Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler i FNM zaprezentowali makietę FLIRT-a dla Lombardii

inforail
02.10.2019 10:31
0 Komentarzy

Wraz z FNM firmaStadler przedstawia dziś (2 października) makietę nowego elektryczno-dieslowskiegoFlirta dla Lombardii.

W listopadzie 2018 r. obie firmy podpisały umowę ramową namaksymalnie 50 sztuk takich jednostek. Jednocześnie złożono wstępne zamówieniena 30 pojazdów. Dziesięć miesięcy po podpisaniu umowy Stadler i FNMzaprezentowali na EXPO Ferroviaria 2019 w Mediolanie makietę pociągu.Odwiedzający targi będą mogli po raz pierwszy spojrzeć na ten modeldemonstracyjny w oryginalnym rozmiarze, do którego można wsiąść, tak, jakwsiada się do pociągu.

Zgodnie z umową dostawa pierwszych pojazdów planowana jestna koniec 2021 r. Zamówienie to oparte jest na programie zakupu nowych pociągów,zatwierdzonym i sfinansowanym przez Regione Lombardia. 

Nowe pociągi zostały opracowane ze szczególnym naciskiem nazrównoważony rozwój środowiska. Pociąg jest napędzany przez zespół napędowyzawierający cztery niskoemisyjne silniki diesla najnowszej generacji (Vgeneracja z katalizatorem SCR) i dwa zestawy akumulatorów. Dzięki akumulatoromi trakcji spalinowo-elektrycznej nowy pociąg może kursować na liniachzelektryfikowanych i niezelektryfikowanych.

Oczekuje się, że zużycie paliwa będzie o 30 procent niższeniż w przypadku obecnej floty, co odpowiada szacunkowej oszczędności wynoszącej3 miliony euro rocznie. Emisje CO2 zostaną również zmniejszone o 12 400 tonrocznie. Jest to odpowiednik 8600 samochodów na drogach! Ponadto położeniesilników w środku pociągu zapewnia wysoki komfort dla pasażerów, ponieważ hałasi wibracje nie są przenoszone na skład.

 Więcejinformacji o pociągach

Pociągi trzyczłonowe mają długość 66,8 metra i oferująmiejsce dla 328 pasażerów, z siedziskami dla 168 z nich. Maksymalna prędkośćwynosi 140 kilometrów na godzinę. Oprócz toalety, oświetlenia LED i Wi-Fi,pojazdy są wyposażone w gniazda 220 V, złącza USB i system informacjipasażerskiej. System lampek ostrzegawczych informuje pasażerów o otwarciu izamknięciu drzwi. Dostępność dla osób o ograniczonej sprawności ruchowejułatwiają przesuwne stopnie, które kompensują odległość między drzwiami aplatformą. W pociągach są też miejsca na rowery i bagaż.

Jesteśmy dumni, że możemy wspierać FNM w ciągłym rozwoju imodernizacji floty poprzez zakupy innowacyjnych pojazdów. Prezentacja makietypodkreśla naszą konstruktywną współpracę z FNM. Cieszymy się, że przyszlipasażerowie mogą teraz po raz pierwszy zobaczyć pociąg jako modeldemonstracyjny – podkreślił Maurizio Oberti, regionalny dyrektor ds. Sprzedażyi marketingu Stadlera.

 Kontynuujemy działania mające na celu odnowienie flotypociągów – powiedział prezes FNM Andrea Gibelli. Możliwe jest dziękifinansowaniu i wskazaniom Regione Lombardia. Nadal dążymy do zapewnienianajlepszej obsługi ponad 800 000 osób, które codziennie korzystają z regionalnychusług kolejowych – dodał.


Komentarze