TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Spada liczba eksploatowanego taboru
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.08.2019 15:00:05
Spada liczba eksploatowanego taboru

Przewoźnicy pasażerscy w 2018 r. dysponowali mniejszą liczbą pojazdów trakcyjnych oraz wagonów niż w roku ubiegłym, co ma związek z kończącym się cyklem życia eksploatowanego przez nich taboru lub przekazaniem pojazdów do modernizacji – podał UTK.

W ostatnich latach dostrzegalny jest wzrost liczby spalinowych pojazdów trakcyjnych, co jest związane z przywracaniem do eksploatacji lokalnej infrastruktury kolejowej.

Zmiany w liczbie pojazdów znajdujących się w dyspozycji pasażerskich przewoźników kolejowych, wpływają w znaczący sposób na wzrost współczynnika wykorzystania taboru. Od kilku lat zauważalny jest stały wzrost współczynnika wykorzystania lokomotyw, co ma związek z postępującą odnową parku taborowego oraz likwidacją starych pojazdów. Tymczasowe wycofanie z eksploatacji elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz zmiany w strukturze wykorzystania tego taboru (likwidacja wysłużonych EZT) spowodowało, że współczynnik wykorzystania tej grupy pojazdów zmniejszył się o 3 punkty procentowe względem 2017 r.

Średni wiek wagonów pasażerskich w 2018 r. przekroczył ponad 30,6 lat (i jest o rok wyższy niż w 2017 r.). Sprowadzone przez niemieckiego przewoźnika pasażerskiego Arriva RP spalinowe zespoły trakcyjne serii 628, pomimo zadowalających parametrów trakcyjnych, wpływają w znaczący sposób na podniesienie do 11,6 lat średniego wieku eksploatowanych spalinowych zespołów trakcyjnych (o ponad 1,5 roku więcej niż w 2017 r.).

Najwyższy średni wiek taboru odnotowywany jest w zakresie eksploatowanych przez przewoźników pojazdów trakcyjnych. Średnia wieku w przypadku lokomotyw elektrycznych to 33,8 lat, natomiast w przypadku lokomotyw spalinowych to aż 41,7 lat.

Według UTK poprawia się również sytuacja w przypadku elektrycznych zespołów trakcyjnych, które obsługują największą liczbę pasażerów. Obecnie 56% pojazdów wyposażonych jest w klimatyzację, 40% posiada stały dostęp do sieci Internet, 56% wyposażonych jest w toaletę z systemem zamkniętym, 73% posiada miejsca dla rowerów, a 70% dostosowanych jest do przewozu osób o ograniczonej mobilności.

Liczne modernizacje i duże inwestycje w zakup EZT na przestrzeni lat spowodowały zwiększenie udziału dobrze wyposażonych jednostek tego typu. Przewoźnicy zapowiadają dalsze inwestycje w tabor pasażerski, co powinno przynieść dalszą poprawę komfortu podróżowania. Wszystkie nowe pojazdy, co do zasady powinny być w pełni zgodne z obowiązującymi i mającymi zastosowanie dla danego pojazdu TSI.

W 2018 r. dopuszczono do eksploatacji 124 pojazdy do ruchu pasażerskiego. Liczba ta nie odbiega znacząco od 2017 r., kiedy to dopuszczono do eksploatacji 115 pojazdów. Tak jak w ostatnich latach, również w 2018 r. zespoły trakcyjne stanowiły większość z taboru pasażerskiego dopuszczanego do eksploatacji. Ogólna liczba zespołów trakcyjnych dopuszczonych do eksploatacji wyniosła 73 sztuki, z czego zdecydowana większość – 69 sztuk – to pojazdy elektryczne. Ponadto w 2018 r. dopuszczono do eksploatacji 55 sztuk wagonów pasażerskich.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
tabor
  • Przemysław Mach – 07.08.2019

    4 pakiet kolejowy który wchodzi od przyszłego roku spowoduje że przewozy regionalne zostaną pocięte na złomowisku wraz z zarządem

  • Paul Raeg'ë – 09.08.2019

    A ED73 właśnie przestał istnieć.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....