TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Strajki nie zatrzymają reformy francuskiej kolei
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 05.04.2018 16:21:56
Strajki nie zatrzymają reformy francuskiej kolei

Premier Francji Edouard Philippe zapewnił w czwartek o swojej "determinacji" do przeprowadzenia reformy na kolei mimo strajków. Podkreślił, że nie zamierza robić ustępstw w kwestii najważniejszych punktów planowanych zmian, którym sprzeciwiają się związkowcy.

W rozmowie z radiem France Inter premier zaznaczył, że rząd nie zrezygnuje z odebrania w przyszłości kolejarzom specjalnego statusu; to tej zmianie przewidzianej w ramach planowanych przez prezydenta Emmanuela Macrona reformach kolei państwowych SNCF związkowcy sprzeciwiają się najbardziej.

Ta grupa zawodowa ma we Francji m.in. gwarancję zatrudnienia do końca życia, corocznej podwyżki płac oraz możliwość przejścia na emeryturę w wieku 57 lat (maszyniści w wieku 52), która dodatkowo jest wysoka. Rząd podkreśla jednak, że specjalny status nie zostanie zabrany obecnym pracownikom, ale nie będzie już przyznawany zatrudnionym w przyszłości. Philippe wyjaśniał w radiu, że obowiązujące zasady przyczyniają się do "nadmiernego kosztu" funkcjonowania kolei we Francji.

Jednocześnie premier stanowczo oświadczył, że nie będzie negocjacji w kwestii otwarcia sektora dla konkurencji, choć nie wykluczył dyskusji na temat sposobu przeprowadzenia tej operacji. Biorąc pod uwagę doświadczenia z innych sektorów i państw, gdzie w transporcie kolejowym jest konkurencja, jak np. w Niemczech, Philippe ocenił, że poprawi to działanie kolei we Francji. "Skoro funkcjonuje to w Niemczech, dlaczego nie ma działać i tutaj?" - pytał.

Jak wyjaśniał Reuters, prezydent Macron chce przekształcić mocno zadłużone koleje (46,6 mld euro długu na koniec 2017 roku) w przedsiębiorstwo przynoszące zyski. Jednak zdaniem związków zawodowych szef państwa toruje drogę do ich prywatyzacji.

W środę zakończył się trwający od poniedziałku wieczorem strajk pracowników SNCF, w wyniku którego wystąpiły ogromne utrudnienia w kursowaniu pociągów oraz w ruchu drogowym. W proteście uczestniczyło ok. 30 proc. pracowników kolei.

Pierwsze czytanie projektu ustawy wprowadzającej reformy zaplanowano w Zgromadzeniu Narodowym na 17 kwietnia. Związkowcy natomiast planują cykliczne dwudniowe strajki, które mają odbywać się każdego tygodnia do końca czerwca. Najbliższy protest zapowiadany jest na niedzielę i poniedziałek

Mając w pamięci 1995 rok, kiedy strajki kolejarzy sparaliżowały kraj, zmusiły ówczesnego premiera Alaina Juppe do cofnięcia reform i ostatecznie doprowadziły do jego dymisji, kolejne rządy od lat obawiały się przeprowadzania reform w tym sektorze wbrew związkowcom. Obserwatorzy oceniają, że obecne wydarzenia będą sprawdzianem dla prezydenta Macrona.

Jednak według agencji Reutera związki zawodowe mają obecnie we Francji nieco słabszą pozycję niż w roku 1995, a dodatkowo w ocenie socjalnych i ekonomicznych reform Macrona są podzielone. Z sondaży wynika, że ponad połowa Francuzów uważa obecne strajki za nieuzasadnione.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Francja
strajk
reformy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....