TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Stadler z umową na hybrydy dla FNM
- Opublikowano: 29.11.2018 09:51:09
Stadler z umową na hybrydy dla FNM

Stadler i FNM zawarły umowę ramową na dostawę hybrydowych składów dla kolei regionalnej.

Czas obowiązywania kontraktu to osiem lat, minimalna wielkość zamówienia obejmuje 30, a maksymalna 50 pojazdów. Jednocześnie podpisana została umowa realizacyjna na dostawę pierwszych 30 pociągów. Wartość zamówienia to ponad 190 mln euro.

Stadler wygrał ogłoszony przez FNM w ubiegłym roku przetarg. Podpisana umowa jest oparta na założeniach strategii zakupu nowych pociągów finansowanej w wysokości 1,6 mld euro przez Region Lombardii.

Treść umowy ramowej

Umowa ramowa z okresem obowiązywania przez osiem lat przewiduje dostarczenie hybrydowych pociągów z napędem spalinowo-elektrycznym, przeznaczonych do ruchu na odcinkach niezelektryfikowanych. Gwarantowana minimalna wielkość zamówienia to 30 pociągów, maksymalna 50. Cena za jeden pojazd wynosi ponad 6,3 mln euro. Umowa ramowa obejmuje również planowe usługi utrzymania na poziomie P1, ponowne uruchomienie pojazdów po aktach wandalizmu oraz po naprawach powypadkowych.

Pierwsza umowa wykonawcza

Wraz z zawarciem umowy ramowej spółka córka FNM, FERROVIENORD, podpisała ze Stadlerem pierwszą umowę wykonawczą na dostawę 30 pojazdów, opiewającą na łączną kwotę ponad 190 mln euro. Pierwsze pociągi będą dostarczane w 2021 roku.

Wyższa wydajność i rozwiązania pro-ekologiczne

Podczas opracowywania dokumentacji przetargowej szczególny nacisk położono na wpływ pojazdów na środowisko, jak również na innowacyjne rozwiązania spełniające wysokie wymagania przewoźnika. Napęd pojazdu umieszczony jest w specjalnym module (Power Pack) i zawiera dwa niskoemisyjne silniki spalinowe najnowszej generacji (poziom V z katalizatorem SCR) oraz dwa zestawy baterii. Dzięki bateriom nowy pociąg będzie kursował na trasach podmiejskich emitując mniej spalin, a na stacjach poziom emisji będzie spadał do zera. Nowe technologie zapewniają lepszą wydajność pojazdów: o 20% większe przyspieszenie skutkujące znacznie krótszym czasem przejazdu. To bardzo korzystne dla Regionu Lombardii, charakteryzującego się bardzo gęstą siecią położonych blisko siebie stacji. Ponadto nowe pociągi będą odzyskiwać energię podczas hamowania i będą miały o 19 % mniejszy nacisk na oś, co przyczyni się do zmniejszenia kosztów utrzymania infrastruktury.

Ochrona środowiska i komfort

W porównaniu z dotychczasową flotą zużycie paliwa zostanie obniżone o 30 procent, co daje szacunkową oszczędność w wysokości 3 mln euro rocznie. Bardzo duże znaczenie ma również mniejsza emisja CO2: - 12 400 ton rocznie (co odpowiada emisji 8 600 samochodów). Umiejscowienie silników w odseparowanym członie w środku pociągu przyczyni się również do zwiększenia komfortu podróży: hałas i wibracje nie będą przenoszone do części pasażerskiej. Dzięki jeździe w trybie elektrycznym na stacjach znacząco obniży się hałas i emisja zanieczyszczeń. Bardzo wysoki jest również stopień zastosowania materiałów podlegających recyklingowi (współczynnik ponownego wykorzystania wynosi 93 %).

Wyposażenie, bezpieczeństwo i dostępność

Dwukierunkowe, trójczłonowe pojazdy o długości 66,8 metrów pomieszczą 328 pasażerów, w tym 168 na miejscach siedzących, a ich maksymalna prędkość wyniesie 140 km/h. Pojazdy będą wyposażone w toaletę, oświetlenie LED, Wi-Fi, gniazdka zasilania 230 V i USB oraz system informacji pasażerskiej. Zabudowany zostanie również system oświetlenia ostrzegawczego, sygnalizującego otwieranie i zamykanie drzwi. Wysuwane stopnie zrównane z poziomem peronu ułatwią wsiadanie i wysiadanie osobom o ograniczonej mobilności. W pojeździe przewidziane są również miejsca na przewóz rowerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Stadler
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....