TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Stacja Muzeum z umowami na naprawy P5 zabytkowego taboru
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.02.2020 14:45:13
Stacja Muzeum z umowami na naprawy P5 zabytkowego taboru (foto: Stacja Muzeum)

Stacja Muzeum podpisała dwie umowy na wykonanie naprawy poziomu utrzymania P-5 zabytkowego taboru wąskotorowego.

Nie udało znaleźć się wykonawcy prac przy lokomotywie spalinowej Lxd2-250.

Na naprawy pojadą natomiast dwa wagony spalinowe. Pierwszy z nich to Mbd1-130 (Mw63), za naprawę którego trzeba będzie zapłacić 405 900.00 PLN netto. Drugi to wagon spalinowy Mbd1-126 (W3M). Jego naprawa będzie kosztowała również 405 900.00 PLN. Oba pojazdy trafią do firmy "Pat-Pol" Sławomir Rybacki z Aleksandrowa Kujawskiego.

Umowy zostały podpisane 31 stycznia 2020 roku. Wszystkie pojazdy należą do Oddziału Stacji Muzeum z Sochaczewa. 

Naprawa ma obejmować pełną rozbiórkę pojazdów, weryfikację poszczególnych zespołów i podzespołów oraz ich naprawę lub wymianę. Naprawa jednostek ma umożliwić prowadzenie przez nie ruchu pasażerskiego w muzeum.

Wagon motorowy MBd1-126 został zbudowany w 1938 r. w Wytwórni Parowozów Zakładów Ostrowieckich - Oddział w Warszawie (do 1934 r. Warszawska Spółka Akcyjna Budowy Parowozów). Eksploatowany był na różnych kolejach wąskotorowych. Od roku 1952 na Gdańskich Kolejach Dojazdowych, w tutejszych warsztatach w Lisewie był remontowany i przebudowywany. W latach 60-tych, we wszystkich wagonach motorowych na GKD zamontowano silniki wysokoprężne S-53 o mocy 100 KM i układy napędowe Jelcza z napędem na obie osie. W 1974 r. wagon został sprzedany cukrowni Tuczno, gdzie po kolejnej naprawie służył jako ciężka drezyna motorowa. Po awarii silnika w 1983 roku był eksploatowany jako wagon doczepny. W roku 1993 został przekazany do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.

Wagon motorowy MBd1-130 zbudowany został w Warsztatach Gdańskich Kolei Dojazdowych w Lisewie w 1957 r., na drodze przebudowy z wagonu pasażerskiego. Do napędu zastosowano silnik benzynowy S-42 oraz układ napędowy od samochodu ciężarowego "Star". Wagon posiadał napęd na jedną oś i był wagonem jednokierunkowym, ponieważ posiadał jedną kabinę sterowniczą. W 1963 r. dokonano przebudowy wagonu wstawiając wysokoprężny silnik spalinowy S-53 o mocy 100 KM, oraz nowy układ napędowy stosowany w ówczesnych autobusach marki " Jelcz". Zastosowano również napęd na dwie osie, dzięki czemu wagon mógł ciągnąć 2 wagony doczepne. W roku 1994 został przekazany do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.

Lokomotywa Lxd2-250 została zbudowana w zakładach FAUR w Bukareszcie w 1983. Zanim w 2001 roku trafiła do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie pracowała na Przeworskiej Kolei Dojazdowej i w Cukrowni Kruszwica. Posiada oryginalny sześciocylindrowy rzędowy silnik Maybach MB836Bb o mocy 450 KM, który w ramach naprawy ma być wymieniony na dwunastocylindrowy, widlasty, polski silnik ZM Wola H-12 na licencji Henschel o mocy 505 KM.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stacja Muzeum
P5

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....