TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Średnie opóźnienie pociągów do Terespola to 15 minut
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.08.2017 11:54:52 4 komentarze
Średnie opóźnienie pociągów do Terespola to 15 minut

Spółka PKP Intercity poinformowała, że liczba opóźnionych pociągów jadących na trasie Warszawa – Terespol ze względu na konieczność łączenia ze składami jadącymi z Lublina wynosi 110 pociągów, a średni czas opóźnień tych pociągów wynosił 15 min.

W związku z analizą przyczyn opóźnienia pociągów na trasie Warszawa – Terespol – Warszawa, Spółka PKP Intercity zidentyfikowała, że główną przyczyną tych opóźnień są wydłużone manewry na stacji Łuków. W związku z tym przewoźnik podjął działania mające na celu: optymalizację pracy rewidencko-manewrowej oraz urealnienie czasów przejazdu w rozkładzie jazdy.

W celu poprawy pracy rewidencko-manewrowej w Łukowie nastąpiło zwiększenie o 100% obsady zespołu rewidenckiego obsługującego składy PKP Intercity. Ponadto, w dniu 19 czerwca 2017 r. omówiono na miejscu z wykonawcą obsługi rewidencko-manewrowej zasady optymalizacji pracy, obejmujące przede wszystkim organizację pracy rewidenckiej. Ww. zasady pozwalają jednak uzyskać "odzysk" ok. kilkudziesięciu sekund, co w znikomym stopniu wpływa na czas obsługi pociągów PKP Intercity w Łukowie. W obszarze zabezpieczenia obsługi rewidencko-manewrowej, Spółka PKP Intercity przy dostępnym taborze i założonym rozkładzie jazdy pociągów, podjęła już wszelkie możliwe działania mogące wpływać na czas postoju w Łukowie.

Ponadto, analiza opóźnień wykazała, że ich główną przyczyną są:

- układ torowy stacji Łuków wpływający na wydłużenie czasu niezbędnego do wykonania pracy manewrowej,

- czynniki wynikające z instrukcji obsługi lokomotywy SU160, zgodnie z którą pracownicy PKP Intercity i wykonawcy zewnętrznego są zobligowani do wykonywania czynności w odpowiednich sekwencjach i odstępach czasu z uwagi na bezpieczeństwo (praca z wysokim napięciem) pracowników i pasażerów wynikające z zastosowanych rozwiązań technicznych w modelu SU160 oraz wymaganych przez Instrukcje (tj. Instrukcję Spółki PKP Intercity dotyczącą pracy, a także Instrukcję spółki "PEAS" S.A. dotyczącą obsługi).

Mając na uwadze ww. uwarunkowania techniczne wypływające na długość postoju na stacji Łuków w sytuacji łączenia/dzielenia składów pociągu, spółka PKP Intercity podjęła działania w zakresie korekty czasów przeznaczonych na manewry w Łukowie. W związku z tym, wprowadzono poprawki do rozkładu jazdy pociągów zarządzonego w dniu 2 maja 2017 r., w zakresie wydłużenia czasu postoju na stacji Łuków od 10 do 30 minut dla poszczególnych pociągów.

Jednakże, Spółka PKP PLK nie zaakceptowała propozycji wdrożenia korekty rozkładu jazdy polegającej na wydłużeniu czasu przewidzianego na manewry w Łukowie ze względu na przepustowość linii nr 30 oraz brak możliwości zachowania obiegów składów i lokomotyw. W związku z powyższym, wdrożenie rozkładu jazdy uwzględniającego realny czas niezbędny na przeprowadzenie manewrów nastąpi dopiero od 3 września 2017 r.

Ponadto, od 3 sierpnia 2017 r., czas postoju w Łukowie wszystkich pociągów zostaje wydłużony i dotyczy pociągów:

- zmieniających lokomotywę z SU160 na lokomotywę elektryczną – postój w Łukowie wynosi 24 minuty,

- zmieniających lokomotywę z elektrycznej na SU160 – postój w Łukowie wynosi 20 minut,

- włączających wagony z Terespola – postój w Łukowie wynosi 27 minut,

- włączających grupę wagonów do Terespola – postój w Łukowie wynosi 27 minut.

Od 3 września 2017 r. PKP Intercity planują zrezygnować z prowadzenia grupy wagonów relacji Łuków – Terespol – Łuków w pociągu TLK 13108/9 i 31108/9 "Pomarańczarka". W zamian zostanie uruchomiony pociąg bezpośredni na trasie Warszawa Zach. – Terespol – Warszawa Zach. Oznacza to redukcję liczby składów dla których konieczne są długotrwałe manewry na stacji Łuków z 9 do 7 pociągów. Natomiast od nowego rozkładu jazdy pociągów 2017/2018, który wejdzie w życie w dniu 10 grudnia 2017 r. Przewoźnik planuje zrezygnować z dzielenia/łączenia składów na stacji Łuków.

MIB przypomina, że w związku z zamknięciem odcinka Warszawa - Lublin, od 11 czerwca 2017 r. kolejowe przewozy pasażerskie w kierunku do i z Lublina wykonywane są tymczasowo linią kolejową nr 30 przez Łuków. Część pociągów kursujących do i z Lublina trasą zastępczą prowadzi grupę wagonów komunikacji bezpośredniej do i ze stacji Terespol dzielonych lub łączonych na stacji Łuków. Rozwiązanie to wynika z ograniczonej zdolności przepustowej na odcinku Warszawa Wsch. – Łuków, na którym kursuje duża liczba pociągów regionalnych, a jednocześnie wpływa na uzyskanie przez PKP Intercity oszczędności w pracy eksploatacyjnej oraz optymalne wykorzystanie lokomotyw serii EP07 obsługujących pociągi na odcinku Warszawa – Terespol (linia kolejowa nr 2).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Terespol
Łuków
  • anarh – 18.08.2017

    chyba pchają te loki recznie. // 7 min. taki był czas planowego przełaczania na stacji Kutno dla Ex "Kujawiak" pod koniec lat 70 być może na poczatku 80 lokomotywy lektrycznej na spalinową i to była jeszcze SP 45. i na odwrót więc pierdoły opowiadają. . Ale jak oni wagony dołączaja w Ł. to i 20min.tomoże byc mało, jakies próby hamulca, , odpowietrzanie klocków/cylindrów .itp

  • Czesiek z łęczycy – 18.08.2017

    W pkp to nawet pkp z pkp nie może dogadać sie

  • SP45-600 – 18.08.2017

    A po co łączyć/dzielić te pociągi? Jak mają problemy z łączeniem to niech siódemka zostaje ze składem. Z Wawy siódemka w Łukowie patyki w dół i doczepiają gamę, w Lublinie oblot podwójny niestetym, ale dzięki temu w Łukowie wtedy wystarczy odpiąć gamę i sru. Z resztą Gama może jechać i na cmentarny jakby ktoś się uparł...

  • Zygfryd – 19.08.2017

    Bo to jest PKP. Dlatego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....