TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Świętokrzyskie też niezadowolone z przebiegu szprych. Apel o zmiany
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 24.02.2020 12:45:49
Świętokrzyskie też niezadowolone z przebiegu szprych. Apel o zmiany

Świętokrzyscy parlamentarzyści i samorządowcy Koalicji Obywatelskiej apelują o zmianę przebiegu tzw. szprych kolejowych prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego.

W ich ocenie, obecne propozycje marginalizują miasta położone na północy województwa - Starachowice i Skarżysko Kamienną.

"Przedstawiona koncepcja przebiegu szprych przez nasze województwo jest niezadawalająca" – mówiła podczas piątkowej konferencji prasowej posłanka Marzena Okła-Drewnowicz. Jak dodała, po pierwsze marginalizuje ona północną cześć województwa świętokrzyskiego. "Po drugie bulwersuje włodarzy wielu gmin z uwagi na to, że nie wiedzieli oni o żadnych konsultacjach społecznych, w których mogliby wziąć udział" – dodała.

Według posłanki KO "lobbing posłów z Radomia" spowodował, że zarówno Skarżysko jak i Starachowice zostały wykluczone z programu budowy szprych. "Dwa spośród trzech miast prezydenckich na północy województwa nie są uwzględnione w bezpośrednim połączniu do CPK. Starachowice zostały zupełnie pominięte, a tam jest Specjalna Strefa Ekonomiczna i warto wspierać tego typu miejsca. Z kolei Skarżysko-Kamienna to jeden z największych węzłów kolejowych w Polsce" – zauważyła.

Zaapelowała także o zwołanie posiedzenia zespołu świętokrzyskich parlamentarzystów. "Trzeba na spokojnie, ale w sposób absolutnie merytoryczny, szybki i zdecydowany zająć się tą koncepcją, tak, aby była ona dobra dla naszego regionu" – podkreśliła Okła-Drewnowicz. Zapowiedziała, że Koalicja Obywatelska będzie w tej sprawie podejmować kolejne interwencje. "Będziemy składać pisma do wojewody i marszałka, aby te dwa miasta z północy znalazły się w planie szybkich szprych do CPK" – oświadczyła.

W ramach Programu CPK w województwie świętokrzyskim planowana jest budowa 73 km nowych linii. Powstaną linia nr 89 (Końskie – Kielce) i linia nr 73 (Busko Zdrój – Tarnów). To fragmenty tzw. szprychy nr 7. Wybudowana zostanie także linia nr 84 (Radom - Kunów), będąca elementem szprychy nr 6. Właśnie przebieg tej linii budzi największe obawy posłów KO.

Alternatywny przebieg szprychy numer 6 proponował podczas konferencji Jan Maćkowiak, radny wojewódzki i były wicemarszałek, który w samorządzie odpowiadał za infrastrukturę kolejową. Jego zdaniem szprycha numer 6 powinna składać się z dwóch niezależnych odnóg.

"Jeżeli dla rządu tak ważny jest Radom to prosimy nie kosztem naszego województwa. Szprychę numer 6 można zaprojektować w wariancie +Y+. Jedna z odnóg mogłaby biec przez miasta, na których nam zależy, druga z odnóg może odbijać z Ostrowca na Radom i zabezpieczać interesy południowej części województwa mazowieckiego. Naszą propozycją jest by szprycha numer 6, która biegnie od Podkarpacia i jest wyrysowana przez Sandomierz i Ostrowiec dalej biegła przez Starachowice i Skarżysko do linii kolejowej 25" – stwierdził samorządowiec.

Jego zdaniem obecna propozycja nie ma uzasadnienia "geometrycznego i gospodarczego". "Dlaczego zaprojektowano ją tak, że w Ostrowcu ucieka do Radomia? Nie ma to uzasadnienia geometrycznego, bo to nie jest najkrótszy przebieg, nie ma też uzasadnienie gospodarczego, ponieważ wyklucza się dwa poważne miasta Starachowice i Skarżysko" – zaznaczył Maćkowiak.

Jak dodał, wątpliwości nie budzi przebieg szprychy numer 7. "Jest ona zasadna. Przebiega przez Busko i Kielce, następnie przez Miedzianą Górę dotrze do linii kolejowej 25 do CPK i Warszawy" – podkreślił. "Mam nadzieje, że nie tylko posłowie opozycji, ale także koalicji rządowej zrozumieją ten interes. Będą pamiętali, że to nasi mieszkańcy ich wybrali i będą odpowiadali za to, jaki kształt to rozwiązania osiągnie w efekcie" - mówił Maćkowiak.

Zaniepokojenie z powodu proponowanego przebiegu linii kolejowych wyraził Konrad Kroenig, prezydent Skarżyska Kamiennej. "W Skarżysku obawiamy się wykluczenia komunikacyjnego. Wystosowaliśmy apel do ministra infrastruktury. Zbieraliśmy podpisy o szybką szprychę. Zwracam się do parlamentarzystów ziemi świętokrzyskiej, do marszałka, który pochodzi ze Skarżyska i wojewody, aby wykorzystując swoje możliwości polityczne lobbowali, aby szprycha znalazła swoje miejsce, także w Skarżysku Kamiennej. Skarżysko to węzeł kolejowy o ogromny znaczeniu, nie wyobrażamy sobie, że zostaniemy pominięci" – powiedział Kroenig.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
świętokrzyskie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....