Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sukces Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

inforail
23.06.2015 08:58
0 Komentarzy

Łódzka Kolej Aglomeracyjna oficjalnie podsumowała pierwszyrok przewozów pasażerskich. Projekt pochłonął dotychczas 457 milionów złotych(60 procent dotacji unijnej). Na czterech liniach, z Łodzi do Sieradza, Kutna,Łowicza i Koluszek, jeździ obecnie 20 Flirtów3, dostarczonych przewoźnikowiprzez Stadlera i 15 zmodernizowanych pociągów.

– Frekwencja przez pierwszy okres funkcjonowania pokazuje,że zdaliśmy ten egzamin również pod względem marketingowym. Średnia dzienna przekraczała1000 osób na linię, a jednorazowa frekwencja potrafiła wynieść nawet 190procent. A trzeba pamiętać, że jesteśmy nowym przewoźnikiem i musieliśmy sięwkomponować w rozkłady jazdy. Widać, że zrobiliśmy to dobrze, skoro wiele osóbwybrało naszą ofertę ? powiedział Andrzej Wasilewski, prezes ŁKA.

Na miesiąc przed pierwszą rocznicą uruchomienia przewozówŁódzka Kolej Aglomeracyjna przekroczyła liczbę miliona przewiezionychpasażerów. Badania przeprowadzone wśród podróżnych wykazały, że 90 procentludzi korzystających z ŁKA jest zadowolonych z jakości jej usług.

Na pewno wpływ na dobre wyniki ŁKA miał komfort jazdy, jakispółka oferuje w nowoczesnych składach. W jej flocie jeżdżą pociągi Flirt 3. Todwuczłonowe zespoły elektryczne rozwijające prędkość 160 km/h i mieszczące 254pasażerów. Oferują one wiele udogodnień, m.in. możliwość przewozu większegobagażu i rowerów, klimatyzację oraz monitoring wnętrza. W pojazdach znajdująsię też monitory LCD. Są to pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone wEuropejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2, który zapewnia większebezpieczeństwo podróżowania.

Komentarze