnie pamięć nie myli, zawsze miała układ osi Bo'Bo' !!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....