Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler inwestuje w Siedlcach

inforail
13.01.2015 12:59
0 Komentarzy

Stadler Polska nabył w grudniu 2014 roku od PKP S.A., za kwotę 28,7 miliona złotych, prawo użytkowania wieczystego działek o łącznej powierzchni ponad 5,5 hektara, na których jest zlokalizowany jej zakład produkcyjny w Siedlcach. Dotychczas działki były dzierżawione przez producenta taboru. Zakup został dokonany w drodze przetargu. Jest to kolejny krok w umacnianiu przez Stadler pozycji na polskim rynku, po wygraniu w ostatnich latach przetargów na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz PKP Intercity. ?Decyzja o zakupie działki w Siedlcach zapadła już wcześniej. W ostatnich latach dużo inwestowaliśmy w rozwój naszego siedleckiego zakładu. Zlecenia otrzymane od Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz PKP Intercity potwierdziły, że decyzja ta była słuszna??powiedział Christian Spichiger, wiceprezes wykonawczy Stadler na Europę Środkową oraz prezes zarządu Stadler Polska. ?Doceniamy potencjał polskiego rynku i jesteśmy przekonani, że nasze produkty ?nowoczesne, komfortowe i ekonomiczne pojazdy szynowe, stanowią dla niego bardzo atrakcyjną ofertę. Nasz zakład produkcyjny w Siedlcach powstał z myślą o realizacji przede wszystkim zamówień z rynku lokalnego, dlatego, obok zleceń dla przewoźników z innych krajów europejskich, zamówienia od polskich klientów są dla nas bardzo istotne. Pozwolą one utrzymać obecne miejsca pracy i dalej inwestować w rozwój siedleckiej fabryki?. Stadler Polska Sp. z o.o. specjalizuje się w produkcji elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych z rodziny FLIRT oraz GTW. W 2015 roku siedlecki zakład zakończy realizację kontaktu na dostawę pociągów FLIRT3 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Będzie też realizował zamówienie na 20 pociągów FLIRT3 dla PKP Intercity w ramach konsorcjum z NEWAG S.A., a także produkował pojazdy dla przewoźników europejskich. Obecne moce produkcyjne zakładu to około 6 czteroczłonowych pociągów FLIRT miesięcznie. Ponadto w siedleckiej fabryce są produkowane komponenty elektryczne, tj. tablice rozdzielcze i wiązki kablowe używane do budowy pociągów typu KISS. Firma świadczy również usługi z zakresu utrzymania taboru, m.in. dla Kolei Śląskich, Kolei Mazowieckich, LEO Express oraz ŁKA.

Historia Stadler PolskaZakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach powstał w 2007 roku na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu 2006 roku Stadler Bussnang AG otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). Natychmiast po otrzymaniu zamówienia zespół firmy Stadler rozpoczął prace związane z założeniem fabryki w Siedlcach. Postanowiono, że polski zakład Grupy Stadler Rail powstanie właśnie w tym mieście, ponieważ leży ono przy linii kolejowej, niedaleko wschodniej granicy Polski, posiada długą tradycję kolejową oraz oferuje dostęp do doświadczonych pracowników. Ponadto władze lokalne od samego początku aktywnie wspierały tworzenie fabryki w Siedlcach. Firma wydzierżawiła od PKP dawną halę montażową odpowiadającą jej potrzebom i przekształciła ją w nowoczesny zakład produkcyjny. Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. Oficjalne otwarcie zakładu miało miejsce 5 września 2007 roku. W latach 2011-2012 został on rozbudowany, dzięki czemu zwiększyły się jego moce produkcyjne. Produkowane są tam pojazdy dla przewoźników z całej Europy, a w firmie Stadler Polska zatrudnienie znajduje ponad 550 wykwalifikowanych pracowników. Do końca 2014 roku siedlecki zakład opuściło 220 gotowych pociągów.

Komentarze