TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Społecznicy krytykują Mazowsze za brak działań. Chodzi o PKS-y
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.07.2018 11:00:26
Społecznicy krytykują Mazowsze za brak działań. Chodzi o PKS-y

Z początkiem lipca kilka mazowieckich PKS-ów zakończyło swoją działalność, a niektóre znacznie zredukowały liczbę kursów. Fundacja Nowe Spojrzenie wraz z Radą OPZZ województwa mazowieckiego zwróciły się z apelem do marszałka Adama Struzika o interwencję władz regionalnych. Ten jednak nie zamierza podejmować żadnych działań twierdząc, że w świetle obowiązującego prawa jest to nie możliwe.

W związku przez zaprzestaniem działalności czterech zależnych od Mobilisu byłych PKS-ów w Ciechanowie, Przasnyszu, Ostrołęce oraz Mińsku Mazowieckim, Fundacja Nowe Spojrzenie wraz z Radą OPZZ województwa mazowieckiego wystosowały list otwarty do marszałka Adama Struzika. Społecznicy zaapelowali w nim do władz regionu o podjęcie natychmiastowych działań celem ratowania transportu autobusowego w regionie.

Sygnatariusze listu domagali się aktualizacji planu transportowego, uruchomienia nowych linie autobusowych oraz wzbogacenie siatki regionalnych połączeń kolejowych. Zwrócili uwagę na fakt, iż władze regionu zamieszkałego przez 5,2 mln osób uruchamiają zaledwie dwie linie autobusowe, a 12 z 37 stolic powiatów pozbawiona jest połączeń organizowanych przez samorząd województwa.

Zdaniem Fundacji Nowe Spojrzenie oraz OPZZ Mazowsze, zadania z zakresu organizowania transportu w regionie powinna pełnić wyodrębniona jednostka w urzędzie marszałkowskim. Dlatego postulują o powołanie mazowieckiego organizatora transportu (na wzór stołecznego ZTM), którego przedmiotem działalności byłyby: analiza potrzeb transportowych mieszkańców regionu, analiza kosztów funkcjonowania transportu w regionie, emitowanie biletów obowiązujących u wszystkich przewoźników kolejowych oraz autobusowych, realizujących wojewódzkie przewozy o charakterze użyteczności publicznej (dotowane przez samorząd Mazowsza). Z całą treścią listu można zapoznać się tutaj.

Fundacja Nowe Spojrzenie wskazuje, że w chwili obecnej mazowiecki samorząd nie przeznacza ani złotówki na organizację transportu autobusowego w regionie. Przekazuje jedynie przewoźnikom rekompensaty za honorowanie w ich pojazdach ulg ustawowych. Kwota w wysokości 76 milionów złotych w całości pochodzi z budżetu państwa. Tymczasem Mazowsze pod względem wielkości powierzchni oraz liczebności populacji można porównać do Słowacji, natomiast pod względem gęstości zaludnienia do Czech. Gdy porównamy jakość świadczonych usług transportowych organizowanych przez samorząd Mazowsza, Słowację oraz Czechy, nasuwa się jeden wniosek. Poziom świadczonych usług w publicznym transporcie zbiorowym, organizowanym przez województwo jest katastrofalny.

Krytycznego- zdaniem fundacji oraz związkowców- stanu transportu publicznego w regionie nie dostrzega wieloletni marszałek Mazowsza Adam Struzik. W odpowiedzi na list otwarty możemy przeczytać: "W świetle obowiązującego prawa, powołanie nowej instytucji zajmującej się organizacją publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa, która posiadałaby ww. kompetencje nie jest możliwe. Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym aktualnie procedowana jest na poziomie ministerialnym i nie jest znana data jej wejścia w życie, jak również nie są znane ostateczne rozwiązania, jakie zostaną w niej zapisane. Ten stan rzeczy ma miejsce od kilku lat. Dalsze działania województwa jako organizatora, w tym między innymi ewentualna aktualizacja Planu transportowego, będzie mogła być przeprowadzona w oparciu o zaktualizowane rozwiązania ustawowe, na podstawie wcześniej przeprowadzonych analiz."

"Jestem wstrząśnięty wymową listu Pana Struzika. Wiele tez zawartych w piśmie Marszałka opartych jest na fałszywych przesłankach. Nie mogę zgodzić się z twierdzeniem, iż "w świetle obowiązującego prawa powołanie nowej instytucji zajmującej się organizacją publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa, która posiadałaby kompetencje (zbliżone do tych jakie ma ZTM przypis red.) nie jest możliwe" – ripostuje Piotr Figiel, wiceprezes Fundacji Nowe Spojrzenie. Transport publiczny w Warszawie również funkcjonuje na zasadach określonych w przywołanej w liście marszałka ustawie o publicznym transporcie zbiorowym. Od 26 lat w stolicy funkcjonuje ZTM – organizator transportu. Dziś nikt nie wyobraża sobie kupowania osobnych biletów na przejazd autobusem każdej ze spółek kursujących w ramach komunikacji miejskiej. Mazowsze musi przejść tę samą drogę. Im wcześniej tym lepiej.

"Jeśli marszałek Mazowsza nie wie jak powołać zgodnie z prawem wojewódzką jednostkę organizującą transport w regionie, zawsze może skorzystać z naszej rady" – zapewnia Piotr Figiel. Wątpi jednak aby Adam Struzik nie umiał tego zrobić, ponieważ jest wieloletnim członkiem Rady Nadzorczej Tramwajów Warszawskich, spółki która wykonuje usługi na zlecenie ZTM Warszawa.

Czy władze Mazowsza poważnie potraktują postulaty strony społecznej? Ile firm przewozowych musi jeszcze upaść aby Adam Struzik wziął się do prawdziwej pracy za którą, przecież nie małe pieniądze, otrzymuje z naszych podatków? – wskazują społecznicy.

"Trudno powiedzieć. Mam nadzieję, że marszałek Struzik nie spodziewa się, że tego typu listy załatwiają sprawę. Jeśli marszałek w dalszym ciągu będzie zajmował się obstrukcją, nie zależnie kto po zbliżających się wyborach będzie rządził Mazowszem, postulat aktualizacji planu transportowego wróci jako obywatelski projekt uchwały" – zapowiada wiceprezes Fundacji Nowe Spojrzenie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
Mazowieckie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....