TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Stadler odwołał się od wyników przetargów ŁKA
InfoRail - Opublikowano: 30.11.2016 10:48:02 13 komentarzy
Stadler odwołał się od wyników przetargów ŁKA

Zgodnie z przewidywaniami Stadler Polska odwołał się od wyników przetargu na dostawę taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dziś KIO zajmuje się tą sprawą.

Przypomnijmy, że ŁKA pierwotnie jako zwycięzcę wskazała właśnie producenta z Siedlec. Po ponownym przeanalizowaniu ofert oferta firmy została odrzucona, jako najkorzystniejszą wskazano tę złożoną przez Newag.

Na tę chwilę nie wiemy jakie argumenty podnosi Stadler w odwołaniu do KIO, na stronie przewoźnika nie pojawiała się bowiem żadna informacja. Możemy się jednak domyślać, że są one zbieżne z tymi, jakie firma przekazała w komunikacie prasowym kilka tygodni temu. 

Producent stał wówczas na stanowisku, iż zastrzeganie elementów oferty jako tajemnicy przedsiębiorstwa jest normalną praktyką stosowaną przez wszystkich oferentów w wielu przetargach, zarówno w kraju jak i za granicą i służy ochronie wartości intelektualnych przedsiębiorstwa. Jest to prawo wykonawcy, jeżeli wykaże spełnienie przesłanek określonych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Z prawa utajnienia wrażliwych danych skorzystali w przetargu ŁKA wszyscy trzej wykonawcy, w tym Stadler i żaden z konkurentów nie kwestionował zasadności tego utajnienia. Wszyscy wykonawcy zastrzegli części techniczne swoich ofert, przy czym Stadler, w przeciwieństwie do pozostałych wykonawców, nie utajnił części oferty dotyczącej systemu i zakresu utrzymania. Pesa, podobnie jak Stadler, potraktowała jako tajemnicę przedsiębiorstwa parametry dotyczące masy, liczby siedzeń, zużycia energii i współczynnika efektywności kosztowej.

I dalej Stadler twierdził, że stosując pionierskie i innowacyjne rozwiązania stał się liderem w produkcji światowej klasy ultraefektywnych kosztowo i energetycznie elektrycznych zespołów trakcyjnych. Już od 1989 roku firma produkuje lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wagonów ze stopów aluminiowych. Pojazdy te cechuje niższa masa w porównaniu z pojazdami innych producentów, a co za tym idzie niższe zużycie energii elektrycznej. Wynikająca z tego efektywność kosztowa jest wyróżnikiem produktów Stadlera na całym świecie. Pozwala wybrać ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie, biorąc pod uwagę nie tylko same koszty nabycia pojazdów, ale również koszty związane z ich eksploatacją w całym, bardzo długim cyklu życia pojazdów. To właśnie ta kwestia wydaje się być kluczowa w tym postępowaniu. W odwołaniu złożonym do KIO Newag zarzucił Stadlerowi oferowanie produktu z parametrami technicznymi niemożliwymi do zrealizowania, mimo, że te zostały utajnione. Stadler informował, że zaoferowany w przetargu ŁKA pojazd należy do rodziny FLIRT, który na polskim rynku może poszczycić się wskaźnikiem niezawodności wynoszącym aż 99,9%. Przy zaoferowanej w przetargu masie pojazdu oraz zastosowanych rozwiązaniach technicznych o charakterze energooszczędnym, współczynnik efektywności kosztowej podany w ofercie jest całkowicie wiarygodny i realny. I dalej Stadler informował, że dysponując wieloletnim doświadczeniem, zdobytym także na zagranicznych rynkach kolejowych, ma pewność, że zużycie energii przez jego pojazdy nie tylko nie przekracza wartości przyjmowanych na etapie składania ofert, ale wielokrotnie osiąga niższe wartości. Co więcej producent podkreślał, że przy wydawaniu publicznych pieniędzy na zakup pojazdów, które mają być eksploatowane nawet przez 30 lat, odpowiedzialny przewoźnik powinien uwzględniać przy wyborze najkorzystniejszej oferty nie tylko cenę zakupu pojazdów, ale także koszt ich eksploatacji i utrzymania. Takie podejście do zakupu taboru jest praktykowane w większości rozwiniętych krajów Europy i pozwala przewoźnikom prowadzić działalność efektywną finansowo. Firma ponadto podkreśla, że oferta w przetargu dla ŁKA złożyła polska spółka będąca właścicielem zakładu produkcyjnego w Siedlcach - Stadler Polska. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail jest to jeden z największych pracodawców w regionie Siedlec, firma, która zatrudnia ponad 700 polskich pracowników, współpracuje z ponad 2 tysiącami polskich poddostawców i która od 10 lat płaci w Polsce.

Przetarg obejmuje dostawę 14 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla potrzeb wykonywania aglomeracyjnych i regionalnych przewozów pasażerskich oraz usługi utrzymania dostarczonych pojazdów od momentu faktycznego przekazania poszczególnych pojazdów do eksploatacji do 13 czerwca 2029 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ŁKA
Stadler
ezt
KIO
  • Kolejarz – 30.11.2016

    Tu nie chodzi o to co można, a czego nie można utajnić tylko o przejrzysty dowód jasno wykazujący, że utajniona część zawiera prawdziwe dane. Pokrętne są argumenty Stadlera, bo jak rozumiem można napisać co się chce i to utajnić, co zamyka drogę do weryfikacji. Mam nadzieję, że zostaną powołani rzetelni rzeczoznawcy i jednoznacznie sprawdzą prawdziwość wskaźnika niezawodności (99,9%) - ale nad tym chyba miało czuwać CBA?

  • sss – 30.11.2016

    tu chodzi o to że do współczynnika wliczono rekuperację,niezgodnie z siwz,i newag to wykazał

  • lolo – 30.11.2016

    Dla oceniających oferty też były tajne?

  • Tomek – 30.11.2016

    nie chcę być złym prorokiem, ale z przetargu na EZT-y dla ŁKA zaczyna się powolutku robić nasza polska wersja Never Ending Story :)

  • q – 30.11.2016

    gdzie dwóch się bije...

  • Polskie przysłowia – 30.11.2016

    ...tam trzeci korzysta. I żeby faktycznie tak się nie okazało że teraz wykluczą jeszcze Newag i wygra Pesa

  • ..... – 30.11.2016

    Oby nie!

  • siekera – 30.11.2016

    Pesa nie celuje w ŁKA, bo czeka, aż się Newag udławi zamówieniami. Za chwilę przetargi KM i PR. Będzie się działo.

  • Rafel – 30.11.2016

    Newag to nie PESA i nie dławi się bo zna swoje możliwości przerobowe, nie bój się swoje zarobi.

  • sphinx – 01.12.2016

    @loloOceniający mieli dostęp do pełnej treści ofert.

  • xtrain – 01.12.2016

    Mimo wszystko trzymam kciuki za NEWAG.

  • Dziuba – 01.12.2016

    Trzymam kciuki za Flirty. Sprawdzają się tam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....