Szczecin nie rezygnuje z kolei metropolitalnej
Miasto Szczecin nierezygnuje ze Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Ostatnie zmiany wwieloletnich dokumentach finansowych to wynik systemowego podejścia dorealizacji inwestycji.
Oto stanowisko Michał Przepiery – Zastępcy Prezydenta MiastaSzczecina ds. inwestycji w tej sprawie:
W przypadkuSzczecińskiej Kolei Metropolitalnej po analizie kosztów i mając na uwadzeobecne uwarunkowania rynkowe, zdecydowaliśmy się dokonać optymalizacjidokumentacji projektowych pod kątem ograniczenia zakresu rzeczowego planowanychinwestycji. Pragnę zapewnić, że powstanąwszystkie zaplanowane przez nas węzły przesiadkowe, tylko w zmienionej idostosowanej do naszych potrzeb formie. Ograniczaliśmy zadania o niewchodzeniew obce, niemiejskie tereny, po to by nie było kosztownych wykupów iodszkodowań. Tylko na tym uda się nam zaoszczędzić około 30 mln zł. Racjonalizacja projektów dotyczy teżinfrastruktury, gdzie m.in. na Niebuszewie i w Dąbiu nie będziemy budować kosztownychdróg równoległych do już istniejących. Kosztorysy dla tych zadań pojawią się naprzełomie roku 2019 i 2020 i wówczas na ich podstawie będziemy mogli wprowadzićstosowne i dokładne kwoty do budżetu 2020.
Pragnę równieżzaznaczyć, że w związku z powyższym nie grozi nam utrata ani jednego EUROdofinansowania.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze