Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler wzmacnia swoją obecność w Szwecji przejmując Swedtrac

inforail
23.01.2018 07:46
0 Komentarzy

Stadler przejmie odspółki Knorr-Bremse specjalizującą się w modernizacjach pociągów spółkę-córkęSwedtrac.

Jak informuje producent przejęcie to wzmocni obecność firmyw krajach nordyckich, w szczególności na rynku szwedzkim. Stadler powita takżena pokładzie 106 pracowników firmy Swedtrac.

Przejmując pod koniec pierwszego kwartału 2018 roku spółkęSwedtrac, Stadler pozyska przedsiębiorstwo specjalizujące się w modernizacji iutrzymaniu pojazdów szynowych. Obecnie Swedtrac realizuje dwa duże kontrakty:”OTU Refurbishment“ i „X2000 Comfort Upgrade“. W 2013 roku firma zostałaprzyłączona do Knorr-Bremse – światowego lidera w produkcji układów hamulcowychwykorzystywanych w pojazdach szynowych i użytkowych.

W ostatnich latach rozwój Stadlera w krajach nordyckichwyraźnie nabrał tempa. Na rynku skandynawskim firmie przypadły w udziale następującezamówienia:

– w Szwecji -kompleksowy serwis pociągów MTR-Express oraz modernizacja X2000 – szwedzkichpociągów dużych prędkości należących do spółki SJ, realizowana we współpracy zABB.

– W Norwegii –dostawa pojazdów typu Flirt przewoźnikowi NSB oraz tramwajów dla Bergen(Bybanen). Ponadto dwa zlecenia na kompleksowy serwis otrzymane od spółekBybanen w Bergen i Gjövikbanen w Oslo;

– W Danii –kompleksowy serwis tramwajów dla miasta Aarhus.

Liczba pociągów i tramwajów firmy Stadler w Skandynawiizwiększy się z 81 pojazdów w roku 2013 do ponad 300 pojazdów w roku 2020, cooznacza wzrost o niemal 400 procent. 30 % floty Stadlera eksploatowanej na tym rynku znajduje się pod opiekąStadler Serwis.

Potencjał rynku nordyckiego nie jest jednak jeszcze w pełniwykorzystany. W tym potencjale Stadler upatruje możliwości rozwoju swojejdziałalności. Siedziba spółki Swedtrac w Tillberdze, oddalonej o ok. 100 km odSztokholmu, ma w przyszłości stać się ważnym centrum kompetencyjnym Stadlera wobszarze serwisu w Szwecji.

„Cieszymy się, że będziemy mogli zwiększyć obszarmodernizacji istniejących flot pojazdów. Poszerzymy także nasze zasoby wiedzytechnologicznej obejmujące teraz kompletną paletę produktów, dzięki czemujeszcze sprawniej będziemy mogli odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszychnajbardziej wymagających klientów. Cieszymy się także na przyjęcie do rodzinyStadlera pracowników Swedtrac i rozpoczęcie współpracy” – mówi Jürg Gygax,wiceprezes wykonawczy oddziału Stadler Service.

„Skupiamy się na naszych głównych kompetencjach, tzn. naofercie podsystemów i komponentów oraz na związanych z nimi usługach. Dlawiodącego producenta pojazdów szynowych, jakim jest Stadler, spółka Swedtractakże w przyszłości będzie generowała istotną wartość dodaną. Knorr-Bremse iStadler od wielu lat współpracują ze sobą z powodzeniem na wielu płaszczyznach.Knorr-Bremse będzie współpracować w przyszłości również z firmą Swedtrac wzakresie podsystemów na potrzeby projektów modernizacyjnych” – dodaje KlausDeller, prezes zarządu spółki Knorr-Bremse AG, odpowiedzialny za dział RailVehicle Systems.


Komentarze