Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler wjeżdża do Doliny Krzemowej

inforail
19.08.2016 20:17
0 Komentarzy

Po raz pierwszy whistorii Stadler zrealizuje dostawę na amerykański rynek 16 sześcioczłonowychpiętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu KISS. Umowa o wartości 551mln USD zawarta z amerykańskim przedsiębiorstwem kolejowym Caltrain zakładamożliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne 96 pojazdów.

Siódme z kolei zamówienie ze Stanów Zjednoczonych, tonajwiększy sukces Stadlera w USA. Oznacza to, że piętrowe pojazdy typu KISSbędą obecne już w dziewięciu krajach świata.

15 sierpnia 2016 r. w San Mateo Jim Hartnett, prezesPeninsula Corridor Joint Powers Board (Caltrain) i Peter Spuhler, właściciel iprezes Stadlera, podpisali umowę na dostawę piętrowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych typu KISS. Umowa między Caltrain i Stadlerem zakłada dostawę 16sześcioczłonowych pojazdów, z których każdy ma ponad 157 m długości. Umowa owartości 551 mln USD przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne 96pojazdów na łączną kwotę 385 mln USD.

Nowe piętrowe pociągi będą kursowały na trasie z SanFrancisco do San Jose w Dolinie Krzemowej. Możliwość transportu dużej liczbypasażerów zapewni wysoką efektywność przewozów, a tym samym umożliwiamerykańskiemu przewoźnikowi Caltrain uruchomienie szybszych i częstszychpołączeń obsługujących stale rosnącą liczbę pasażerów na tej trasie. Stare,ciężkie, stalowe pociągi napędzane silnikami diesla, zostaną zastąpionenowoczesnymi, elektrycznymi pojazdami o lekkiej aluminiowej konstrukcji oraz ozmniejszonej emisji hałasu i gazów cieplarnianych.

Umowa z Caltrain jest już siódmym kontraktem Stadlera wStanach Zjednoczonych. Pierwsze zamówienie Stadler otrzymał w 2002 roku od NewJersey Transit River Line. Była to dostawa 20 przegubowych pojazdów GTW.Kolejna umowa zawarta z Capital Metropolitan Transportation Authority (CMTA) zAustin w Teksasie obejmowała dostawę 6 spalinowych przegubowych jednostek,które kursują na trasie Austin ? Leander. Pojazdy zostały dostarczone wiosną2008 roku. Siedem lat później zamówienie powiększono o kolejne czteryjednostki. Denton County Transportation Authority (DCTA) zamówiło u Stadleraprojekt i wykonanie 11 niskopodłogowych spalinowych przegubowych pociągów,które od 2012 roku obsługują ruch pasażerski na sześciu stacjach w Denon Countyw Teksasie. Z kolei w kwietniu 2014 roku San Francisco Bay Area Rapid TransitDistrict (BART) złożyło zamówienie na dostawę 8 spalinowych przegubowychpociągów, które od 2017 roku połączą Pittsburgh/Bay Point z Antioch. W czerwcu2015 roku Fort Worth Transportation Authority (?The T?) zleciło Stadlerowiwykonanie i dostawę ośmiu pociągów spalinowych typu FLIRT do obsługi ruchumiedzy Fort Worth i północnym terminalem lotniska w Dallas.

Jim Hartnett, prezes Peninsula Corridor Joint Powers Board(Caltrain), podpisując umowę, podkreślił jak ważnym jest ona elementem unowocześnianiaprzedsiębiorstwa: ?Program modernizacji Caltrain jest najważniejszym projektemw 150-letniej jego historii. Szukaliśmy partnera, który dostarczy nam produktynajwyższej klasy, przenosząc nas tym samym w XXI wiek. Jesteśmy zachwyceni, żemożemy pracować z tak zaangażowaną firmą, jaką jest Stadler, która pomoże namdostarczyć pasażerom usługi na najwyższym poziomie?- mówił Hartnett.

Peter Spuhler, właściciela i prezesa Stadlera, również podkreślałznaczenie tego projektu: ?Jestem niezmiernie dumny, że mamy możliwość wykonaniapierwszych piętrowych pociągów, które będą jeździć w Stanach Zjednoczonych.KISS jest produktem wysokiej klasy i tym samym pasuje do Doliny Krzemowej.Pociągi są lekkie i wytrzymałe, o sprawdzonej aluminiowej konstrukcji. Mamynadzieję, że to zamówienie wzmocni naszą pozycję innowacyjnego lidera w branżyi będziemy mogli świętować dalsze sukcesy przy kolejnych przetargach? ?stwierdził Spuhler.

Wysoką efektywność elektrycznych piętrowych zespołówtrakcyjnych Stadlera zapewnia sprawdzona konstrukcja, niskie kosztyeksploatacji oraz niezawodność. Pojazdy typu KISS spełniają wytyczne FederalRailroad Administraction (FRA) określające zasady Alternative Compliance wruchu mieszanym, które przewidują wysoki poziom bezpieczeństwa biernegopojazdów. Specjalnie skonstruowane przez Stadlera wózki mają pneumatycznąamortyzację, która eliminuje zbędne wibracje i umożliwia ciche prowadzeniepojazdu. Maksymalna prędkość jednostek wynosi 177 km/h. Sześcioczłonowe pociągimogą zostać dodatkowo wydłużone o jeden lub dwa człony bez utraty prędkościmaksymalnej, zwiększając jednocześnie liczbę przewożonych pasażerów. Spełnienieprzez Stadlera wymagań ?Buy America Act? oznacza, że pojazdy typu KISS będą w60 proc. produkowane z elementów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych. Po razpierwszy formuła ta została zastosowana przez Stadlera w projekcie dla FortWorth Transportation Authority (?The T?). W Salt Lake City w stanie UtahStadler wynajął halę, w której budowane są pojazdy typu FLIRT zamówione przez?The T?. Pojazdy typu KISS dla Caltrain będą również montowane w Salt LakeCity.

Zawarta umowa przewiduje dostawę pierwszego na amerykańskimrynku piętrowego pociąg Stadlera typu KISS już w sierpniu 2019 roku. Pierwsząpodróż pasażerowie będą mogli odbyć po przejściu testów pojazdu już w 2020roku.


Komentarze