Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler o współpracy z innymi producentami ? czy to możliwe?

inforail
24.10.2016 06:50
0 Komentarzy

Omożliwość współpracy z innymi producentami taboru kolejowego pytamy ArkadiuszaŚwierkota, członka Zarządu Stadler Polska, odpowiedzialnego za rozwój sprzedażyna rynku polskim.

InfoRail:Czy możliwa jest dalsza współpraca Stadlera z Newagiem, ew. nawiązaniewspółpracy z PESĄ?

Arkadiusz Świerkot: Jesteśmyotwarci na każdą współpracę, która przyniesie korzyści wszystkim stronom i zktórej będą zadowoleni pasażerowie korzystający z naszych pojazdów. Kontrakt nadostawę 20 pociągów dla PKP Intercity realizowaliśmy wspólnie z Newagiem. Byłoto jednorazowe działanie i w chwili obecnej nie ma między nami umowy okontynuowaniu współpracy. Jednak z każdym możemy zawsze usiąść do stołu irozmawiać, tak jak zrobiliśmy to z firmą Solaris. To będzie na pewno dobrawspółpraca, na której skorzystają wszystkie strony.

InfoRail:Czy taka ewentualna współpraca jest opłacalna dla Stadlera, który ma przecieżniemalże kompletne portfolio produktów szynowych? Jakie są wnioski zewspółpracy z Newagiem przy budowie Flirtów3 dla PKP IC?

Arkadiusz Świerkot: To, conapędza każdą dziedzinę życia – to rozwój, ciągłe optymalizowanie iposzukiwanie nowoczesnych rozwiązań. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę zfirmą Solaris, która jest uznaną marką na świecie w produkcji autobusów,Stadler zaś jest jednym z liderów w produkcji pojazdów szynowych. To, że mamykompletne portfolio produktów wcale nie oznacza, że nie możemy czegoś dopasowaćjeszcze lepiej do potrzeb odbiorcy i na to wspólnie z Solaris liczymy. Wprzypadku współpracy z Newagiem działaliśmy pod presją czasu. Projekt byłnaprawdę wymagający, ale mu sprostaliśmy.O jakości wyprodukowanych dla PKP Intercity pojazdów najlepiej świadczy wskaźnik ich niezawodności,który wyniósł na koniec września 99,9%.

InfoRail:Czy Stadler myśli o wprowadzeniu pojazdu niskobudżetowego, który mógłbypowalczyć z polskimi ezt-ami (Elf, Impuls) przede wszystkim cenowo?

Arkadiusz Świerkot: A cooznacza pojęcie pojazd niskobudżetowy? Jeśli to, że dążąc do wyprodukowania jaknajtańszego pojazdu, świadomie obniżamy jego jakość, niezawodność i tym samymbezpieczeństwo, to nie. Stadler na takie rozwiązania się nie zgadza. Nie makompromisu w zakresie bezpieczeństwa, jakości i niezawodności. Naturalniejesteśmy świadomi dużej presji związanej z kosztami i staramy się sprostać tejsytuacji.

InfoRail:W Berlinie zobaczyliśmy po raz pierwszy HS od Stadlera. Czy z perspektywyStadlera polscy przewoźnicy są w gronie odbiorców, którzy mogą byćzainteresowani zakupem takich składów?

Arkadiusz Świerkot: Dlaczegonie? Może na początek dla polskich przewoźników bardziej interesujące byłybyskłady osiągające prędkość do 200 km/h? Nasz nowy pojazd dużych prędkości ?EC250 jest dość specyficzny ? przeznaczony do eksploatacji na trasachtransalpejskich w relacji Zurych ? Mediolan,
a później także w relacji Frankfurt ? Mediolan, będzie poruszał się przeznajdłuższy na świecie tunel kolejowy Św. Gotarda. W związku z tym musiodpowiadać specyficznym i wyśrubowanym wymaganiom technicznym, jak równieżrestrykcyjnym przepisom dot. udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Będzieposiadał dopuszczenie do ruchu w czterech krajach: w Niemczech, Austrii,Szwajcarii oraz we Włoszech. Jesteśmy z tego pociągu bardzo dumni. Potwierdzaon naszą mocną pozycję na rynku kolejowym i jest dowodem naszych kompetencji,innowacyjności i wysokiego poziomu technicznego jaki w ostatnich latachosiągnęliśmy. Aktualnie w Polsce planowane są znaczące inwestycje winfrastrukturę. Po ich zakończeniu temat kdp może być ciekawym wyzwaniem.


Komentarze