TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Struzik potwierdza dalsze zakupy taborowe Kolei Mazowieckich
Karol Wach - Opublikowano: 31.12.2011 18:03:26 1 komentarz
Struzik potwierdza dalsze zakupy taborowe Kolei Mazowieckich

W trakcie pierwszego przejadu najnowszego nabytku Kolei Mazowieckich - SA135 -był czas na krótką rozmowę z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego Adamem Struzikiem. Oto co nam powiedział:

Karol Wach (InfoRail): Panie Marszałku, jak wrażenia z jazdy nowym szynobusem Kolei Mazowieckich?

Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego: Bardzo pozytywne. Nowe szynobusy są komfortowe, nowoczesne i przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Można powiedzieć, że to nowa jakość na mazowieckich torach?

To może trzeba kupić więcej takich pojazdów?

Takie mamy plany. Chcemy zakupić dla Kolei Mazowieckich 15 nowoczesnych szynobusów.

Czy takie pojazdy są potrzebne na Mazowszu? Zabierają mało pasażerów i są spalinowe. Większość linii w województwie jest zelektryfikowanych.

Od początku istnienia Spółki Koleje Mazowieckie chcemy dostrzegać wszystkich pasażerów, nie tylko tych dojeżdżających czy mieszkających w Warszawie. Widzimy także te linie, na których potoki pasażerskie są mniejsze. A tu wystarczą takie właśnie szynobusy. Mimo, że pasażerów jest tu mniej nie wolno zapominać, iż linie te mają również istotne znaczenie, chociażby dlatego, że dają możliwość szybkiego dojazdu do głównych linii kolejowych i przesiadki do innych pociągów. Dzięki zakupom nowych pojazdów racjonalizujemy koszty i możemy optymalnie wykorzystać możliwości naszych pociągów dostosowując ich rodzaj do potrzeb danego połączenia. Dlatego tam, gdzie pasażerów jest więcej kursują np. wagony piętrowe.

Jaki był rok 2011 dla Kole Mazowieckich?

Bardzo udany. Głównie dlatego, że wprowadziliśmy do ruchu nowe pojazdy, nie tylko dwa szynobusy, ale także Elfy i lokomotywy Bombardiera, dzięki którym można wykorzystywać możliwości piętrusów tworząc z nich składy „push&pull”.

Będą kolejne taborowe inwestycje?

Oczywiście. Oprócz wspomnianych szynobusów chcemy zakupić kolejne piętrowe wagony. Oprócz tego cały czas modernizujemy posiadane pociągi. Koleje Mazowieckie mają dziś jeden z najnowocześniejszych parków taborowych w Polsce.

Województwo Mazowieckie jest jednym ze współwłaścicieli Przewozów Regionalnych. Czy w aktualnie funkcjonującym kształcie są one potrzebne czy może warto pomyśleć o zmianie ich struktury i podziale na kompanie kolejowe bądź wyodrębnieniu kilkunastu wojewódzkich spółek kolejowych i całkowitym usunięciu z rynku tworu, jakim są Przewozy Regionalne w obecnej postaci?

Sytuacja spółki jest trudna. Biorąc pod uwagę to, że kilka większych województw planuje utworzenie własnych spółek takich jak nasze Koleje Mazowieckie, najlepszym rozwiązaniem byłoby podzielić spółkę Przewozy Regionalne na trzy duże, grupujące po kilka województw kompanie. Mogłyby one prowadzić działalność w poszczególnych makroregionach. Naszym zdaniem trzy takie spółki miałyby rację bytu. Zarządzanie nimi byłoby prostsze, a co ważne stworzyłyby one zaczątek konkurencji na rynku kolejowym. Rozwiązania wymagają również zaległe zobowiązania budżetu państwa wobec spółki Przewozy Regionalne. Na terenie województwa mazowieckiego regionalne przewozy kolejowe realizowane są przez przewoźnika samorządowego, jakim są Koleje Mazowieckie. Spółka Przewozy Regionalne nie świadczy na terenie Mazowsza usług zlecanych przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Współpraca z przewoźnikiem dotyczy wyłącznie uzgadniania rozkładu jazdy nielicznych pociągów InterRegio uruchamianych na zlecenie innych województw w relacjach do/z Warszawy.

Dziękuję za rozmowę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
szynobus
  • benek – 03.01.2012

    szkoda, że nie dopytano o które linie chodzi

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....