TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Świętokrzyskie nie zgadza się na działania PKP PLK ws. linii nr 8
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.04.2019 16:49:29
Świętokrzyskie nie zgadza się na działania PKP PLK ws. linii nr 8 (mat. pras.)

Marszałek województw świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski przekazał premierowi stanowisko, w którym sprzeciwia się zmniejszeniu środków na modernizację linii kolejowej numer 8 - od Skarżyska-Kamiennej do Kozłowa.

Pieniądze przewidziane obecnie pozwalają tylko na przygotowanie dokumentacji projektowej. Komunikat na temat stanowiska marszałka opublikowano na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 od Skarżyska-Kamiennej w woj. świętokrzyskim, przez Kielce do Kozłowa w Małopolsce, miała kosztować ok. 600 mln zł. Inwestycję w takiej kwocie przewidziano do realizacji w ramach Krajowego Programu Kolejowego (KPK) do 2023 r., dzięki wsparciu funduszy unijnych. W październiku 2017 r. w Kielcach z udziałem przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podpisano umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej inwestycji, o wartości 14 mln zł. Jak wówczas podawano, dokumentacja miała być gotowa do 2019 r., a sama inwestycja miała być zrealizowana do 2022 r.

W zaktualizowanej w lutym br. wersji KPK – zamieszczonej na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury – zapisano na tę inwestycję ponad 20 mln zł. Marszałek Andrzej Bętkowski (PiS) ocenił w swoim stanowisku, że linia kolejowa nr 8 stanowi "główną arterię komunikacyjną w transporcie kolejowym przechodzącą przez województwo świętokrzyskie i umożliwia mieszkańcom przede wszystkim codzienne podróże do pracy i szkoły". "Zatem zaniechanie realizacji projektu modernizacji linii nr 8 pozbawi mieszkańców regionu świętokrzyskiego możliwości korzystania z szybkiego, wygodnego i przyjaznego transportu kolejowego w regionie" – uznał marszałek.

Stanowisko zostało przesłane do premiera Mateusza Morawieckiego i do świętokrzyskich parlamentarzystów. Podczas ostatniej sesji Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego stanowisko w tej sprawie przyjęli – jednogłośnie – również radni sejmiku. Wskazali w nim m. in., że linia kolejowa nr 8 łącząca Warszawę z Krakowem "jest linią pierwszorzędną o znaczeniu państwowym", wchodzi w skład "korytarzy transeuropejskich" i jest "strategiczną" linią obsługującą południową część kraju.

"Nie godząc się na stopniowe eliminowanie inwestycji związanych z regionem świętokrzyskim, Sejmik Województwa Świętokrzyskiego oczekuje ponownej weryfikacji założeń Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023 i zmiany Uchwały Rady Ministrów nr 17/2019 z dnia 19 lutego 2019 roku" – napisali radni.

W połowie marca świętokrzyska PO wystosowała do premiera interpelację z apelem, o przywrócenie środków w KPK dla woj. świętokrzyskiego w dotychczasowej wysokości. "Bez dobrze rozwiniętej komunikacji drogowej oraz kolejowej nasz region skazany jest na dalszą marginalizację – a w perspektywie długoterminowej – całkowitą utratę konkurencyjności w stosunku do innych województw naszego kraju" – podkreślono w piśmie.

Także prezydium Sekcji Regionalnej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" Regionu Świętokrzyskiego w swoim stanowisku z "zaniepokojeniem" przyjęło decyzje, dotyczące "poważnych utrudnień związanych z brakiem środków" na modernizację linii kolejowej nr 8.

W marcu PAP poprosiła PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o zajęcie stanowiska w sprawie zmniejszenia finansowania inwestycji na linii kolejowej nr 8 ze Skarżyska-Kamiennej do Kozłowa, w ramach zaktualizowanego KPK. W odpowiedzi Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego spółki poinformowała, że PKP PLK nie odstępują od realizacji projektu, a w KPK w bieżącej perspektywie finansowej przewidziano dla tego przedsięwzięcia prace projektowe. "W kolejnej perspektywie, po zapewnieniu finansowania, będzie realizacja inwestycji. Obecnie trwa projektowanie, którego ukończenie przewidywane jest w trzecim kwartale 2022 r. Planowane jest zwiększenie zakresu projektowania i realizacji inwestycji" – dodała.

Zasiadająca w sejmowej komisji infrastruktury świętokrzyska posłanka PiS Maria Zuba oceniła we wcześniejszej rozmowie z PAP, że jest jeszcze szansa na szybszą realizację remontu linii kolejowej nr 8, ale kluczową jest tu kwestia dobrej współpracy lokalnych samorządów z inwestorem.

Linia kolejowa nr 8 Warszawa-Kraków – przez Warkę, Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Sędziszów, Kozłów – łączy trzy województwa: mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Liczy ok. 316,5 km długości i jest jedną z ważniejszych linii kolejowych w Polsce. Jej poszczególne odcinki są od kilku lat sukcesywnie modernizowane.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
świętokrzyskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....