Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler zaprezentował Flirta dla GYSEV

inforail
26.09.2017 10:23
0 Komentarzy

Pierwszego dniatargów Trako Stadler zaprezentował Flirta3 dla węgierskiego przewoźnika GYSEV.

Jesteśmy dumni, że możemy być na targach w Gdańsku – powiedziałPeter Jenelten, wiceprezes wykonawczy grupy Stadler. Cieszymy się, że możemyzaprezentować szerszej publiczności nasze produkty. To Flirty dla GYSEV orazdla NSB. Po raz pierwszy jesteśmy też z naszym partnerem – Solarisem, z którympokazujemy tramwaj Tramino Lipsk. Najważniejszym wydarzeniem targów jestpierwsza publiczna prezentacja jednostki dla GYSEV – dodał.

GYSEV to jeden z naszych ulubionych klientów – mówił dalejJenelten. Pierwszy kontrakt podpisaliśmy z tym przewoźnikeim w 2013 roku. Odtego czasu nawiązaliśmy współpracę, która jest doskonała. Wkrótce GYSEV będziemiał 20 pociągów od Stadlera. Prezentowany pojazd to pierwszy z zamówienia na10 takich jednostek.

Jak poinformował Jenelten produkcja tego pociągu jestrezultatem przyjaźni polsko-węgierskiej. Aluminiowe nadwozia są wytwarzane wwęgierskim zakładzie Stadlera w Solnok, zaś montaż końcowy ma miejsce wSiedlcach. We wrześniu 2016 roku węgierski operator transportu kolejowego GYSEVZrt. zamówił 10 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRTz przeznaczeniem do obsługi ruchu regionalnego. Pierwsze pojazdy zostanąwłączone do eksploatacji już w roku 2018. W latach 2013-2015 GYSEV zamówił 10elektrycznych zespołów trakcyjnych firmy Stadler, a nowym zamówieniem rozszerzaswoją flotę do 20 jednostek. Nowepojazdy dla GYSEV spełniają wymagania najnowszych standardów TSI oraznajnowszych norm bezpieczeństwa zderzeniowego (EN 15227). Podczas projektowaniapojazdu inżynierowie szczególny nacisk położyli na niskie zużycie energii orazmożliwie łatwą obsługę pojazdu. Składy posiadają przestronne strefy wejścia,umożliwiające szybką wymianę pasażerów. Dzięki temu, a także wysokiemu udziałowi niskiej podłogi,są łatwo dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, zrowerami i wózkami dziecięcymi. Posiadają klimatyzację, system kamer, WiFi,gniazdka do ładowania urządzeń elektronicznych oraz typowe dla pociągówregionalnych ustawienie siedzeń naprzeciwko siebie. Flirty 3 są kompatybilne zpociągami pierwszej generacji, które również eksploatuje węgierski przewoźnik.

To nie jedyna współpraca polsko-węgierska. Także inne pojazdysą produkowane w tym systemie, przy współpracy zakładów w Polsce i na Węgrzech.Jak już wspominaliśmy na łamach InfoRail.pl na burtach pojazdu pojawił sięnapis „Wyprodukowano w Siedlcach”. To pokazanie, że Stadler eksportuje z Polskipociągi, wyprodukowane ze szwajcarską jakością.

Zawsze zazdrościłem nowych pojazdów kolejowych innymprzewoźnikom – powiedział Szilard Kovesdi, dyrektor zarządzający GYSEV. Niesądziłem, że GYSEV mógłby mieć takie pociągi. Tym bardziej jestem dumny, że natak prestiżowych targach prezentowany jest nasz pojazd. Nie jesteśmy wielkimoperatorem, ale wzdłuż naszej sieci mieszka ponad milion osób. Staramy siępodążać za najlepszymi. Stąd też w naszych pociągach jest Wi-Fi czy nowoczesna informacjapasażerska. To tylko przykłady naszego rozwoju. Najważniejsze są jednak samepociągi. Od 2013 roku dokonaliśmy olbrzymiego postępu. Nowe pojazdy są atrakcyjnedla pasażerów, bezpieczne i pozwalają na punktualne realizowanie połączeń. Tonie tylko nasza opinia, ale także opinia pasażerów – dodał.

Dotychczas Flirty węgierskiego przewoźnika przejechały 6 mlnkm. Teraz pierwszy pociąg z nowego zamówienia jest już gotowy. Nowe jednostkisą wygodniejsze, jeszcze bardziej niezawodne i bezpieczne.

Przewoźnik podkreśla też dobrą współpracę ze Stadlerem,która opiera się na wzajemnym zaufaniu. Producent zawsze dotrzymywał terminówdostawy.


Komentarze