TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Szczecin jeszcze bliżej Berlina
- Opublikowano: 24.04.2018 15:26:19 1 komentarz
Szczecin jeszcze bliżej Berlina (foto: UMWZ)

Radni Sejmiku Województwa powiedzieli tak dodaniu szlaku Berlin – Szczecin do biegnącego przez stolicę Niemiec europejskiego korytarza transportowego TEN-T Orient/East Med lub Morze Północne – Bałtyk.

Co ciekawe, o takie stanowisko zachodniopomorskich samorządowców poprosili sami Niemcy, dla których jest to gwarancja utrzymania priorytetu tej inwestycji i unijnego wsparcia.

- O modernizacji po stronie niemieckie linii kolejowej Berlin – Szczecin mówi się od lat, ale prace postępują wolno. Jest szansa, że uda nam się doprowadzić ten niezwykle ważny projekt do szczęśliwego finału. – powiedział marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Taki właśnie cel kryje się za włączeniem szlaku Berlin-Szczecin do jednego z przebiegających przez stolicę Niemiec europejskich korytarzy transportowych. O wsparcie zwrócił się do Województwa Zachodniopomorskiego Wspólny Departament Planowania Krajowego Berlin-Brandenburgia. To m.in. efekt współpracy regionów w ramach europejskich projektów transportowych TENTacle i Scandria2Act.

- Zanim uda się przekonać Unię Europejską do wsparcia wartych miliardy euro inwestycji infrastrukturalnych niezbędna jest wytężona praca analityczna i planistyczna, która powinna udowodnić, że środki przyczynią się do usprawnienia europejskich szlaków transportowych. Stanowisko Sejmiku to pokazanie, że ten odcinek jest dla nas niezwykle istotny, a więc nie może stracić priorytetu inwestycyjnego. – wyjaśniał Geblewicz.

W tym roku mija już 175 rocznica uruchomienia linii kolejowej Berlin – Szczecin, przez Bernau, Eberswalde i Angermünde. Od wielu lat połączenie trudno jest uznać za sprawne, o czym świadczy fakt, że już w 2012 r. ministrowie infrastruktury Polski i Niemiec parafowali międzyrządową umowę, o swoistej mapie drogowej dla inwestycji, która ma być ukończona w 2020 r. Jak jednak wskazuje strona Niemiecka, projekt spóźni się przynajmniej o 2 lata. By kolejne opóźnienia się już nie pojawiły Niemcy zaproponowali, aby odcinek przypisać do jednego z europejskich korytarzy przechodzących przez Berlin. Zachodniopomorscy radni przychylili się do tej propozycji, co zwiększa szansę na przychylność Unii Europejskiej dla wsparcia finansowego inwestycji. Stanowisko Sejmiku, to również wyrażenie woli współpracy m.in. z Ministrem Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej oraz Premierem Kraju Związkowego Brandenburgia.

Wprowadzenie wnioskowanej zmiany do sieci bazowej TEN-T oznaczałoby, że stolica Pomorza Zachodniego stała by się punktem węzłowym krzyżujących się korytarzy transportowych. To nowe możliwości rozwoju, większy napływ ładunków zarówno drogą kolejową jak i śródlądową, a także szansa na uruchomienie w przyszłości stałych połączeń promowych na trasie Szczecin - Kłajpeda.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
Berlin
TEN-T
  • Mat Matys – 24.04.2018

    Niech się zbliży trochę do Polski... 🙄 Skandal aby nie było połączenia autokarowego z Wrocławiem czy Katowicami... 🙄 Pozostaje PKP z Przemyśla... z paroma wagonami. W sezonie masakra.. 😬

  • kolejFAN – 25.04.2018

    niestety, ale Niemcy mają głęboko gdzieś Szczecin i nie chcą wydawać póki co miliardów euro na druta i modernę do Stettina :/

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....