Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szansa na powrót pociągów do Ciechocinka? Powiat rozmawia z przewoźnikiem

inforail
22.11.2017 12:29
0 Komentarzy

7 lat temu PKPzawiesiło połączenie kolejowe na linii nr 245 pomiędzy Aleksandrowem Kujawskim,a Ciechocinkiem, co oznacza wykluczenie jednego z najbardziej znanych uzdrowiskz kolejowej mapy Polski – informuje starostwo powiatowe w Aleksandrowie Kujawskim.

Są tory, jest trakcja elektryczna, perony i całainfrastruktura niezbędna do powrotu szynobusu, który przez krótki okres czasu obsługiwałtrzy gminy na terenie powiatu. Rozczarowania takim stanem rzeczy nie kryjąmieszkańcy i samorządowcy, którzy chcieliby przywrócić ruch pasażerski na tejtrasie. Póki co, obsługę podróżnych przejęły ciasne busy, nie dające możliwościprzewozu wózków dziecięcych, rowerów, czy większego bagażu, a w całej Polsce polatach marazmu kolej wraca do łask. Takie rozwiązanie, oprócz tego że było bydla przeciętnego Kowalskiego tańsze, to także duże ułatwienie w podróżowaniudla osób starszych i tych z ograniczoną zdolnością ruchową.

Starosta Aleksandrowski Dariusz Wochna wychodząc naprzeciwtym oczekiwaniom, zorganizował 3 listopada br. kolejne spotkanie z udziałem:burmistrza Aleksandrowa Kujawskiego – Andrzeja Cieśli, wójta gm. AleksandrówKujawski – Andrzeja Olszewskiego, burmistrza Ciechocinka – Leszka Dzierżewicza,na którym dokonano wnikliwej analizy oferty przedłożonej przez StowarzyszenieKolejowych Przewozów Lokalnych Cargo Sp. z o.o. i sformułowano wspólne wnioski.Spółka działająca w ramach Grupy SKPL od 2002 roku świadczy usługi w zakresieprzewozów towarowych i pasażerskich, w tym na liniach wyłączonych ze strukturPKP. Pierwsze spotkanie w tej sprawie miało miejsce w styczniu br. w obecnościprezesa SKPL Cargo Sp. z o.o. – Tomasza Strapagiela.

Podczas spotkania położono m.in. nacisk na koniecznośćzwiększenia ilości przystanków i ich lokalizacji. Samorządowcy wskazalikonieczność zapewnienia dodatkowych miejsc w których podróżni powinni miećmożliwość wsiadania i wysiadania z szynobusu na liczącej 7 km trasie. Zajętosię też analizę kosztów całego przedsięwzięcia.

Jeśli doszłoby do podpisania umowy, to SKPL udostępni iobsłuży przystosowany do przewozów pasażerskich szynobus z oddzielnymprzedziałem bagażowym, za około 600 tys. zł rocznie, przy częstotliwości kursówna poziomie 10 w obie strony dziennie. Rozkład jazdy ustalony zostałby w takisposób, aby dostosować go pod kątem osób dojeżdżających do szkoły i pracy orazskomunikować go z połączeniami kolejowymi z Aleksandrowa Kujawskiego na całąPolskę, tłumaczy starosta Dariusz Wochna.

Kolejnym etapem rozmów jest pochylenie się nad szczegółowątreścią porozumienia i zabezpieczenie przez radę powiatu i rady samorządówposzczególnych gmin, środków finansowych na realizację tego zadania. Przydobrej woli samorządów, data 1 stycznia 2018 r. jako data powrotu szynobusu nalinię nr 245 wydaje się być całkiem realna.


Komentarze