TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Start Kolei Dolnośląskich
WWW.KOLEJEDOLNOSLASKIE.EU - Opublikowano: 23.12.2008 13:49:53 3 komentarze

Wraz z nowym rozkładem jazdy miało miejsce kolejne przełomowe wydarzenie. Dzień 14.12.2008 oznaczał bowiem start Kolei Dolnośląskich na trasie Legnica - Jaworzyna Śl. - Kamieniec Ząbkowicki - Kłodzko –Międzylesie. Poniżej prezentujemy autoportret przewoźnika.
Województwo dolnośląskie zajmuje obszar 19 947 km2 i liczy 2 878 410 mieszkańców. To teren o znacznym współczynniku urbanizacji, bowiem w 91 miastach mieszka 70,6 % ludności.

Sytuacja ta stawia przed władzami województwa priorytetowe zadanie jakim jest zapewnienie szybkiego i bezpiecznego transportu regionalnego. Istotnym jest fakt, iż na Dolnym Śląsku wyłaniają się trzy duże aglomeracje miejskie: wrocławska (866 798 mieszk.), legnicko-głogowska (412 168 mieszk.) oraz wałbrzyska (182 104 mieszk.). Zatem przepływ ludności jest fundamentem polityki regionalnej. Najbardziej stosownym środkiem w tej dziedzinie jest sprawna i szybka kolej regionalna. Mając ten fakt na uwadze, władze województwa postanowiły utworzyć spółkę Koleje Dolnośląskie S.A., która powstała na mocy uchwały Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 28 grudnia 2007 roku. Na siedzibę nowego podmiotu wybrano miasto Legnicę, które leży w centralnej części regionu, a także stanowi znaczący węzeł kolejowy i jest także drugim po Wrocławiu ośrodkiem społeczno-gospodarczym województwa.
Priorytetem działalności Kolei Dolnośląskich S.A. jest zapewnienie sprawnego systemu kolejowej komunikacji regionalnej. W tym celu do dyspozycji spółki zostały przekazane autobusy szynowe, stanowiące własność Marszałka Województwa Dolnośląskiego, który jednocześnie wyznaczył sieć połączeń. W programie tym we wstępnej fazie wytypowano następujące połączenia (miasta):
•Legnica - Jawor - Strzegom - Jaworzyna Śląska - Świdnica - Dzierżoniów - Ząbkowice Śląskie - Kamieniec Ząbkowicki - Bardo - Kłodzko - Bystrzyca Kłodzka - Międzylesie,
•Kłodzko - Nowa Ruda - Wałbrzych.

Na obszarze obejmowanym przez zasięg Kolei Dolnośląskich S.A. mieszka łącznie 1 175 764 ludzi, co stanowi 40,9 % mieszkańców województwa, a współczynnik urbanizacji tego terenu wynosi 71,0 %. Największymi miastami obsługiwanymi przez spółkę są: Wałbrzych (123 635 mieszk.), Legnica (104 754), Świdnica (59 998), Dzierżoniów (34 471), Kłodzko (28 081), Jawor (24 120) oraz Nowa Ruda (24 006). Na trasie „KD”położone są również ważne węzły kolejowe zlokalizowane poza dużymi miastami jak np.: Jaworzyna Śląska czy Kamieniec Ząbkowicki.
W niedalekiej przyszłości firma planuje także uruchomić połączenia we wschodniej części województwa to jest w powiatach: średzkim, Wrocław - miasto, wrocławskim oraz trzebnickim. Wartym uwagi jest fakt, iż linia kolejowa na odcinku Wrocław Pawłowice –Trzebnica jest własnością Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Jednym z priorytetów „KD”jest także połączenie drugiego co do wielkości miasta podregionu wałbrzyskiego –Świdnicy –ze stolicą województwa, przez turystyczną Sobótkę oraz węzeł bielański, a w samej zaś Świdnicy zostanie wykorzystany nieużywany od lad 90-tych ubiegłego stulecia przystanek osobowy „Świdnica Przedmieście”.

