TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Stadler zaprezentuje w tym roku niskopodłogowy HS
InfoRail - Opublikowano: 03.02.2016 09:00:52 8 komentarzy
EC250 w barwach SBB (źródło: Stadler)

Na tegorocznych targach InnoTrans w Berlinie Stadler zaprezentuje po raz pierwszy swój trójsystemowy pojazd o długości 200 m i prędkości 249km/h. 29 takich właśnie nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych EC 250, do obsługi linii dalekobieżnych w Szwajcarii, jak również międzynarodowych połączeń Szwajcarii z Niemcami, Włochami i Austrią, zamówiły tamtejsze Koleje Federalne SBB. Pierwsze jednostki mają ruszyć na testy w 2017 roku. Dwa lata później zabiorą na swoje pokłady pasażerów.

Jak wspomnieliśmy na wstępie pojazdy będą poruszały się z prędkością maksymalną 249 km/h. Zostaną wyposażone w 3 systemy zasilania: 15kV (Szwajcaria, Austria i Niemcy) oraz 3kV i 25kV (Włochy) z automatycznym przełączaniem w trakcie jazdy. Dodatkowo będą dysponowały czterema systemami samoczynnego hamowania pociągu: europejskim ETCS, jak również PZB i LZB (Niemcy), SCMT (Włochy) i Integra/ZUB (Szwajcaria), które będą ze sobą współdziałać, przejmując automatycznie swoją funkcję na sieci każdego z 4 krajów.

Pojazdy EC 250 przeznaczone są między innymi do obsługi magistrali północ - południe przez nowy alpejski tunel pod masywem St. Gotthard, liczący 57 kilometrów. Zostanie on przekazany do eksploatacji w czerwcu 2016 roku i będzie najdłuższym tunelem kolejowym na świecie. Tego typu tunele stanowią kolejne wyzwanie dla taboru kolejowego, szczególnie w zimie, kiedy różnica temperatur na zewnątrz i wewnątrz tunelu wynosi nawet 50 stopni. Gwałtownie topniejący śnieg i lód powodować może zwarcia elektryczne i w efekcie unieruchomienie pojazdu w tunelu. Konstrukcja pojazdów uwzględniać musi zatem te szczególne wymagania. Dlatego również pojazdy dla SBB testowane będą w komorze klimatycznej.

Nowością i wyzwaniem są również wymagania SBB dotyczące spełnienia szwajcarskiej ustawy o prawach osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ustawa ta stawia wyższe wymagania niż TSI PRM. Z tego względu nowe pojazdy Stadlera umożliwiać będą dostęp osobom na wózkach inwalidzkich bez użycia windy. Wymaga to zastosowania w pojeździe wejść na poziomie 550 mm (Szwajcaria i Włochy), jak również 760 mm (Niemcy). Pomoże to również spełnić bardzo wyśrubowane wymagania SBB dotyczące krótkiego czasu postoju na stacjach. W rezultacie powstał pierwszy nowoczesny, niskopodłogowy pociąg wysokiej prędkości. Do potrzeb osób niepełnosprawnych przystosowane zostaną także toalety, w systemie zamkniętym w części niskopodłogowej obu klas. Strefy toalet wyposażone będą w 3 toalety każda: męską, damską i wspólną. Co jeszcze? Jednostki będą klimatyzowane i szczelne. Znajdą się w nich przedziały wielofunkcyjne i rowerowe w przedziale pasażerskim. Producent zadba także o komfort pracy maszynistów wyposażając EC 250 w ergonomicznie skonfigurowaną kabina maszynisty, oczywiście klimatyzowaną.

Swoistym wyzwaniem będzie również dopuszczenie pociągu w 4 krajach.

Aby spełnić wszystkie wymagania zamawiającego, Stadler zaproponował SBB zupełnie nowy pojazd, zawierający wiele nowatorskich rozwiązań. Urządzenia napędowe rozłożone są równomiernie wzdłuż pojazdu i znajdują się pod podłogą. Z uwagi na niską podłogę wymagać to będzie maksymalnego wykorzystania dostępnej przestrzeni.

Dane pojazdów EC250

Klient

SBB AG, ruch pasażerski

Obszar zastosowania dopuszczenie

CH/DE/AT/IT

Szerokość toru

1435mm

Oznaczenie

RABe 501

Napięcie zasilania

15 kV 16,7 Hz / 25 kV

50 Hz / 3 kV DC

Układ osi

2? Bo? Bo? 2? 2? 2? 2? Bo? Bo? 2? 2? 2?

Ilość zamówionych przez SBB pojazdów

29

Włączenie do ruchu

2019 ?2021 (testy 2017?2021)

Miejsca siedzące

403 (1 kl. 117 / 2 kl. 286)

Miejsca w wagonie restauracyjnym

17

Wysokość podłogi

Podłoga niska 940mm

Podłoga wysoka 1200mm

Szerokość wejścia

900mm

Siła ściskania wzdłużnego

1500kN

Długość nad sprzęgiem

202000 mm

Szerokość pojazdu

2900 mm

Wysokość pojazdu

4255 mm

Rozstaw osi

Wózek motorowy 2750 mm

Wózek toczny 2700 mm

Średnica koła napędowego, nowego

920 mm

Średnica koła tocznego, nowego

920 mm

Maks. moc koła

6000kW

Siła pociągowa przy rozruchu

300kN

Prędkość maksymalna

249 km/h



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
SBB
EC250
Szwajcaria
  • gutek – 03.02.2016

    2 lata testowania nowego pociągu- czy to coś mówi

  • hoino – 03.02.2016

    Darta też testowali 2 lata?

  • fiootek – 03.02.2016

    jeśli porównujesz to z podmiejskim Dartem, to chybiłeś mocno, i nie 2 lata tylko 4

  • ddd – 03.02.2016

    IC powinno kupić takie zamiast flirtów i dartów.....robi wrażenie no, ale to w końcu Stadler

  • hajspid – 03.02.2016

    Stadler ze swoją renomą producenta poważnego i dostarczającego pociągi wysokiej jakości, nie może sobie pozwolić na wciskanie kupującemu byle czego. To kwestia planowania i organizacji - harmonogram projektu musi uwzględnić czas stosowny na przeprowadzenie wszystkich możliwych testów (także w komorze klimatycznej), aby na koniec klient dostał doskonały produkt. Ot, filozofia odpowiedzialnej i godnej zaufania firmy.

  • zbychu – 03.02.2016

    No i PKP dostały taki produkt. Flirt3. To jest konkurencja Darta. A swoją drogą jakby IC kupowało HS w przyszłości to jest super alternatywa dla nie za bardzo udanego pendolino.

  • Mario45 – 04.02.2016

    Zbychu wsiądź do pendolino nie wstydź się

  • emd gp9 – 04.02.2016

    Po raz kolejny napiszę, po jakiego grzyba te nasze Flirty zrobili z wysoką podłogą. Czemu są takie klaustrofobiczne. Skoro tacy Szwajcarzy będą mogli, Czesi i Szwedzi mogą, a my nie. Przecież taki Leo Express, czy MTR Express jest wygodny, dużo w nim przestrzeni i daje wrażenie wysokiego standardu. U nas paranoja. Podniosło to koszty, udziwniło sprawdzoną konstrukcję, bo jakieś "obłąkaństwo" miało widzimisię. Dramat!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....