TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Szczecińska Kolej Metropolitalna staje się faktem!
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.07.2017 12:51:19 4 komentarze
Szczecińska Kolej Metropolitalna staje się faktem!

Powstanie zwarta sieć połączeń, przywrócona zostanie trasa Szczecin-Police, pojawią się nowe przystanki, stare zostaną zmodernizowane.

To tylko niektóre z elementów olbrzymiej inwestycji, jaką jest budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, która odmieni komunikację w Szczecinie i okolicznych miejscowościach. Dziś, w poniedziałek 10 lipca br. marszałek Olgierd Geblewicz złożył podpis pod porozumieniem w tej sprawie. Wraz z podpisami kończy się czas uzgodnień zasad wzajemnej współpracy, a zaczyna etap działań mających na celu pozyskanie ponad pół miliarda złotych, na realizację wartej 741 mln zł inwestycji.

Realizacja projektu SKM sprawi, że aglomeracja szczecińska dołączy do grona nowoczesnych metropolii, które zorganizowane są w oparciu o przyjazny dla pasażerów transport publiczny. Szczecin i Pomorze Zachodnie będą jeszcze lepszym miejscem do życia i jeszcze bardziej atrakcyjne dla odwiedzających nasz region turystów – mówi marszałek Olgierd Geblewicz.

Porozumienie zawrze dziesięć podmiotów zaangażowanych w projekt. Wśród nich Województwo Zachodniopomorskie. Umowa miała zostać zawarta 4 lipca podczas oficjalnego wydarzenia, jednak w ostatniej chwili zostało ono odwołane na wniosek PKP PLK S.A. Teraz dokument zostanie podpisany obiegowo.

Droga otwarta…

"Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 351, 273" to wspólny projekt Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (Lidera) oraz Partnerów: PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Województwa Zachodniopomorskiego, Miasta Szczecin, Miasta Stargard oraz gmin Goleniów, Gryfino, Kobylanki, Polic i Stargardu. Porozumienie otwiera drogę do pozyskania środków w ramach Konkursu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. To umożliwi stworzenie systemu kolei metropolitalnej, opartej na zmodernizowanej i przebudowanej infrastrukturze kolejowej, liniowej jak i przystankowej, zarządzanej przez PKP PLK S.A. Organizatorem przewozów kolejowych w ramach SKM będzie Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego. Województwo jest właśnie w trakcie realizacji olbrzymiego, wartego 250 mln zł zamówienia na wykonanie i dostarczenie 17 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Marszałek Olgierd Geblewicz zaznacza, że władze województwa z myślą o obsługiwaniu połączeń SKM, skorzystają z zapisanej w kontrakcie z Newagiem opcji rozszerzenia zamówienia i dokupienia po preferencyjnej cenie dodatkowych 10 pojazdów – Już teraz jesteśmy "taborowym" liderem w kraju. Mamy najnowocześniejsze pojazdy w Polsce, a nowa, duża pula pociągów sprawi, że będziemy mogli zagwarantować najwyższy standard obsługi SKM-ki – mówi marszałek.

Wróci połączenie Szczecin – Police

SKM połączy największe miasta obszaru metropolitalnego, takie jak Stargard, Goleniów, Gryfino i Police z centralnym miastem aglomeracji, Szczecinem. Długość linii kolejowych SKM wyniesie niemal 120 km. Transport pomiędzy miejscowościami odbywać się będzie po istniejących liniach kolejowych "krajowych" E59 (351) i CE59 oraz na linii lokalnej nr 406. Są one zelektryfikowane, ale ich stan techniczny wymaga zdecydowanej poprawy.

Projekt stworzenia SKM przewiduje przebudowę infrastruktury kolejowej, w tym modernizację liczącej ponad 23 km linii 406 od Szczecina Głównego do stacji Police wraz z budową drugiego toru na odcinku Szczecin Główny – Szczecin Turzyn. Reaktywacja przewozów pasażerskich na tej trasie to najważniejszy element nowej sieci.

Inwestycja zakłada także budowę systemu sterowania ruchem pociągów z centrum sterowania na stacji Szczecin Gocław, stworzenie systemu informacji dla podróżnych na stacjach i przystankach oraz bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo – drogowych. Powstaną również węzły komunikacyjne wraz z parkingami typu Park&Ride (P&R) i Bike&Ride (B&R) na ponad 2,5 tys. miejsc (w samym Szczecinie prawie 1900).

Łącznie na trasie SKM funkcjonować będzie 40 przystanków, w tym 9 nowych (Szczecin Ku Słońcu, Szczecin Arkońska, Szczecin Nad Odrą, Police Piłsudskiego, Szczecin Trzebusz, Goleniów Park, Szczecin Dunikowo, Szczecin Żydowce, Szczecin Łasztownia). Sieć SKM będzie uzupełniona o węzły i przystanki przesiadkowe wybudowane przez miasta i gminy.

Projekt budowy SKM wpisany jest na listę Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Zachodniopomorskiego i planowany jest do współfinansowania ze środków budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Osi Priorytetowej V Rozwój transportu kolejowego w Polsce, działania 5.2 Rozwój kolejowej sieci poza TEN-T.

Prace nad przygotowaniem projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej do realizacji prowadzone są przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego od 2011 roku.

Planowany termin złożenia wniosku o dofinansowanie w konkursie to lipiec 2017 roku, rozstrzygnięcie konkursu powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2018 roku. Realizacja inwestycji zaplanowana została na lata 2018-2022.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zachodniopomorskie
Police
Szczecin
  • www – 10.07.2017

    Ciekawy jestem, czy z tego SKM coś wypali. Wszystko zależeć będzie od tego czy ludzie będą chcieli jeździć pociągami. Jeżeli ceny biletów będą wyższe niż w autobusach to nie. Jeżeli będą konkurencyjne to pytanie czy Szczecin będzie stać na dopłacanie do SKM. Mam nadzieję, że nie dojdzie do sytuacji kiedy całe województwo będzie utrzymywać SKM. Bo to byłaby duża pomyłka.

  • Tomek – 10.07.2017

    @www,więcej optymizmu.Przykład z drugiego końca Polski w postaci SKA w Małopolsce, pokazuje że dobra oferta taryfowo-przewozowa to murowany sukces. Oczywiście wniosków z funkcjonowania danych projektów kolejowych nie należy wyciągać po miesiącu czy dwóch, ale dać im szansę i pozwolić się rozwinąć. W wspomnianej Małopolsce, na początku też w pociągach nie było tłumów. Dzisiaj, w niektórych godzinach trudno znaleźć miejsce siedzące na niektórych relacjach. Pozdrawiam.

  • kolejFAN – 11.07.2017

    @Tomekco ty porównujesz, najbardziej ruchliwą linię w Małopolsce (Tarnów-Kraków) z linią Police-Szczecin? nie wiem czy to dobre odniesienie. Co do pierwszej nitki SKA Balice-Wieliczka trzeba przyznać że funkcjonuje dobrze, ale też ma to wady: potrzebny tabor krąży po Krakowie zamiast jeździć do Zakopanego czy Oświęcimia gdzie królują zdezelowane kible, taryfa na Lotnisko jest rozbójnicza - 9 zł a zdaje się że do Goleniowa lotnisko dojedziemy w zwykłej taryfie REGIO. Naprawdę chcecie marginalizacji kolei w zachpomie na rzecz SKA szczecińskiej? no nie wiem..

  • Piotr K. – 11.07.2017

    Wydaje się że kluczem do sukcesu jest wspólny bilet. Jeśli go zabraknie to wiele osób nadal będzie wybierać autobusy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....