Stadler o współpracy z innymi producentami ? czy to możliwe?
Omożliwość współpracy z innymi producentami taboru kolejowego pytamy ArkadiuszaŚwierkota, członka Zarządu Stadler Polska, odpowiedzialnego za rozwój sprzedażyna rynku polskim.
InfoRail:Czy możliwa jest dalsza współpraca Stadlera z Newagiem, ew. nawiązaniewspółpracy z PESĄ?
Arkadiusz Świerkot: Jesteśmyotwarci na każdą współpracę, która przyniesie korzyści wszystkim stronom i zktórej będą zadowoleni pasażerowie korzystający z naszych pojazdów. Kontrakt nadostawę 20 pociągów dla PKP Intercity realizowaliśmy wspólnie z Newagiem. Byłoto jednorazowe działanie i w chwili obecnej nie ma między nami umowy okontynuowaniu współpracy. Jednak z każdym możemy zawsze usiąść do stołu irozmawiać, tak jak zrobiliśmy to z firmą Solaris. To będzie na pewno dobrawspółpraca, na której skorzystają wszystkie strony.
InfoRail:Czy taka ewentualna współpraca jest opłacalna dla Stadlera, który ma przecieżniemalże kompletne portfolio produktów szynowych? Jakie są wnioski zewspółpracy z Newagiem przy budowie Flirtów3 dla PKP IC?
Arkadiusz Świerkot: To, conapędza każdą dziedzinę życia – to rozwój, ciągłe optymalizowanie iposzukiwanie nowoczesnych rozwiązań. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę zfirmą Solaris, która jest uznaną marką na świecie w produkcji autobusów,Stadler zaś jest jednym z liderów w produkcji pojazdów szynowych. To, że mamykompletne portfolio produktów wcale nie oznacza, że nie możemy czegoś dopasowaćjeszcze lepiej do potrzeb odbiorcy i na to wspólnie z Solaris liczymy. Wprzypadku współpracy z Newagiem działaliśmy pod presją czasu. Projekt byłnaprawdę wymagający, ale mu sprostaliśmy.O jakości wyprodukowanych dla PKP Intercity pojazdów najlepiej świadczy wskaźnik ich niezawodności,który wyniósł na koniec września 99,9%.
InfoRail:Czy Stadler myśli o wprowadzeniu pojazdu niskobudżetowego, który mógłbypowalczyć z polskimi ezt-ami (Elf, Impuls) przede wszystkim cenowo?
Arkadiusz Świerkot: A cooznacza pojęcie pojazd niskobudżetowy? Jeśli to, że dążąc do wyprodukowania jaknajtańszego pojazdu, świadomie obniżamy jego jakość, niezawodność i tym samymbezpieczeństwo, to nie. Stadler na takie rozwiązania się nie zgadza. Nie makompromisu w zakresie bezpieczeństwa, jakości i niezawodności. Naturalniejesteśmy świadomi dużej presji związanej z kosztami i staramy się sprostać tejsytuacji.
InfoRail:W Berlinie zobaczyliśmy po raz pierwszy HS od Stadlera. Czy z perspektywyStadlera polscy przewoźnicy są w gronie odbiorców, którzy mogą byćzainteresowani zakupem takich składów?
Arkadiusz Świerkot: Dlaczegonie? Może na początek dla polskich przewoźników bardziej interesujące byłybyskłady osiągające prędkość do 200 km/h? Nasz nowy pojazd dużych prędkości ?EC250 jest dość specyficzny ? przeznaczony do eksploatacji na trasachtransalpejskich w relacji Zurych ? Mediolan,
a później także w relacji Frankfurt ? Mediolan, będzie poruszał się przeznajdłuższy na świecie tunel kolejowy Św. Gotarda. W związku z tym musiodpowiadać specyficznym i wyśrubowanym wymaganiom technicznym, jak równieżrestrykcyjnym przepisom dot. udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Będzieposiadał dopuszczenie do ruchu w czterech krajach: w Niemczech, Austrii,Szwajcarii oraz we Włoszech. Jesteśmy z tego pociągu bardzo dumni. Potwierdzaon naszą mocną pozycję na rynku kolejowym i jest dowodem naszych kompetencji,innowacyjności i wysokiego poziomu technicznego jaki w ostatnich latachosiągnęliśmy. Aktualnie w Polsce planowane są znaczące inwestycje winfrastrukturę. Po ich zakończeniu temat kdp może być ciekawym wyzwaniem.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze