TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Stadler: Latem testy Flirtów dla Kolei Mazowieckich
Karol Wach - Opublikowano: 18.04.2019 16:24:03
Tomasz Prejs

O bieżącej produkcji w siedleckiej fabryce Stadlera, w tym przede wszystkim o budowie składów dla Kolei Mazowieckich rozmawiamy z Tomaszem Prejsem, dyrektorem zarządzającym Stadler Polska.

InfoRail.pl: Na jakim etapie jest obecnie budowa sześciu Flirtów dla Kolei Mazowieckich, zamówionych w 2018 roku?

Tomasz Prejs: Produkcja pojazdów z pierwszego zamówienia jest w trakcie. Obecnie w zakładzie w Siedlcach mamy już wagony do pierwszego pociągu. To lekkie, aluminiowe pudła wyprodukowane w nowoczesnej technologii, które od kilku tygodni są zabudowywane. Trwają prace montażowe związane z zabudową podłogi, ścian, sufitów i izolacji termicznej. Po zakończeniu budowy pierwszego pojazdu rozpoczną się jego testy.

Rozumiem, że na początku te testy tradycyjnie będą prowadzone na terenie fabryki?

Pierwszy etap obejmuje testy na terenie zakładu w Siedlcach, gdzie posiadamy własną sieć testową. Kolejny etap to testy przy współpracy z PKP PLK. Z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa będziemy mogli wyjechać poza teren zakładu i rozwinąć prędkość docelową 160 km/h. Latem będziemy kontynuować testy pojazdu na torze w Żmigrodzie, tak żeby w bezpiecznym czasie złożyć odpowiednie dokumenty do UTK i certyfikować pojazd. Zgodnie z umową, pierwszy pojazd ma zostać przekazany Kolejom Mazowieckim w listopadzie.

Umowa ramowa dla Kolei Mazowieckich obejmuje także pojazdy dwuczłonowe. Jak będzie odbywała się ich procedura dopuszczeniowa? Czy trzeba startować od zera?

Stadler ma już dopuszczony pojazd dwuczłonowy w Polsce. Jest to pociąg FLIRT wyprodukowany dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od 2013 roku, kiedy homologowaliśmy pojazd dla ŁKA, zmieniły się niektóre wymagania i przepisy. W przypadku pojazdów dla Kolei Mazowieckich musielibyśmy więc skupić się na różnicach, które pojawiły się w międzyczasie.

Jakie jeszcze pojazdy kolejowe są produkowane w Siedlcach?

Aktualnie produkujemy także pojazdy między innymi dla przewoźników z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Norwegii.

Dziękujemy za rozmowę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Siedlce
Flirt
Koleje Mazowieckie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....