Na wyposażeniu dolnośląskiej floty są autobusy szynowe: SA106, SA109, SA132 oraz SA135, są to nowoczesne zespoły trakcyjne, umożliwiające komfortową podróż w klimatyzowanym wnętrzu. Wszystkie jednostki przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz przewożenia rowerów i innych bagaży. Fakt ten sprawia, iż doskonale nadają się do wypraw turystycznych.
W sobotę mikołajkową, Zarząd Kolei Dolnośląskich wraz z pracownikami przybył autobusem szynowym SA 106 na stację Świdnica Miasto. Celem wizyty były uroczystości związane z przekazaniem dworca władzom gminy miejskiej. Aktu tego w imieniu skarbu państwa dokonał Zygmunt Worsa –Starosta Świdnicki, na ręce Wojciecha Murzeka –Prezydenta Miasta Świdnicy. Władze województwa dolnośląskiego reprezentował Zbigniew Szczygieł –członek Zarządu Województwa. Uroczystość zaszczycili swoją obecnością także: Stanisław Jurcewicz –Senator Rzeczypospolitej oraz Tadeusz Szulc –Dyrektor oddziału PKP Nieruchomości we Wrocławiu. Dworzec Świdnica Miasto położony jest w samym sercu 60-tysięcznej stolicy powiatu. Powstał on w 1844 roku jako Schweidnitz. Do 1910 roku nosił nazwę Schweidnitz Oberstadt. Po 1945 roku zmieniono nazwę najpierw na Świdnica Główna, następnie na Świdnica Górne Miasto a finalnie na Świdnica Miasto. Stacja położona jest na trasie Kamieniec Ząbkowicki - Legnica, gdzie obecnie kursuje autobus szynowy. Budynek dworca jest w dobrym stanie a znajduje sie w ścisłym centrum miasta przy placu Grunwaldzkim.

14 grudnia 2008 roku to wyjątkowo szczęśliwy dzień dla Kolei Dolnośląskich S.A. Po wielu miesiącach żmudnych przygotowań na regionalnych szlakach pojawiły się pierwsze autobusy szynowe spółki. Pracownicy KD dali z siebie wszystko aby zapewnić pełny komfort podróżnym. O 4:18 ze stacji Kłodzko Główne wyruszył pierwszy dolnośląski pociąg do Legnicy przez Kamieniec Ząbkowicki, Dzierżoniów i Świdnicę, a o 5.54 z dworca Legnica jego przeciwległy „brat”. Podróżni, szczególnie Kotliny Kłodzkiej, mogli pierwszy raz skorzystać z nowej dolnośląskiej floty. Wszystkie pociągi Kolei Dolnośląskich, pokonywały trasę planowo za wyjątkiem jednego, który był opóźniony z przyczyn nie zależnych od spółki. Niewątpliwym sukcesem jest powołanie i uruchomienie spółki przewozowej w niespełna rok, do tej pory udało się to jedynie w województwie dolnośląskim, zwłaszcza, iż powstała ona od podstaw i nie została przekształcona z dotychczas istniejącego podmiotu. Codziennie nad komfortem podróży pracuje młoda i wyspecjalizowana kadra. Z dniem 5 stycznia 2009 KD uruchamiają kolejne połączenie Wałbrzych Główny - Kłodzko Miasto
Spółka podpisała porozumienie ze spółką PKP Przewozy Regionalne o wzajemnym honorowaniu biletów. Koleje Dolnośląskie S.A. przyjmują do stosowania: Taryfę na przewóz osób, rzeczy i zwierząt „PKP Przewozy Regionalne”(TP-PR), Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt „PKP Przewozy Regionalne”(RPO-PR). Przejazdy pociągami pociągami osobowymi wyłącznie z klasą drugą można odbywać na podstawie biletów: jednorazowych na przejazd Tam, Tam i z powrotem, okrsowych miesięcznych, gruowych, na przewóz rzeczy i zwierząt + dopłata na zmianę odległości i taryfy. Przejazdy można odbywać według taryfy normalnej i z zastosowaniem ulg ustawowych 37%, 49%, 78%, 95%, 100%. Koleje Dolnośląskie nie pobierają opłaty za sprzedaż biletów w pociągach. Bilety sprzedawane przez konduktora są ważne tylko w pociągach Kolei Dolnośląskich S.A.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KD
Koleje Dolnośląskie
Pesa
SA106
SA132
SA135
Kolzam
SA109
  • ik 280 – 25.12.2008

    Marzę o czymś takim na Górnym Śląsku, bo to, co wyprawia tutaj PKP, woła o pomstę do nieba.

  • wrocławianin – 30.12.2008

    Rok temu zapowiadano w mediach, iż KD kursować będą również do Polanicy-Zdroju... Jednak obecnym rozkładzie brak jest takich połączeń. -Czy Ktoś zna może przyczyną tego stanu rzeczy?

  • marc – 03.01.2009

    nareszcie wraca normalnosc!!!!!!! wielkie uznanie dla osob ktore sie tego podjely

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....