TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Startuje Szybka Kolej Aglomeracyjna Rybnik – Wodzisław Śl.
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 06.06.2018 10:24:52
Startuje Szybka Kolej Aglomeracyjna Rybnik – Wodzisław Śl.

W czwartek na linii kolejowej Rybnik - Wodzisław Śląski zainaugurowane zostaną dodatkowe połączenia - po raz pierwszy w woj. śląskim dofinansowane, prócz samorządu województwa, przez miasta. Łącznie kursować ma 27 par pociągów – czyli 54 tam i z powrotem - w ciągu doby.

Poprzez projekt tzw. Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej Rybnik – Wodzisław Śląski władze zainteresowanych miast chcą zachęcać do transportu publicznego i ograniczać korki na swoich drogach.

Obecnie między Rybnikiem a Wodzisławiem kursuje siedem par pociągów Kolei Śląskich na dobę, głównie w relacji Katowice – Chałupki/Bohumin – Katowice.

Jak wynika z tablicy nr 155 w sieciowym rozkładzie jazdy PKP Polskich Linii Kolejowych, uwzględniającej tzw. korektę tegorocznego rozkładu jazdy, która zacznie obowiązywać od 10 czerwca br., łącznie z tą datą między Rybnikiem i Wodzisławiem w dni robocze zacznie kursować dodatkowych siedemnaście par pociągów Kolei Śląskich.

Zgodnie z zapowiedzią samorządu woj. śląskiego przedsięwzięcie zostanie zainaugurowane już w czwartek rano. Na pokładzie pociągu Rybnik – Wodzisław Śląski – Rybnik podpisane zostaną dokumenty regulujące współpracę trzech samorządów: woj. śląskiego oraz obu miast - w zakresie poprawy kolejowej oferty przewozowej.

Zgodnie z przygotowanym trójstronnym porozumieniem, a także umowami między miastami i województwem, Rybnik i Wodzisław Śląski będą udzielały urzędowi marszałkowskiemu dotacji celowej, która pokryje część kosztów uruchomiania pociągów.

Według wcześniejszych wstępnych szacunków koszt kursowania dodatkowych pociągów w drugiej połowie 2018 r. ma oznaczać dla każdego z miast wydatek ok. 300 tys. zł. Dla porównania Rybnik dofinansowuje tamtejszy Związek Transportu Zbiorowego kilkunastoma milionami złotych rocznie.

Dodatkowe pociągi to realizacja postulowanego od wielu miesięcy przez Rybnik i Wodzisław Śląski zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów między tymi miastami. Samorządowcy prowadzili rozmowy w tej sprawie z należącymi do województwa Kolejami Śląskimi i urzędem marszałkowskim.

Miasta postarały się nie tylko o dodatkowe połączenia tylko między nimi, ale też o wydłużenie do Wodzisławia tras niektórych pociągów, kończących wcześniej lub zaczynających swoje trasy w Rybniku. Dotyczy to m.in. dwóch par obsługiwanych przez Przewozy Regionalne (Polregio) pociągów z i do Krakowa oraz jednej pary z i do Rzeszowa.

Władze Rybnika i Wodzisławia mają nadzieję, że zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów zmniejszy korki na łączących je drogach (szczególnie odcinku drogi krajowej 78) i - w efekcie - przysłuży się m.in. poprawie jakości powietrza.

Przejazd samochodem między Wodzisławiem Śląskim a Rybnikiem, np. nocą, jeśli nie ma ruchu, zajmuje zwykle około 20 minut. W dzień, szczególnie w godzinach szczytu, czas ten często zwiększa się dwukrotnie lub więcej. Pociąg Kolei Śląskich pokonuje 12-kilometrowy dystans między stacjami Wodzisław Śląski i Rybnik w 18-20 minut, zatrzymując się po drodze na czterech przystankach.

Przewidziana liczba pociągów ma spełniać założenia: dwóch pociągów w ciągu godziny w każdą stronę w godzinach szczytu w dni robocze, a także jednego pociągu co godzinę w każdą stronę poza godzinami szczytu w dni robocze oraz przez cały dzień w dni wolne.

Koleje Śląskie sygnalizowały w ostatnich miesiącach, że pozytywnie podchodzą do zainteresowania miast uruchamianiem dodatkowych połączeń. Spółka deklarowała takie planowanie, w uzgodnieniu z PKP Polskimi Liniami Kolejowym, rozkładu jazdy, aby oprócz dotychczasowych połączeń, objąć nim dodatkowe.

Wraz ze staraniami o dodatkowe kursy pociągów lokalne samorządy starają się poprawiać dostęp do kolei. Wodzisław Śląski, dzięki ponad 10 mln zł unijnej dotacji, przebudowuje i rozbudowuje budynek dworca kolejowego, tworzy przy nim centrum przesiadkowe, a także buduje w mieście nowe drogi rowerowe. Prace przy dworcu kolejowym są przewidziane do wiosny 2019 r., a przy części pozostałej infrastruktury rowerowej – do jesieni 2018 r.

Samorząd Rybnika w ub. roku obniżył ceny biletów komunikacji miejskiej, jednocześnie podwyższając opłaty za parkowanie. Miasto zrobiło też szczegółową wizję lokalną przystanków kolejowych przy trasie do Wodzisławia, aby różnymi środkami poprawiać dostęp do nich.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wodzisław Śląski
Rybnik
Przewozy Regionalne
Koleje Śląskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....